Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Nowość w Audi Centrum Gdańsk – elektryczny SUV Audi e-tron

Nowość w Audi Centrum Gdańsk – elektryczny SUV Audi e-tron

Audi e-Tron debiutuje w Audi Centrum Gdańsk - elektryczny SUV z 4 pierścieniami-01860W salonie Audi Centrum Gdańsk debiutuje nowy model w ofercie. Nowy i przełomowy, bo to pierwszy seryjny samochód z czterema pierścieniami w logo, który posiada w pełni elektryczny napęd. Producent zachwala jego sportowe cechy i dużą wydajność. Według cyklu jazdy testowej WLTP, Audi e-tron ma być zdolne do pokonania dystansu 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Jak sprawdzi się w to praktyce ocenić będą musieli klienci, którzy zdecydują się zakupić ten model. A tych może być nie wielu w naszym regionie, bowiem jego cena nie jest mała. Rozpoczyna się od 342 800 zł. 

E-tron to reprezentant dość dużych i luksusowych SUV’ów, chociaż na pierwszy rzut oka, jego gabaryty nie rzucają się w oczy. Samochód ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości oraz 2928 mm rozstawu osi, ale wszystko to jest opakowane w dość zgrabne nadwozie, dzięki czemu e-tron sprawia podobne wrażenie jak Audi Q5. Oferuje jednak przestrzeń i komfort charakterystyczne dla modeli klasy wyższej. Kabina zaprojektowana jest w duchu nowoczesnych Audi, oferuje wiele miejsca dla pasażerów, a także ich pakunków – bagażnik ma 600 litrów pojemności.

Silnik i parametry jezdne

Audi e-Tron debiutuje w Audi Centrum Gdańsk - elektryczny SUV z 4 pierścieniami-01883Napęd stanowią dwa silniki elektryczne, których systemowa moc wynosi nawet 300 kW, a moment obrotowy 664 Nm. Od 0 do 100 km/h Audi e-tron przyspiesza w 5,7 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie jest do 200 km/h.

System akumulatorów umieszczony jest pomiędzy osiami i nadano mu formę płaskiego, szerokiego bloku zamontowanego tuż pod kabiną pasażerską. Takie ułożenie sprawia, że środek ciężkości znajduje się w miejscu podobnym, do środka ciężkości limuzyn. Rozkład obciążeń osi wynosi niemal idealne 50:50, co pozytywnie wpływać ma na prowadzenie auta.

Ponadto, e-tron posiada seryjnie pneumatyczne zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami. W zależności od prędkości i preferencji kierowcy, jego wysokość może się zmieniać o 76 mm. Podczas dłuższych podróży, niżej zawieszona karoseria wpływa na poprawę aerodynamiki, co z kolei skutkuje zwiększeniem zasięgu.

Zasięg

Audi e-Tron debiutuje w Audi Centrum Gdańsk - elektryczny SUV z 4 pierścieniami-01889Audi e-tron na jednym ładowaniu jest według oficjalnych danych pokonać ponad 400 km. Wartość ta jest uzyskiwana przede wszystkim dzięki układowi rekuperacji, odpowiadającemu za odzyskiwanie energii wystarczającej potem na pokrycie zapotrzebowania na ok. 30 procent zasięgu.

Elektryczny SUV odzyskuje energię na dwa sposoby: podczas żeglowania, gdy kierowca zwalnia pedał gazu oraz podczas hamowania, gdy kierowca wciska pedał hamulca. W obu przypadkach silniki elektryczne zachowują się jak generatory, przemieniając energię kinetyczną w energię elektryczną.

Podczas hamowania, które rozpocznie się przy prędkości 100 km/h, Audi e-tron może odzyskać energię elektryczną o maksymalnej wartości 300 Nm i 220 kW. Zintegrowany elektrohydraulicznie system sterowania hamulcami, osobno dla każdej z osi, w zależności od sytuacji drogowej decyduje, czy SUV wykorzysta do rekuperacji silnik elektryczny, hamulce konwencjonalne, czy kombinację obu tych elementów.

Audi e-Tron debiutuje w Audi Centrum Gdańsk - elektryczny SUV z 4 pierścieniami-01857

Innym kluczowym czynnikiem wpływającym na wysoką wydajność Audi e-tron jest zaawansowana aerodynamika. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne – rozwiązanie użyte po raz pierwszy w modelu produkowanym seryjnie. W każdym ze wsporników lusterek na drzwiach znajduje się mała kamera, obraz z której wyświetlany jest na wysokokontrastowych ekranach z diod organicznych OLED umieszczonych wewnątrz pojazdu. Inne rozwiązania aerodynamiczne, takie jak pneumatyczne zawieszenie i w pełni osłonięte podwozie, którego elementem jest aluminiowa płyta chroniąca wysokonapięciowy akumulator, spełniają swe zadania ukryte przed ludzkim wzrokiem. Rozwiązania te, podobnie jak regulowany wlot powietrza chłodzącego, redukują opór powietrza.

Ładowanie

Audi e-tron jest pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem, który można naładować prądem stałym z mocą do 150 kW na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że samochód w około pół godziny gotów jest do pokonania kolejnego odcinka długiej podróży. Elektryczny SUV może być też ładowany prądem zmiennym z mocą 11 kW, a opcjonalnie z mocą 22 kW. Usługa własna Audi: e-tron Charging Service, daje właścicielom tego samochodu łatwy dostęp do 80 procent publicznych stacji ładowania w Europie. Bez znaczenia, czy prąd stały, czy zmienny, 11 kW, czy 150 kW – wszystkim czego potrzebuje tu kierowca do rozpoczęcia procesu ładowania, jest specjalna karta.

Audi oferuje też różne rozwiązania dla ładowania akumulatorów w domu. Standardowy, mobilny system ładowania można podłączyć do domowego gniazdka 230 V lub do trójfazowego gniazda 400 V. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc ładowania do 22 kW. W połączeniu z domowym systemem zarządzania energią, dostępne są w nim takie funkcje jak ładowanie w godzinach, w których prąd elektryczny jest tańszy, czy ładowanie energią słoneczną pozyskiwaną z domowego systemu fotowoltaicznego.

Pierwsze dostawy Audi E-tron do klientów rozpoczną się w czerwcu. Samochód wzbudził zainteresowanie nabywców, ale w skali kraju zebrano dopiero kilkanaście zamówień.

Egzemplarz prezentowany na zdjęciach, eksponowany w salonie Audi Centrum Gdańsk, po zarejestrowaniu przeznaczony będzie do jazd testowych. Wyjściowa cena tego samochodu wynosi 491 050 zł.

Audi e-tron można obejrzeć i przetestować także w Gdyni, w salonie Audi Centrum Gdynia przy ulicy Łużyckiej.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Emocje do potęgi M! M Week w BMW Bawaria Motors Gdańsk

W tym tygodniu trwa wielkie święto modeli M w BMW Bawaria Motors Gdańsk – jest ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *