344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowe „elektryki” w Trójmieście – VW e-Golf i Toyota Prius

Fot. VW Plichta
Fot. VW Plichta

Samochody elektryczne w Trójmieście nie są jeszcze bardzo popularne, ale klienci coraz częściej o nie pytają. Zapowiedź wprowadzenia nowych modeli o takim napędzie pojawiła się w środę, 24 lutego w Gdańsku. W salonach Volkswagen Plichta i Toyota Carter na krótki czas pojawiły się modele e-Golf oraz najnowsza odmiana Priusa.

W obu przypadkach były to egzemplarze należące do importerów, jednak zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli salonów można spodziewać się, że już wkrótce modele te pojawią się albo jako auta ekspozycyjne i demonstracyjne jak w przypadku Priusa, albo gościnnie w celach testowych dla klientów jak w przypadku e-Golfa.

Zobacz również: Elektryczne Porsche naładujesz w Porsche Centrum Sopot

Volkswagen e-Golf to pierwsza w historii w pełni elektryczna odmiana tego popularnego modelu. Napędzany jest przez jednostkę napędową z ekwiwalentem mocy 115 koni mechanicznych i 199 Nm momentu obrotowego. Pełne ładowanie wystarcza na przejechanie około 130-190 kilometrów. A średnie zużycie energii wynosi około 12,7 kWh/100 km, co przekłada się na koszt około 7 zł na każde 100 km. Maksymalna prędkość wynosi 140 km/h i jest ograniczona elektronicznie. Cena za ten model niestety nie jest niska i wynosi nieco ponad 150 000 zł.

Z kolei u dealera Toyota Carter zagościła najnowsza odmiana Toyoty Prius. To model dość dobrze już znany i jak na auta z napędem elektrycznym, wręcz popularny. Prius to hybryda, w której silnik elektryczny współpracuje z jednostką spalinową. W najnowszej odmianie jest to silnik benzynowy 1.8 litra o mocy 98 KM. Jednostka elektryczna generuje moc o wartości 72 KM, a łączna moc układu hybrydowego to 122 KM. Pozwala to osiągnąć 180 km/h i przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 10.8 sekundy. Teoretyczny zasięg to nawet ponad 1000 kilometrów (zbiornik paliwa ma 43 litry pojemności, a producent podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 3.3-3.6 litra/100km).

Zobacz również: Nasz test BMW i8 – supersamochód na prąd

Stylistycznie najnowsza odmiana nawiązuje do drugiego ekologicznego modelu japońskiego producenta – Mirai (nieoferowanego w Polsce), który napędzany jest ciekłym wodorem. Ceny hybrydowej Toyoty rozpoczynają się od 119 900 zł za podstawową wersję Active do 141 900 zł za Prestige.

Samochód pojawił się pod naszym salonem nieco przypadkowo, mimo to wzbudził niemałą sensację wśród naszych klientów oraz osób postronnych, przejeżdżających akurat ulicą Grunwaldzką. W ten sposób możemy mówić o niespodziewanej i nieco szybszej, ale premierze nowego Priusa w Trójmieście. Już za kilka tygodni na stałe stanie on w naszym salonie. Jesteśmy pewni co do tego, że warto czekać na ten samochód.

Maja Lesińska z Toyota Carter Gdańsk

12778716_1006888766065234_5203500895523321866_o

 

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polepszanie doskonałości? Pakiet Manthey Kit dla GT3 montowany w Porsche Centrum Sopot

Porsche 911 w wydaniu GT3 to samochód z pogranicza aut super-sportowych i wyczynowych. Jeszcze z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *