Wśród samochodowych legend, które wierne są swoim pierwowzorom jest coraz mniej modeli. Każdy z nich ewoluuje w stronę nowoczesności, tracąc swój pierwotny charakter. Na szczęście jest jeszcze kilka modeli na rynku, które pozostają bardzo mocno wierne swojej tradycji. Jednym z nich jest Jeep Wrangler. Jego najnowsze wcielenie właśnie debiutuje w Trójmieście i jeśli ktoś nie rozpozna w nim najnowszej wersji… to dobrze!
Kultowy Wrangler został całkowicie odnowiony, jednocześnie pozostając wiernym swej tradycji i zachowując legendarne zdolności do jazdy terenowej, prawdziwą stylizację Jeepa, sprawnie połączone z zaawansowanymi funkcjami technologicznymi. Wielu miłośników marki i tego modelu, obawiało się, że rasowy off-road’owiec przeobrazi się w najnowszym wydaniu w naszpikowanego multimediami SUV’a.
Tak się nie stało. Nowy Wrangler , którego nadwozie opiera się oczywiście na ramie, oferuje najlepsze właściwości terenowe w dotychczasowej historii oraz zapewnia najwyższy poziom komfortu i prowadzenia podczas codziennego użytkowania.
Stylistycznie nowe wcielenie tej legendy nie uległo znaczącym zmianom. Wrangler czwartej generacji oferuje trzy różne poziomy wyposażenia: Sport, Sahara i Rubicon, wszystkie dostępne w konfiguracji 2-drzwiowej lub 4-drzwiowej, a także całkiem nowy pakiet Overland, wyłącznie do wersji Sahara, zapewniający bardziej ekskluzywny wygląd.
Dostępny jest z dwoma systemami napędu 4×4: Command-Trac – w wersjach Sport i Sahara oraz Rock-Trac – w standardzie w wersji Rubicon, to najmocniejszy model o najwyższych właściwościach terenowych. Oba układy posiadają nową 2-biegową skrzynię rozdzielczą Selec-Trac typu „full-time”, która w sposób ciągły monitoruje i zarządza momentem obrotowym przesyłanym na przednie i tylne koła.
Według danych Jeep’a, prezentowana na zdjęciach 2-drzwiowa wersja nadwoziowa, w wydaniu Rubicon, ma kąt natarcia wynoszący 36,4 stopnia, kąt rampowy 25,8 stopnia, kąt zejścia 30,8 stopnia i prześwit poprzeczny wynoszący ponad 25 cm. Głębokość brodzenia wynosi natomiast 76 centymetrów.
Co ciekawe, mimo zastosowania nowoczesnych rozwiązań multimedialnych we wnętrzu nowego Wranglera, producent deklaruje, że tak jak miało to miejsce w poprzednich generacjach, tak i najnowsza posiada w pełni zmywalną kabinę z korkami spustowymi w podłodze.
Układ napędu na cztery koła Command-Trac obejmuje 2-biegową skrzynię rozdzielczą o przełożeniu reduktora 2,72:1 oraz przednimi i tylnymi osiami Dana nowej generacji z przełożeniem 3,45 dla wersji z silnikiem benzynowym i 3,73 dla wersji z silnikiem Diesla.
Do napędu służą obecnie dwa silniki. Benzynowe 2.0 o mocy 265 KM i 400 Nm oraz diesel 2.2 o mocy 200 KM i momencie obrotowym 450 Nm.
Ceny nowego Wranglera rozpoczynają się od 201 900 zł.