Modele Serii 8, dotąd oferowane w 2-drzwiowych wersjach Coupe oraz Cabriolet, wzbogaciły się o nowego członka rodziny. Jest to okazała, luksusowa limuzyna o sportowym charakterze, z 4-drzwiowym nadwoziem typu Gran Coupe. Sportowe osiągi BMW serii 8 idą tu w parze ze zwiększoną funkcjonalnością i przestrzenią zarówno w codziennej eksploatacji, jak i na długich trasach. Model Gran Coupe wyróżnia się bardzo atrakcyjną stylistyką i jako jedyny z konkurentów, co podkreśla producent, wywodzi się z dwudrzwiowego samochodu sportowego. Czy jest to zaletą?
Seria 8 ma niski środek ciężkości, harmonijny rozkład masy na obie osie, lekką konstrukcję z aluminium, magnezu i tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym (CFRP). Na papierze jest to gwarancja dobrego, intuicyjnego prowadzenia. Dopełnieniem konstrukcji jest mocny napęd.
Seria 8 GC występuje w kilku wariantach. 840i oraz 840i xDrive to modele z 6-cylindrowym, 3-litrowym, rzędowym silnikiem benzynowym o mocy 340 KM, osiągającym 500 Nm przy 1600 – 4500 obr/min. Napęd przekazywany jest na tylne koła lub wszystkie 4 w przypadku wersji xDrive, poprzez 8-stopniową skrzynię Steptronic. Czas przyspieszenia wynosi tu odpowiednio 5.2 lub 4.9 sekundy od 0 do 100 km/h. Ponadto dostępny jest model 840d xDrive z 3-litrowym, 6-cylindrowym dieslem o mocy 320 KM (680 Nm przy 1750 – 2250 obr/min), osiągający 100 km/h w 5.1 sekundy. Na szczycie listy oferowanych wersji znajduje się wariant M850i xDrive z silnikiem V8 4.4 litra o mocy 530 KM, osiągający moment obrotowy 750 Nm przy 1800 – 4600 obr/min, pozwalający przyspieszyć do “setki” w 3.9 sekundy. Prędkość maksymalna wszystkich wersji ograniczona jest do 250 km/h.
Stylistycznie jedynie przód, do słupka A, nawiązuje do Serii 8, którą poznaliśmy kilka miesięcy temu. Zarówno przednie drzwi, jak i cała tylna część nadwozia to już inne kształty. Gran Coupe ma o ponad 20 cm dłuższy rozstaw osi od modeli Coupe i Cabriolet i dzięki zastosowaniu lekkich materiałów do jego budowy, waży zaledwie 70 kg więcej.
Samochód zapewnia komfortowe warunki podróży 4 osobom. Na tylnej kanapie znajdują się 2 indywidualne fotele z zintegrowanymi zagłówkami oraz awaryjne trzecie miejsce z tyłu, na krótkie trasy. Szklany dach panoramiczny o powierzchni ok. 1,5 m2 rozciągający się od przedniej do tylnej szyby to wyposażenie seryjne. Podobnie jak adaptacyjny układ jezdny i sportowy mechanizm różnicowy M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy w modelach z napędem na cztery koła, a także diodowe reflektory adaptacyjne i diodowe lampy tylne.
Opcjonalnie “ósemkę” doposażyć można w aktywną stabilizację przechyłów bocznych bądź też laserowe światła z funkcją Selective Beam o zasięgu do 600 m.
Egzemplarz prezentowany na zdjęciach eksponowany jest w salonie BMW Zdunek w Gdyni. Jest to wersja M850i wyceniona na 765 255 zł. Podstawowy wariant 840i Gran Coupe to wydatek minimum 432 600 zł, a najdroższy jest wariant M8 dostępny od 732 700 zł. Seria 8 Gran Coupe konkuruje z takimi modelami jak Audi A7, Mercedes-Benz CLS oraz Porsche Panamera.