Citroën C5 Aircross Hybrid to pierwsza hybryda plug-in marki, która jest zapowiedzią ofensywy modeli niskoemisyjnych. Marka planuje prezentację nowego modelu z tej linii co roku, począwszy od 2020 r. To dobry czas na debiut tego typu napędu i odpowiedni model – miejski SUV C5 Aircross dobrze pasuje do hybrydowego wizerunku.
C5 Aircross Hybrid to propozycja dla klientów, którzy szukają połączenia zalet silnika elektrycznego (ZEV) w ruchu miejskim z uniwersalnością jednostki spalinowej w przypadku dalszych podróży.
Samochód jest wyposażony w silnik benzynowy 1.6 PureTech 180 S&S oraz jednostkę elektryczną o mocy 80 kW, połączoną ze skrzynią biegów EAT8. Całościowo układ dostarcza 225 KM mocy co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8.7 sekundy. Automatyczna skrzynia zyskała dwa nowe udoskonalenia – zoptymalizowany system zmiany biegów oraz dodatkowy tryb “Brake”, który redukuje prędkość samochodu bez konieczności używania pedału hamulca.
Elektroniczny zestaw wskaźników został zaprojektowany specjalnie dla tej wersji i przekazuje kierowcy informacje o wykorzystanej mocy, stanie paliwa i poziomie naładowania akumulatorów czy zasięgu w trybie elektrycznym i spalinowym. Wizualizuje przepływ energii, a po podłączeniu do źródła prądu informuje o pozostałym czasie ładowania, wyświetla również dane o prądzie odzyskanym w trakcie jazdy.
Ładowanie
Wykorzystując klasyczne gniazdko, akumulator zostanie doładowany w trakcie nocy (proces trwa między 4 a 7 godzin, w zależności od rodzaju kabla). Przy użyciu Wall Box 32A, ładowanie zajmie mniej niż 2 godziny. Zasilany tylko prądem samochód jest w stanie pokonać nawet do 40 kilometrów. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym wynosi 135 km/h.
Ceny hybrydowego C5 Aircross startują od 149 400 zł.
Warto też dodać, że jest to pierwszy krok na drodze do realizacji planu elektryfikacji 80% gamy Citroena do 2023 r. i 100% do 2025 r. Począwszy od SUV-a Citroën C5 Aircross, wszystkie nowe modele będą dostępne w wersji z napędem elektrycznym lub PHEV.