poniedziałek , 27 września 2021
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
ds-4-moto3m-750x200
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Nowoczesne technologie w branży sprzedaży samochodów

Nie tak dawno temu marki samochodów, szczególnie tych luksusowych, rywalizowały o względy klientów na podstawie ewidentnych zalet swoich produktów. Jednak wraz z poprawą osiągów prawie wszystkich pojazdów – trudno jest dzisiaj kupić rażąco złe auto – istotne zaczęły być inne czynniki. Producenci samochodów prześcigają się już zatem nie pod względem jakości auta, ale doświadczenia zakupowego oferowanego klientowi – a to wymaga nowoczesnej technologii, jaką jest CRM dla dealera samochodowego.

Dawniej można było polegać na wygodnych stereotypach, pompowanych dodatkowo przez działy marketingu. Wiadomo było, że jak niemieckie, to porządne; jak japońskie, to bez polotu, ale niezniszczalne; jak koreańskie, to plastikowe; że nie kupujemy tych na literę „F” itd. Jednak większość tych obiegowych opinii, z biegiem czasu coraz bardziej rozmijało się z rzeczywistością.

Dzisiaj, kiedy elementarną jakość mamy w standardzie, a osiągi, właściwości jezdne, design czy ilość dotykowych ekranów w kabinie stają się porównywalne, producenci próbują odróżnić się od siebie tzw. „doświadczeniem marki”. Obowiązkowe programy wizerunkowe zmuszają importerów, a ci – swoich dealerów do inwestowania w salony, które ich producenci uważają za godne „premiumowości” marki. Punkty dealerskie porzuciły siermiężny wygląd oferują WiFi i świeżo paloną kawę. Bezpłatne wypożyczalnie samochodów, usługi transportowe, odbiór pojazdu i dostawa przed / po serwisie, a także bezpłatne myjnie to norma dla wielu marek.

mat. prasowe
mat. prasowe

Jak na ironię, podczas gdy dealerzy dokonują kosztownych inwestycji w obiekty, nabywcy samochodów spędzają znacznie mniej czasu w punktach dealerskich i znacznie więcej czasu online (dobrym przykładem dostosowania się do tego trendu jest np. Tesla, auta Elona Muska są w większości konfigurowane w sieci i tam kupowane). Internet umożliwia wszelkiego rodzaju „research”. Zanim klient skontaktuje się z dealerem za pośrednictwem poczty e-mail, telefonu lub po prostu wejdzie do salonu, już wie, czego chce i ma rozeznanie w aktualnych ofertach.

Przyciągnięcie klienta do salonu to zatem dopiero początek walki o sprzedaż. Na szczęście, są już dostępne skuteczne i niedrogie rozwiązania do wdrożenia na poziomie indywidualnego dealera, czy grupy dealerskiej, które mogą pomóc znacząco podnieść liczbę domkniętych sprzedaży.

Warto inwestować w technologię, która pozwala na realne zwiększenie efektywności sprzedaży. Przy produktach i usługach o większej wartości – jakimi bez wątpienia są samochody czy motocykle – potrzebni są ludzie dobrze przygotowani, będący często bardziej doradcami niż sprzedawcami, których koszt wdrożenia jest dłuższy, wynagrodzenie wyższe, a czas droższy. Dlatego Livespace umożliwia automatyzację pewnych obszarów  – a to z kolei pozwala zaoszczędzić czas.

crm_dla_dealera_samochodowegoDobrym przykładem jest tutaj wtyczka do przeglądarki Chrome, która przyśpiesza dodawanie nowych kontaktów z portali społecznościowych, czy też bardzo przydatne przypomnienie o braku odpowiedzi. Jeśli wysyłamy wiadomość email do klienta, możemy ustawić w Livespace alert „Powiadom mnie, jeśli klient nie odpisze przez dłużej niż 3 dni”. Dzięki temu oszczędzamy czas na monitorowanie zalegających tematów.

Możemy też pójść krok dalej – jeśli klient nie odpisze przez dłużej niż 3 dni, automatycznie wyślemy mu kolejny mail z prośbą o potwierdzenie, że widział poprzedniego. Jeśli dalej nie odpisze przez 3 dni, system przypomni, abyśmym odezwali się do niego telefonicznie.

Dlaczego to ważne? Skoro już zainwestowaliśmy w elegancki salon, skupmy się na „uszczelnieniu” lejka sprzedażowego oraz maksymalnym wykorzystaniu czasu handlowców. Niech skupiają się na tym, w czym są naprawdę dobrzy – żadna aplikacja nie zastąpi umiejętności miękkich, a żmudne przypominanie o kolejnych kontaktach z klientem niech zostawią technologii, która zrobi to za nich.

Autor tekstu: Michał Mroczkiewicz

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kokoszki. Trwa rozbudowa ul. Kartuskiej. Zaawansowanie prac już na poziomie 70 procent

Obecnie na placu budowy trwa układanie kolejnych warstw podbudowy jezdni. Wykonawca robót rozpoczął też układanie …

Jeden komentarz

  1. Byłem ostatnio w wypożyczalni Panek i po obecnych tam modelach było widać jak ta branża idzie do przodu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *