MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowy gracz na trójmiejskim rynku luksusowych samochodów

F360 & 4porte -03698Firma Center Mot znana była w Trójmieście jako przedstawiciel Peugeot’a (w Sopocie), następnie Citroen’a (w Gdyni). Aktualnie właściciel obrał jeszcze inny kierunek i chce zaistnieć w sprzedaży luksusowych i ekskluzywnych samochodów używanych.

Salon Center Mot zlokalizowany jest w Gdyni, przy ulicy Morskiej. Do niedawna mieścił się tam salon sprzedaży nowych samochodów marki Citroen oraz autoryzowany serwis. Aktualnie pozostała tylko stacja obsługi z autoryzacją Citroen’a, ale właściciel firmy ma już pomysł jak wykorzystać budynek.

F360 & 4porte -03699W planach mamy stworzenie galerii samochodowej. Miejsca, w którym właściciele będą mogli pozostawić swoje samochody, a my zajmiemy się ich sprzedażą – informuje Sergiusz Krzewniak, dyrektor handlowy Center Mot.

Klienci zainteresowani kupnem mogliby w tej sytuacji skorzystać z pomocy firmy przy sfinansowaniu zakupu i ubezpieczeniu. Firma chce także zaoferować profesjonalną obsługę serwisową sprzedawanych samochodów, ocenę ich stanu technicznego, a także usługi typu auto-detailing.

Wewnątrz salonu zamierzamy prezentować najbardziej ekskluzywne auta z naszej oferty. W tej chwili mamy na ekspozycji Ferrari i Maserati, wkrótce trafi do nas także kilka Porsche, w tym 911 i Range Rover – dodaje Sergiusz Krzewniak.

F360 & 4porte-03664

Firma informuje też, że duże zainteresowanie wzbudza swoją ofertą wśród obywateli Obwodu Kaliningradzkiego. Klienci ze wschodu gustują głównie w dużych i luksusowych samochodach. To z myślą o nich zostało sprowadzone Maserati Quattroporte.

4-drzwiowy, ekskluzywny sedan o sportowych osiągach, które zawdzięcza silnikowi z Ferrari. 8-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 4.2 litra generuje 400 koni mechanicznych. Egzemplarz przeznaczony na sprzedaż w firmie Center Mot pochodzi z 2005 roku, ma 98 000 km przebiegu i wyceniony został na 89 900 zł.

F360 & 4porte-03683

Drugim ekskluzywnym samochodem dostępnym w salonie jest klasyczna włoska berlinetta ze stajni Ferrari – model 360 Modena. Egzemplarz z intensywnie żółtym lakierem „giallo modena”, czarnym wnętrzem i klasyczną, manulaną skrzynią biegów pochodzi z 2003 roku i aktualnie na liczniku ma raptem 28 000 km przebiegu. Cena – 199 900 zł.

Na trójmiejskim rynku samochodów używanych można zauważyć ciekawą tendencję – ubywa komisów i obiektów typu „auto-handel” z przeciętnymi pojazdami. Przybywa natomiast salonów wyspecjalizowanych w handlu autami powszechnie uważanymi za ekskluzywne. Tuż obok Center Mot funkcjonuje salon Presidents. Ponadto w Gdyni tego typu samochody oferuje Morska Motors i Auto Fit. W Redzie z kolei jest Unique Cars, w Sopocie Prestige, a w Gdańsku Autoskaut.

Zobacz również: Przegląd luksuwoych samochodów oferowanych w Trójmieście

F360 & 4porte -03696

Także nowe samochody tej klasy sprzedają się coraz lepiej. Porsche Centrum Sopot myśli o rozbudowie swojego salonu, wkrótce otworzy także nowy obiekt, poświęcony autom z drugiej ręki. Dealerzy Mercedes’a inwestują w efektowne prezentacje mające zachęcić klientów do produktów sygnowanych literami AMG, a BMW Zdunek notuje coraz większą sprzedaż modeli M Gmbh. Na Trójmiasto przychylnym okiem patrzy także Maserati Polska oraz Scuderia Sp z o.o. (oficjalny importer Ferrari w Polsce).

Zobacz również: Prezentacja modeli AMG w Mercedes Witman
Zobacz również: Premiera AMG GT w Sopocie
Zobacz również: Salon używanych Porsche powstanie w Sopocie

Zobacz również: Prezentacja Maserati w Gdańsku

Wszystko jednak wskazuje na to, że tutejszy rynek wciąż jest nienasycony. A luksusowy samochód parkujący na podjeździe lub w garażu staje się modnym gadżetem, który wypada mieć.

F360 & 4porte-03682

Statystycznie samochody te bardzo często zmieniają właścicieli i zazwyczaj są zakupem sezonowym. Nabywcy gotowi zapłacić często 200, 300, 400 i więcej tysięcy złotych za modną „zabawkę” bez zająknięcia godzą się ze stratą rzędu nawet 20-30% wartości samochodu po zakończeniu sezonu.

Prowizje od sprzedaży są natomiast dobrą pożywką dla firm, które oferują opiekę i pomoc w sprzedaży tych aut.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

#MonthlyMeetUp – czyli spotkania przy ładowarce

Trójmiejskie tradycje spotkań motoryzacyjnych są bardzo bogate. Mamy zloty miłośników klasycznych samochodów, sportowych i tuningowych. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *