W salonach marki BMW w Trójmieście zaparkowało nowe wcielenie „piątki” w wydaniu kombi, zwane u Bawarczyków Touring. Samochody można już zamawiać. Na początek oferta obejmuje elektryczne BMW i5 Touring oraz BMW serii 5 Touring z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym. Niebawem dołączyć także odmiana z napędem hybrydowym plug-in i 6-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym. Cennik otwiera BMW 520d Touring z ceną rozpoczynającą się od 280 500 zł.
W szóstej generacji ten sportowy i wszechstronny samochód z segmentu premium wyższej klasy średniej po raz pierwszy występuje również w wersji elektrycznej jako BMW i5 Touring. Na początku sprzedaży dostępne są dwa modele: jeden z napędem elektrycznym i jeden z wysokowydajnym 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym.
Napęd hybrydowy plug-in i BMW xDrive w modelach Limuzyna i Touring.
Wprowadzenie technologii hybrydowej plug-in w nowym BMW serii 5 Touring nastąpi w lecie 2024 roku w dwóch wariantach modelowych.
Układ napędowy trzech nowych modeli składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego i napędu elektrycznego zintegrowanego z 8-stopniową skrzynią Steptronic, które razem generują moc systemową na poziomie 299 KM. Ich akumulator wysokonapięciowy zapewnia użyteczną pojemność energetyczną na poziomie 19,4 kWh i zasięg elektryczny od 82 do 89 km w BMW 530e xDrive Touring.
Co istotne, wybór modelu z napędem hybrydowym plug-in nie skutkuje uszczerbkiem dla możliwości transportowych. Dzięki ułożeniu akumulatora wysokonapięciowego w podłodze długość, szerokość i wysokość płaskiego bagażnika są takie same, jak w wariantach z silnikiem spalinowym oraz napędem elektrycznym. Pojemność bagażnika wynosi 570 l przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń, a w razie potrzeby można ją powiększyć do 1700 l.
Dostępne od lata 2024 roku: BMW serii 5 z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym.
Latem 2024 roku ofertę uzupełni 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny. Jednostka napędowa w BMW 540d xDrive Touring najnowszej modułowej generacji BMW Group będzie połączona z technologią mild hybrid 48 V w postaci alternatora odwracalnego na wale korbowym. Silnik spalinowy i zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic silnik elektryczny, generują razem moc maksymalną 303 KM i maksymalny moment obrotowy 670 Nm.
Moment napędowy jest rozdzielany w sposób całkowicie zmienny na wszystkie cztery koła za pośrednictwem inteligentnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Dynamiczne oddawanie mocy przez 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny i niezależny układ przeniesienia napędu zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,2 sekund.
Ceny modeli Serii 5 Touring wyglądają następująco:
- BMW i5 M60 xDrive Touring – 510 500 PLN
- BMW i5 eDrive40 Touring – 355 500 PLN
- BMW 530e Touring – 310 500 PLN
- BMW 530e xDriveTouring – 325 500 PLN
- BMW 540d xDriveTouring – 350 500 PLN
- BMW 520d Touring – 280 500 PLN
- BMW 520d xDrive Touring – 295 500 PLN