Renault rozszerza swoją gamę SUV-ów o nowy model Austral. Jego premiera jest elementem działań, które mają na celu odzyskanie udziałów w kluczowym na globalnym rynku motoryzacyjnym segmencie C. Austral idealnie wpisuje się w przyjętą przez koncern strategię „Renaulution”. Jego nazwa przywodzi na myśl bezkresne przestrzenie Południa. Rozmiary mogą jednak zaskoczyć… bo nie jest on wielki jak preria.
Pierwsze egzemplarze nowego modelu są już eksponowane w salonach sieci Renault Zdunek. Wkrótce spodziewać się można również samochodów demonstracyjnych, przeznaczonych do jazd testowych. Cennik otwiera podstawowy model equilibre oferowany od 134 900 zł. Prezentowana na zdjęciach topowa wersja iconic esprit Alpine to już wydatek minimum 180 900 zł.
Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji, opracowanej przez Alians, i wyposażony w najnowszą, mocniejszą i wydajniejszą wersję układu E-Tech full hybrid oraz jeden z dwóch silników benzynowych 1.3 z układem Mild Hybrid z akumulatorem 12 V, dostępny w wersjach mocowych 140 i 160 KM.
Stylistyka nadwozia Australa kontynnuje nowy język stylistyczny Renault, wcześniej zaprezentowany w modelach Megane E-tech oraz Arkana. Jest to pierwszy model z gamy tego producenta dostępny w wersji Esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem oraz dynamicznymi i przykuwającymi wzrok akcentami stylistycznymi.
Kabina pasażerska to dość przestronne miejsce w którym dominują duże ekrany OpenR, na których wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google’a i aplikacji. Dwa wyświetlacze o przekątnej 12’’ oraz wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3’’ tworzą powierzchnię niemal tysiąca centymetrów kwadratowych.
Austral jest wyposażony we wszystkie nowoczesne systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced.
Nowe Renault montowane jest w fabryce w hiszpańskiej Palencii.