32 lata temu zadebiutowało pierwsze BMW serii 3 Touring. Był to pionierski model nowego typu pojazdów. Aktualna, szósta generacja „trójki” stawia na te same wzorce, ale w adekwatnym do naszych czasów wydaniu. Mamy więc sportowe właściwości jezdne, wszechstronność użytku oraz powiększone możliwości transportowe. Pierwsze egzemplarze nowej Serii 3 trafiły już do salonów BMW w całym kraju.
Do tej pory wyprodukowano ponad 1,7 miliona egzemplarzy, a poprzednik nowego modelu sprzedał się w liczbie ponad 500 000 egzemplarzy. Samochód produkowany jest w zakładach BMW w Monachium na potrzeby rynków w Europie, a także w Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hong Kongu, Australii i Nowej Zelandii. Na polskim rynku Seria 3 Touring zadebiutowała 28 września 2019 r.
Długość nowego kombi wzrosła w porównaniu z poprzednim modelem o 76 mm do 4709 mm, szerokość o 16 mm do 1827 mm, a wysokość o 11 mm do 1440 mm. Zwiększony został o 41 mm także rozstaw osi (2851 mm) oraz rozstaw kół z przodu o 43 mm (1587 mm) i o 21 mm z tyłu (1604 mm).
Wraz ze zwiększeniem rozmiarów nadwozia, zyskała także przestrzeń bagażowa. Nowe BMW serii 3 Touring oferuje przy wykorzystaniu wszystkich siedzeń bagażnik o pojemności 500 l – o 5 l większy niż w poprzednim modelu. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego w stosunku 40:20:40 pozwala zwiększyć bagażnik do 1500 l. Typowa dla BMW oddzielnie otwierana tylna szyba jest szersza o ok. 20 mm niż w poprzednim modelu.
Możliwości transportowe zwiększają także standardowe relingi dachowe, a aluminiowe blendy na słupkach B i C oraz aluminiowe obramowania bocznych szyb podkreślają elegancki wygląd pojazdu.
Ceny Serii 3 w wersji Touring rozpoczynają się od 171 200 zł za model 320d ze 190-konnym diesel i manualną skrzynią biegów.