Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Nowy Ford Kuga debiutuje w trójmiejskich salonach
Fot. FordStore Euro-Car

Nowy Ford Kuga debiutuje w trójmiejskich salonach

Fot. FordStore Euro-Car

Nowe wcielenie popularnego i lubianego wśród klientów Forda SUV’a o nazwie Kuga trafiło do salonu FordStore Euro-Car w Gdyni. Trzecia generacja tego modelu to kolejna zelektryfikowana propozycja Forda na erę nadchodzącej elektromobilności.

Nowa Kuga jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa od swojego poprzednika. Rozstaw osi zyskał z kolei 20 mm. To wszystko sprawia, że nowe wcielenie tego wszechstronnego SUV’a jest jeszcze bardziej przestronne i jeszcze bardziej rodzinne. To właśnie rodziny bardzo często wybierają ten samochód, ze względu na funkcjonalność i pakowność. Bagażnik ma pojemność podstawową 475 l (Hybryda Plug-In 411 l), a po złożeniu tylnej kanapy ta przestrzeń wzrasta do 1534 l (Hybryda Plug-In 1481 l).

Samochód zyskał nie tylko większe rozmiary, ale także… kurację odchudzającą. Zmieniona platforma pojazdu
pozwoliła w nowej generacji na zaoszczędzenie aż 90 kg masy własnej.

Kuga zyskała także wiele technologicznych rozwiązań, również takich, których dotychczas nie stosowano w tym modelu. Są to np. takie rozwiązania jak asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z
czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i „wycinaniem” wiązki światła, Active Park Assist 2, gdzie samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a ponadto także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów (dotyczy tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów). Ciekawym rozwiązaniem jest także system weryfikujący czy nie jedziemy „pod prąd”. Absolutną nowością w tym modelu jest natomiast wirtualny kokpit Head-Up Display o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu.

Fot. FordStore Euro-Car

Pierwszy egzemplarz, który trafił do gdyńskiego salonu FordStore EuroCar i jest prezentowany na zdjęciach w tym artykule to wersja Titanium z benzynowym silnikiem 1.5 EcoBoost 150 KM. Samochód dodatkowo wyposażony jest m.in.: w system BLIS, kamery ułatwiające parkowanie z przodu i z tyłu, podgrzewane skrajne fotele tylnej kanapy oraz elektrycznie sterowaną klapa bagażnika, którą możemy podnosić i opuszczać bezdotykowo.

Nowy Ford Kuga dostępny jest w sześciu odmianach stylistycznych:
• Trend;
• Titanium;
• Titanium X
• St-Line
• St-Line X
• Vignale

Napęd stanowią cztery silniki: klasyczne benzynowe EcoBoost (1.5 120 i 150 KM) i wysokoprężne EcoBlue (1.5 120 KM i 2.0 150 lub 190 KM).

Ponadto, idąc z duchem czasu, wspierane one mogą być systemem miękkiej hybrydy mHEV oraz pełnym napędem hybrydowym HEV (2.5 l, 200 KM ze skrzynią bezstopniową eCVT) i hybrydą typu Plug-In PHEV (2.5 l, 225 KM ze skrzynią bezstopniową eCVT). Ten ostatni, dzięki silnikowi elektrycznemu będzie mógł pokonać 56 km w trybie jazdy bezemisyjnej.

Napęd na cztery koła oferowany będzie w wersji ze 190-konnym silnikiem 2.0 EcoBlue. Pozostałe odmiany dysponują napędem na przednią oś.

Bez względu na rodzaj napędu kierowca znajdzie w samochodzie coś, czego wcześniej w Kudze nie było – funkcję wyboru trybu jazdy Normal, Sport i Eco oraz Slippery (śnieg i lód) i Deep Snow/Sand (głęboki śnieg lub piasek).

Cennik nowego Forda Kuga otwiera kwota 104 900 zł za podstawową wersję Trend z silnikiem 1.5 EcoBoost 120 KM i manualną, 6-biegową skrzynią. Najdroższa w cenniku jest wersja hybrydowa Plug-In 2.5 PHEV 225 KM eCVT, która w topowym wydaniu Vignale z bardzo bogatym wyposażeniem kosztuje 186 900 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Premiera! Nowa 911’tka Turbo S już w Porsche Centrum Sopot

Rynek samochodowy w Trójmieście budzi się z pandemicznego snu, fabryki światowych marek wznowiły produkcję, a ...

2 komentarze

  1. Dość ładne i zgrabne suvo-crossovery

  2. Takie coś pomiędzy rav4 a c-hr, ale dla mnie zdecydowanie za małe. Bardziej skłoniłbym się w kierunku rav4 szczególnie patrząc na ich napęd hybrydowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *