niedziela , 28 listopada 2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow
Fot. LOTOS

Nowoczesny asfalt LOTOSU na Kartuskiej w Gdańsku

Trwały wysokomodyfikowany asfalt typu MODBIT HiMA trafi na jedną z głównych arterii miasta. Zastosowanie tej nowoczesnej technologii na remontowanej ul. Kartuskiej wydłuży żywotność drogi i poprawi jej komfort akustyczny. Kierowcy i okoliczni mieszkańcy zyskają trwałą i cichszą o 2-5 decybeli drogę. Inwestycja jest na ostatniej prostej, a jej zakończenie planowane jest w połowie grudnia br.

Rozbudowa ul. Kartuskiej na odcinku od ul. Otomińskiej do granicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 7  to jedna z inwestycji, która zakwalifikowała się do ogłoszonego przez spółkę LOTOS Asfalt programu „15 inwestycji z okazji 15-lecia LOTOS Asfalt”. Jego istotą była wymiana asfaltu średniomodyfikowanego na asfalt wysokomodyfikowany MODBIT HiMA. Decyzja inwestora o użyciu asfaltu MODBIT 45/80-80 w specjalnej cichej mieszance mineralno-asfaltowej SMA 8 wpisuje się to w politykę zrównoważonego rozwoju i Europejskiego Zielonego Ładu.

– Zgłoszenie do programu i zastosowanie do warstwy ścieralnej nawierzchni asfaltu wysokomodyfikowanego MODBIT 45/80-80HiMA zaprocentuje wyższą trwałością nawierzchni i zwiększoną odpornością na deformacje oraz ekstremalne temperatury latem czy zimą. Stosowanie asfaltów wysokomodyfikowanych daje znaczne korzyści środowiskowe, gdyż redukuje ślad węglowy, dzięki mniejszym korkom i rzadszym interwencjom remontowym oraz związanym z tym transportem i zużyciem materiałów budowlanych. Warto zaznaczyć, że asfalt w tym projekcie został użyty w specjalnej cichej nawierzchni, dzięki czemu hałas odczuwalny dla sąsiadujących z drogą mieszkańców zostanie znacznie zredukowany – podkreśla Adam Ciołkowski, dyrektor biznesu asfaltów w spółce LOTOS Asfalt.

– Rozbudowywany odcinek ulicy Kartuskiej jest jednym z newralgicznych miejsc w Gdańsku, dlatego aby ograniczyć w przyszłości korki związane z pracami utrzymaniowymi, zdecydowaliśmy się na zastosowanie trwałych i sprawdzonych materiałów, do których należy asfalt wysokomodyfikowany MODBIT HiMA. Intensywny ruch na tym odcinku wskazuje na konieczność stosowania technologii odpornych na zmęczenie i deformacje oraz wpływających na poprawę komfortu akustycznego w terenie zabudowanym. Cieszymy się, że inwestycja umożliwi komfortowe przemieszczenie się mieszkańców Gdańska oraz innych regionów łącząc główne arterie z drogą krajową numer 7 oraz autostradą – przekonuje Paweł Zieliński z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Graf. LOTOS

– Po raz pierwszy mieliśmy okazję produkować i układać mieszankę mineralno-asfaltową z wysokomodyfikowanym lepiszczem MODBIT HiMA. Z satysfakcją muszę przyznać, że mimo jesiennej aury udało nam się ją prawidłowo wbudować i zagęścić uzyskując wysokie parametry nawierzchni. Wymagało to od nas dobrej logistyki dostaw i przestrzegania reżimów temperaturowych. Biorąc pod uwagę lepsze parametry: wysoką odporność na koleinowanie i działanie wody i mrozu, z  pewnością zaprocentuje to mniejszą liczbą interwencji utrzymaniowych i gwarancyjnych w przyszłości – mówi Arkadiusz Nastały, dyrektor produkcji firmy Bituminium.

– Inwestycja zmniejszy koszty eksploatacji pojazdów oraz skróci czas podróży i czas pracy kierowców. Przyczyni się też do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń komunikacyjnych do środowiska oraz poprawi komfort akustyczny w terenie zabudowanym. Dużą korzyścią z realizacji projektu będzie także poprawa bezpieczeństwa – uzupełnia Jerzy Miotk, kierownik projektu „Rozbudowa ulicy Kartuskiej”.

Asfalt wysokomodyfikowany polimerami to nowa odsłona zaawansowanych technicznie asfaltów. Poziom modyfikacji polimerem rodzaju SBS jest ponad dwukrotnie większy niż w asfaltach modyfikowanych, które są stosowanie powszechnie w warstwach ścieralnych nawierzchni drogowych. Wysoka zawartość modyfikatora przekłada się na uzyskanie mikrostruktury asfaltu z przewagą fazy polimerowej, dzięki czemu wyrób posiada podwyższone parametry funkcjonalne.

Źródło: LOTOS

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dane z GPR 2020/21 na drogach woj. pomorskiego

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach krajowych w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu. Największy ruch …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *