czwartek , 2 grudnia 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
moto3m_Peugeot_750x200
moto3m_KIA_750x200
moto3m_Citroen_750x200
previous arrow
next arrow

Nowy hot-hatch w Trójmieście – Renault Megane R.S. w salonach Grupy Zdunek

Renault Megane R.S. -6140W salonach Renault Zdunek w Gdyni i Gdańsku od kilkunastu dni podziwiać można nowe wydanie francuskiego „hot hatch’a”. Megane w swojej najmocniejszej i najbardziej obecnie emocjonującej wersji nosi tradycyjne oznaczenie R.S (Renault Sport). Jest to rywal między innymi takich modeli jak Ford Focus RS, Opel Astra GTC OPC, Honda Civic Type-R, Audi S3 i Mercedes-AMG A45. Trzecia generacja Megane R.S. dostępna jest w cenie od 124 900 zł.

Nowe Megane R.S., po raz pierwszy zaprezentowane zostało na Salonie Samochodowym we Frankfurcie we wrześniu 2017 r. Do Trójmiasta pierwszy egzemplarz trafił w połowie maja. Jego nadwozie pokryte zostało nowym w palecie kolorem – Orange Tonic.

Stylistyka

Renault Megane R.S. -6135Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z mocno usportowionym pojazdem. Design zaprojektowany z myślą o wysokich osiągach i przynależności do świata sportów samochodowych. Przód z obszernym wlotem powietrza i wbudowaną listwą aerodynamiczną F1 jest charakterystyczny dla designu Renault Sport i nawiązuje do zaangażowania Renault w wyścigi Formuły 1. Z boku, poszerzeniom uległy błotniki – o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu w porównaniu do Megane GT. Nowe proporcje uzyskane poprzez obniżenie nadwozia o 5 mm i nowe 18- i 19-calowe koła. Z tyłu uwagę przykuwa zderzak z wbudowanym dyfuzorem i centralnie umieszczoną końcówką wydechu charakterystyczną dla Megane R.S. oraz spojler dla zwiększenia siły docisku.

Nowy silnik 1.8

Renault Megane R.S w Renault Zdunek-100141W Nowym Renault MEGANE R.S. po raz pierwszy pojawiła się nowa generacja silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem, opracowanego w ramach Aliansu Renault-Nissan. Silnik rozwija moc 280 KM (205 kW) przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min.

Wiele wysiłku włożono również w modyfikację turbosprężarki z podwójnym przepływem („Twin Scroll”), stosowanej już poprzednio w Megane III R.S. Technologia ta pozwoliła zwiększyć moment obrotowy przy niskich obrotach.

Silnik z łańcuchowym układem rozrządu wyróżnia się ponadto obniżonym poziomem zużycia paliwa i emisji CO2 (odpowiednio o 11% i 8% w porównaniu do Megane III R.S.).

Układ jezdny z 4CONTROL

Megane R.S. posiada układ jezdny, który łączy wysokie osiągi, zwrotność, stabilność i komfort z technologią 4CONTROL oraz czterema kołami skrętnymi i czterema amortyzatorami z hydraulicznymi odbojnikami.

Renault Megane R.S. -6137

System ten pozwala zwiększyć zwrotność i dynamikę samochodu na ostrych zakrętach i zwiększyć jego stabilność przy szybkim pokonywaniu zakrętów:

  • Renault Megane R.S. -6141Przy małych prędkościach system skręca tylne koła w zakresie 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich.
  • Przy dużych prędkościach przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, przy czym kąt skrętu kół tylnych zmienia się wówczas w granicach 1 stopnia co zwiększa stabilność samochodu.
  • Zmiana kierunku skrętu kół tylnych następuje przy prędkości 60 km/h. W trybie Race prędkość ta ulega zwiększeniu do 100 km/h. Specyficzne dla tego trybu, przeznaczonego do jazdy na torach wyścigowych, nastawy są związane z większymi prędkościami pokonywania zakrętów.

Nowe Renault MEGANE R.S. jest oferowane z dwoma wersjami zawieszenia: Sport i Cup, różniącymi się parametrami pracy zawieszenia (sprężyn, amortyzatorów, odbojników i stabilizatorów poprzecznych).

Zawieszenie Sport ma bardziej uniwersalny charakter. Wykorzystano w nim nowy typ amortyzatorów oraz elektroniczny system rozdziału momentu obrotowego. Technologia ta działa niezależnie na hamulce kół pędnych i pozwala ograniczyć podsterowność auta oraz zoptymalizować skuteczność napędu przy wychodzeniu z zakrętów.

Natomiast zawieszenie Cup jest przystosowane do intensywnej sportowej jazdy, w szczególności na torach wyścigowych. Charakteryzuje się twardszymi o 10% amortyzatorami i nowym, samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Dzięki zmienionym w stosunku do poprzedniej generacji nastawom, nowy mechanizm różnicowy poprawia zachowanie samochodu na drodze we wszystkich fazach jazdy:

  • przy zwalnianiu i hamowaniu zmniejszony stopień przeniesienia momentu obrotowego (25% zamiast 30% w Megane III R.S.) zapewnia precyzyjniejszy tor jazdy przy pokonywaniu zakrętów,
  • przy przyspieszaniu zwiększony stopień przeniesienia momentu obrotowego (45% zamiast 38% w Megane III R.S.) zwiększa skuteczność napędu i ogranicza podsterowność charakterystyczną dla samochodów z przednim napędem.

Renault Megane R.S. -6156

W parze z zawieszeniem, idą także zwiększone możliwości układu hamulcowego. Średnica przednich tarcz  została zwiększona do 355 mm (+15 mm w porównaniu do poprzedniej generacji). W przypadku zawieszenia Cup dostępne są w opcji dwumateriałowe tarcze hamulcowe, aluminiowo-żeliwne, umożliwiające obniżenie masy o 1,8 kg na każde koło przy równoczesnym zwiększeniu skuteczności chłodzenia podczas intensywnego hamowania.

Renault Megane R.S. -6144

Ponadto, pokładowy system telemetryczny R.S. MONITOR umożliwia wyświetlanie na ekranie R-LINK 2 w czasie rzeczywistym parametrów samochodu oraz reakcji kierowcy, ucząc go i wskazując ewentualne błędy w technice prowadzenia.

Nowe Renault Megane R.S. z manualną skrzynią biegów można nabyć już za 124 900 zł. Dostępna jest także wersja z automatyczną skrzynią biegów w cenie od 131 900 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Nowy salon Toyota Chodzeń powstaje przy trójmiejskiej Obwodnicy

Salon Toyota Carter Gdańsk, należący do Grupy Chodzeń, będzie miał wkrótce nowe przedstawicielstwo. Przy ulicy …

Jeden komentarz

  1. Kilka razy roczne modele Renault pożyczałem w Panek i w sumie nigdy nie miałem co do nich jakiś większych zastrzeżeń.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *