BMW M2 to wyjątkowy model na rynku. Mimo kompaktowych rozmiarów, nie jest typowym hot-hatch’em, lecz rasowym sportowcem. Ma mocny, 460-konny, 6-cylindrowy silnik, tylny napęd, 2 drzwiowe nadwozie i może mieć tradycyjną, manualną skrzynię. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym punktem ofensywy modelowej z okazji 50. jubileuszu firmy BMW M GmbH. Eksponowany egzemplarz w minioną sobotę trafił na ekspozycję gdańskiego salonu BMW Zdunek.
Nowe BMW M2 jest kontynuacją tradycji wybitnie sportowych kompaktów zapoczątkowanej w 1973 roku przez BMW 2002 turbo. Ma być też dalszym ciągiem sukcesu rynkowego swojego poprzednika, który sprzedał się na całym świecie w liczbie niemal 60 000 egzemplarzy. Nowa generacja produkowana jest wraz z nowym BMW serii 2 Coupé w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku.
Stylistyka
Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z kompaktowych wymiarów, niezwykle muskularnych proporcji i typowych cech stylistycznych M. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé.
Z przodu duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach tworzy typowy wygląd M. Stylistyka wynika z wymagań technicznych w zakresie doprowadzenia powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. W widoku bocznym uwagę zwracają klarownie zaprojektowane powierzchnie, mocno wystające progi i muskularnie nadkola. Również tył nowego BMW M2 jest potężny i kompaktowy. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych.
Pięć lakierów oferowanych w nowym BMW M2 obejmuje ekskluzywny wariant niemetalizowany w kolorze niebieskim Zandvoort i metalizowany w kolorze czerwonym Toronto. Opcjonalnie oferowany jest karbonowy dach M, który zmniejsza masę pojazdu o około 6 kg.
6-cylindrowy silnik rzędowy o szybkim narastaniu mocy i wysokoobrotowym charakterze.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy tego kompaktowego wyczynowca wyróżnia się typową dla M charakterystyką mocy i wysokoobrotową koncepcją z technologią M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 3,0 l różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w BMW M3 / BMW M4 i zachwyca spontaniczną reakcją, łatwym wchodzeniem na obroty i liniowym oddawaniem mocy aż do maksymalnych obciążeń.
Moc 460 KM nowego BMW M2 przewyższa podstawowy silnik poprzednika o 90 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.
Napęd przenoszony jest na tylne koła standardowo przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic. Wysoka dynamika przełączania biegów, bezpośrednie połączenie z silnikiem oraz możliwość redukcji o kilka biegów na raz do najniższego możliwego w danej sytuacji tworzą idealne warunki dla fascynujących przyspieszeń. Skrzynię obsługuje się dźwignią biegów w aktualnej stylistyce M oraz łopatkami na kierownicy. Funkcja Drivelogic oferuje możliwość wyboru jednego z trzech programów zmiany biegów.
Opcjonalnie oferowana jest 6-biegowa skrzynia manualna zapewniająca wrażenia z jazdy w klasycznym stylu i niezwykle intensywną interakcję między kierowcą a pojazdem. Sprzyja ona sportowemu stylowi jazdy nie tylko dzięki precyzyjnym skokom dźwigni, ale także dzięki asystentowi zmiany biegów, który podbija obroty przy redukcji, eliminując poślizg sprzęgła podczas redukowania biegów przed zakrętami. W razie potrzeby asystenta zmiany biegów można wyłączyć w menu M Setup.
Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s; w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna). Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver.
Ciekawe w tym wszystkim jest również to, że BMW M2 ma całkiem spory jak n asportowy samochód bagażnik, który dodatkowo można powiększyć, poprzez złożenie oparć tylnej kanapy!
Cena nowego sportowca spod znaku bawarskiej marki rozpoczyna się od 355 000 zł.