
W przypadku nowej Fiesty możemy mówić o prawdziwej rewolucji. Jest to samochód zbudowany od podstaw, tak aby jeszcze celniej spełniać oczekiwania nabywców i stać się najbardziej zaawansowanym technologicznie przedstawicielem segmentu B.
Nowa Fiesta w tej chwili jest dostępna w następujących wersjach:
- Trend
- SYNC Edition
- Titanium
Pozostałe wersje dołączą w późniejszym czasie:
- ST-Line – Październik 2017
- Vignale – Październik 2017
- Active – Maj 2018
- ST – Maj 2018
Klienci będą mogli nadal wybierać czy chcą samochód 3- czy 5- drzwiowy. W gamie jednostek napędowych znajdą się pozycje obecne już na rynku oraz nowości. Silnik EcoBoost są już dobrze znane, jednak zostały unowocześnione celem zmniejszenia spalania oraz emisji dwutlenku węgla. Warto zaznaczyć, że skrzynie biegów są zupełną nowością. Posiadają one zmniejszone opory wewnętrzne, dzięki czemu obniżono zużycie paliwa.
Wolnossący silnik o pojemności 1,1l czerpie garściami rozwiązania z EcoBoost i zastępuje wysłużoną już jednostkę 1,25 l. Wszystkie pozycje z gamy silnikowej spełniają normę Euro VI.
Modele wyposażone w manualną skrzynię biegów zostały zbogacone o tryb ECO, który dostosowuje pracę silnika i reakcje na pedał gazu celem obniżenia spalania paliwa. W oszczędności pomagać będzie także system odłączania cylindra!
Silniki benzynowe: | Przekładnie | Emisja CO2 (g/km)* |
1,1 l 70 KM | 5-biegowa manualna | 101 |
1,1 l 85 KM | 5-biegowa manualna | 101 |
1,0 l EcoBoost 100 KM | 6-biegowa manualna | 97 |
1,0 l EcoBoost 100 KM | 6-biegowa automatyczna | — |
1,0 l EcoBoost 125 KM | 6-biegowa manualna | 98 |
1,0 l EcoBoost 140 KM | 6-biegowa manualna | 102 |
Silniki wysokoprężne: | Przekładnie | Emisja CO2 (g/km)* |
1,5 l TDCi 85 KM | 6-biegowa manualna | 82 |
1,5 l TDCi 120 KM | 6-biegowa manualna | 89 |

Jedną z głównych zalet Fiesty od zawsze było bezkonkurencyjne prowadzenie. Szereg zastosowanych zmian w nowym modelu ma pomóc dostarczać jeszcze więcej frajdy z jazdy. Przednie koła są rozstawione o 30 mm szerzej, natomiast tylne o 10 mm. Rozstaw osi z kolei został zwiększony o 40 mm. Ponadto przyczepność w zakrętach jest wspierana przez system Electronic Torque Vectoring Control. Droga hamowania została skrócona o 8%.
W porównaniu do poprzednika Nowa Fiesta jest dłuższa o 71 mm i szersza o 12mm. Gwarantuje to zwiększenie komfortu w podróżowaniu nowym modelem. Najnowsza generacja jest najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swoim segmencie. Jest to pierwszy model z gamy Forda, który będzie posiadał opcjonalne nagłośnienie B&O Play. System ten będzie się składał z 10 głośników o łącznej mocy aż 675 W! W Fieście debiutuje także nowy system SYNC 3 z 6,5- lub 8-calowym ekranem dotykowym. Do głównych udogodnień tego systemu należy: kompatybilność z Apple CarPlay oraz Android Auto, wybieranie głosowe w języku polskim i opcjonalne radio DAB.
Nowoczesne technologie wpływają nie tylko na komfort podróżowania, ale także na bezpieczeństwo, dlatego też Nowa Fiesta staje się najbezpieczniejszym samochodem w swojej klasie. W pełni wyposażona Fiesta posiada dwie kamery, trzy radary i 12 czujników ultradźwiękowych, które monitorują samochód w 360° i dystans 130 metrów przed pojazdem.
System Pre-Collision Assist z systemem rozpoznawania pieszych zmniejsza ryzyko kolizji i potrącenia pieszych. Kolejna innowacja to system Ford Active Park Assist with Perpendicular Parking. Jest to rozwiązanie, który pozwoli znaleźć odpowiednich wymiarów miejsce parkingowe, automatycznie zaparkować prostopadle i równolegle. Największą nowością tego systemu jest możliwość automatycznego hamowania w przypadku wykrycia przeszkody podczas manewrowania. Dalsze nowości to system rozpoznania znaków drogowych, który potrafi rozróżniać je dla każdego z pasów ruchu. Auto High Beam to kolejny system, który zagościł w Fieście. Automatyczne włączanie i wyłączenie świateł drogowych znacząco podnosi komfort podróżowania samochodem. Oczywiście nie są to wszystkie systemy nowego modelu, ponieważ znajdziemy też dobrze już znane i mniej rewolucyjne rozwiązania takie jak: aktywny tempomat, ogranicznik prędkości, asystent pasa ruchu, czujnik martwego pola, czy ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy.
Model demonstracyjny w wersji Titanium i silnikiem 1.0 EcoBoost 100 KM powinien pojawić się w sierpniu.
Źródło: Euro-Car Gdynia