niedziela , 16 marca 2025
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Porsche (edit Moto3m.pl)

Nowości Porsche, wkrótce w Trójmieście!

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Koniec listopada i początek grudnia zapowiada się niezwykle interesująco dla miłośników Porsche w Trójmieście. W tradycyjne „Andrzejki”, 30 listopada w Trójmieście zaprezentowana zostanie oficjalnie najnowsza odmiana nadwoziowa Panamery – model Sport Turismo. Prawdopodobnie już następnego dnia w salonie Porsche Centrum Sopot zagości wyjątkowa premiera – najnowsza generacja bestsellerowego SUV’a Cayenne. 

Porsche poszerza rodzinę modelu Panamera o nową wersję nadwoziową – Panamera Sport Turismo. Sportowe kombi z Zuffenhausen dysponuje dynamicznymi proporcjami nadwozia, odzwierciedlającymi DNA designu Porsche. Karoseria samochodu mierzy 5049 mm długości, 1428 mm wysokości i 1937 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2950 mm.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Nietypowym rozwiązaniem stylistycznym jest płaszczyzna dachu, która łączy się z adaptacyjnym tylnym spojlerem. Może być on nachylony pod trzema różnymi kątami, zależnie od sytuacji na drodze i wybranych ustawień samochodu, i generować do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi. Do prędkości 170 km/h spojler dachowy, czyli element systemu PAA (Porsche Active Aerodynamics) pozostaje w „schowanej” pozycji, z nachyleniem o wartości -7°. Ogranicza to opór, a tym samym optymalizuje zużycie paliwa. Powyżej 170 km/h spojler dachowy automatycznie wysuwa się do pozycji podwyższonych osiągów (kąt +1°).

Fot. Porsche
Fot. Porsche
Fot. Porsche
Fot. Porsche

Nowością jest również konfiguracja kabiny. Odmiana Sport Turismo to pierwsza Panamera z trzema tylnymi fotelami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń – zgodnie z założeniem modelu jako samochodu zapewniającego sportowe osiągi i maksymalny komfort podróży. Na życzenie Porsche Panamera Sport Turismo oferowane jest w konfiguracji czteromiejscowej, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.

Bagażnik tej wersji jest większy o 20 litrów w stosunku do limuzyny.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Panamera Sport Turismo będzie oferowana z pięcioma silnikami służącymi już do napędu limuzyny. Ceny rozpoczynają się od:
448 330 PLN – Panamera 4 Sport Turismo (243 kW/330 KM),
512 930 PLN – Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo (340 kW/462 KM łącznej mocy systemowej),
558 530 PLN – Panamera 4S Sport Turismo (324 kW/440 KM),
578 450 PLN – Panamera 4S Diesel Sport Turismo (310 kW/422 KM),
774 100 PLN – Panamera Turbo Sport Turismo (404 kW/550 KM).

Trzecia generacja Porsche Cayenne

Kolejną nowością, która jeszcze w tym roku zadebiutuje w Porsche Centrum Sopot jest całkowicie nowa wersja przeboju od Porsche – czyli III generacji Cayenne.

Produkowany od 2002 roku model przez ten czas zdobył dla firmy ponad 760 tysięcy klientów i pozwolił Porsche wejść w zupełni nowy sektor rynku, a także osiągnąć nowe szczyty przychodów.

Nowy Cayenne przeszedł kurację odchudzającą, tracąc wobec poprzednich odmian nawet 65 kilogramów wagi, równocześnie zyskując więcej wyposażenia. Z nadwoziem wydłużonym o 63 mm (do 4918 mm), niezmienionym rozstawem osi (2895 mm), szerokością równą 1983 mm (bez lusterek) i obniżoną o 9 mm linią dachu, Cayenne sprawia eleganckie i smukłe wrażenie.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Pojemność bagażnika wzrosła z 670 do 770 litrów, a koła mają teraz o 1 cal większą średnicę. Przeprojektowane tylne lampy z przestrzennym wypełnieniem i smukłym pasem diod LED łączy charakterystyczne, trójwymiarowe logo Porsche i upodobniają rozwiązanie stosowane już w 911’tce i Panamerze.

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Nowe Cayenne po raz pierwszy otrzymał mieszane ogumienie i tylną oś skrętną. Lepsze właściwości jezdne na asfalcie zapewniają też montowany standardowo aktywny napęd na obie osie, układ Porsche 4D Chassis Control, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, elektroniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) oraz nowo opracowane, wysokowydajne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB).

Fot. Porsche
Fot. Porsche

Nowy SUV Porsche debiutuje w dwóch wariantach. Pierwszy z nich, Cayenne, ma 6 cylindrowy silnik turbo o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na rozpędzenie dużego SUV’a od 0 do 100 km/h w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h. Drugi wariant to model Cayenne S, napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo. Jednostka ta jest również całkowicie nową konstrukcją. Osiąga moc 440 KM, 20 KM więcej niż poprzednik, oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h Cayenne S przyspiesza w 5,2 s (z pakietem Sport Chrono: 4,9 s). Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.

Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, a Cayenne S – od 451 320 zł z VAT.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Wyczynowy sedan – BMW M3 CS w BMW Zdunek Gdańsk

Lekka konstrukcja z wieloma komponentami z karbonu, czyli tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, większa moc …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *