czwartek , 10 października 2024
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowe BMW M2 debiutuje w Trójmieście – kompaktowy sportowiec czystej krwi

BMW M2 to wyjątkowy model na rynku. Mimo kompaktowych rozmiarów, nie jest typowym hot-hatch’em, lecz rasowym sportowcem. Ma mocny, 460-konny, 6-cylindrowy silnik, tylny napęd, 2 drzwiowe nadwozie i może mieć tradycyjną, manualną skrzynię. Debiut nowego BMW M2 jest kolejnym punktem ofensywy modelowej z okazji 50. jubileuszu firmy BMW M GmbH. Eksponowany egzemplarz w minioną sobotę trafił na ekspozycję gdańskiego salonu BMW Zdunek. 

Nowe BMW M2 jest kontynuacją tradycji wybitnie sportowych kompaktów zapoczątkowanej w 1973 roku przez BMW 2002 turbo. Ma być też dalszym ciągiem sukcesu rynkowego swojego poprzednika, który sprzedał się na całym świecie w liczbie niemal 60 000 egzemplarzy. Nowa generacja produkowana jest wraz z nowym BMW serii 2 Coupé w zakładach BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku.

Stylistyka

Atletyczny wygląd nowego BMW M2 wynika z kompaktowych wymiarów, niezwykle muskularnych proporcji i typowych cech stylistycznych M. Rozstaw osi jest krótszy o 110 mm, a długość pojazdu mniejsza o 214 mm niż w modelach BMW M4 Coupé. Jednocześnie szerokość i rozstaw kół są znacznie większe niż w nowym BMW serii 2 Coupé.

Z przodu duża, bezramkowa atrapa chłodnicy BMW z poziomymi listwami i trzyczęściowy dolny wlot powietrza o niemal prostokątnych konturach tworzy typowy wygląd M. Stylistyka wynika z wymagań technicznych w zakresie doprowadzenia powietrza chłodzącego i równowagi aerodynamicznej. W widoku bocznym uwagę zwracają klarownie zaprojektowane powierzchnie, mocno wystające progi i muskularnie nadkola. Również tył nowego BMW M2 jest potężny i kompaktowy. Charakterystyczna krawędź aerodynamiczna na pokrywie bagażnika i pionowe światła odblaskowe tworzą oryginalne akcenty, podobnie jak purystyczna wstawka dyfuzora i dwie wąsko rozstawione pary końcówek rur wydechowych.

Pięć lakierów oferowanych w nowym BMW M2 obejmuje ekskluzywny wariant niemetalizowany w kolorze niebieskim Zandvoort i metalizowany w kolorze czerwonym Toronto. Opcjonalnie oferowany jest karbonowy dach M, który zmniejsza masę pojazdu o około 6 kg.

6-cylindrowy silnik rzędowy o szybkim narastaniu mocy i wysokoobrotowym charakterze.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy tego kompaktowego wyczynowca wyróżnia się typową dla M charakterystyką mocy i wysokoobrotową koncepcją z technologią M TwinPower Turbo. Jednostka o pojemności 3,0 l różni się tylko w kilku szczegółach od silnika stosowanego w BMW M3 / BMW M4 i zachwyca spontaniczną reakcją, łatwym wchodzeniem na obroty i liniowym oddawaniem mocy aż do maksymalnych obciążeń.

Moc 460 KM nowego BMW M2 przewyższa podstawowy silnik poprzednika o 90 KM. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm dostępny jest w zakresie od 2650 do 5870 obr/min. Nowy silnik osiąga moc maksymalną przy 6250 obr/min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 7200 obr/min. Dynamicznemu oddawaniu mocy towarzyszy emocjonujący dźwięk generowany przez układ wydechowy M z elektrycznie sterowanymi klapami. Podobnie jak układ chłodzenia, również układ smarowania opracowany został pod kątem dynamicznej jazdy na torze wyścigowym.

Napęd przenoszony jest na tylne koła standardowo przez 8-stopniową skrzynię M Steptronic z Drivelogic. Wysoka dynamika przełączania biegów, bezpośrednie połączenie z silnikiem oraz możliwość redukcji o kilka biegów na raz do najniższego możliwego w danej sytuacji tworzą idealne warunki dla fascynujących przyspieszeń. Skrzynię obsługuje się dźwignią biegów w aktualnej stylistyce M oraz łopatkami na kierownicy. Funkcja Drivelogic oferuje możliwość wyboru jednego z trzech programów zmiany biegów.

Opcjonalnie oferowana jest 6-biegowa skrzynia manualna zapewniająca wrażenia z jazdy w klasycznym stylu i niezwykle intensywną interakcję między kierowcą a pojazdem. Sprzyja ona sportowemu stylowi jazdy nie tylko dzięki precyzyjnym skokom dźwigni, ale także dzięki asystentowi zmiany biegów, który podbija obroty przy redukcji, eliminując poślizg sprzęgła podczas redukowania biegów przed zakrętami. W razie potrzeby asystenta zmiany biegów można wyłączyć w menu M Setup.

Z 8-stopniową skrzynią M Steptronic nowe BMW M2 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s; w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną w 4,3 s. Przyspieszenie od 0 do 200 km/h wynosi 13,5 s (skrzynia automatyczna) lub 14,3 s (skrzynia manualna). Prędkość maksymalną nowego BMW M2 można podnieść z 250 do 285 km/h, wybierając opcjonalny pakiet M Driver.

Ciekawe w tym wszystkim jest również to, że BMW M2 ma całkiem spory jak n asportowy samochód bagażnik, który dodatkowo można powiększyć, poprzez złożenie oparć tylnej kanapy!

Cena nowego sportowca spod znaku bawarskiej marki rozpoczyna się od 355 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

VIII Konferencja Polskiej Platformy LNG i bioLNG w Gdyni za nami

W dniach 2-3 października 2024 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się VIII …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *