Lexus wraca do gry! Najnowsze dzieło japońskich inżynierów z segmentu F trafiło do Trójmiasta za sprawą ogólnopolskiego tournée, które zorganizowały centra marki Lexus w całym kraju. Lexus Trójmiasto w czwartkowy wieczór zaprosił swoich klientów do Starego Maneżu w Gdańsku, aby tam zaprezentować swój najnowszy model.
Nowa generacja Lexusa LS została zaprezentowana po raz pierwszy w styczniu tego roku na wystawie North American International Auto Show Lexus, natomiast odmiana hybrydowa miała swą premierę podczas targów samochodowych w Genewie.
Nowy Lexus LS zyskał dynamiczną sylwetkę z linią nawiązującą do aut typu coupe. Jest równocześnie dłuższy i szerszy od swojego poprzednika, a przy tym niższy o 15 mm.
Pod maską Lexusa LS 500 znajduje się skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy, sześciocylindrowy silnik widlasty z podwójnym doładowaniem, który zastąpił wolnossącą jednostkę V8 znaną z poprzedniej generacji modelu LS. Nowy motor zapewnia mniejsze spalanie i oferuje moc na poziomie 421 KM oraz maksymalny moment obrotowy 600 Nm. Napęd przekazywany jest przez pierwszą w segmencie luksusowych limuzyn 10-biegową przekładnie automatyczną znaną ze sportowego coupe Lexus LC. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h zajmuje 4,5 sekundy.
W ofercie znajduje się również odmiana hybrydowa tego modelu. Lexus LS 500h napędzany jest nową jednostką Multi Stage Hybrid System. Stanowi ona połączenie benzynowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra, silników elektrycznych oraz trwałych przekładni.
Napęd Multi Stage Hybrid rozpędza Lexusa LS 500h do 100 km/h w 5,4 s. Zastosowanie dodatkowej przekładni pozwoliło też na uzyskiwanie wysokiej prędkości jazdy przy niższej prędkości obrotowej silnika – przekłada się to na oszczędność oraz niski poziom hałasu. LS 500h może poruszać się z prędkością nawet 140 km/h napędzany tylko silnikami elektrycznymi.

Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.
Ceny nowego Lexusa LS zaczynają się od 490 tys. zł za wersję Elegance z napędem hybrydowym oraz od 510 tys. zł z silnikiem konwencjonalnym. Obie wersje silnikowe mają stały napęd na cztery koła. Topowa odmiana Omotenashi – określenie to oznacza ideę Japońskiej gościnności – zaczyna się od 650 tys. w przypadku LS 500h i od 670 tys. zł w przypadku LS 500.
Podczas pokazu w Starym Maneżu, gościnnie zaprezentowano również nowe w ofercie Coupe – model LC500.
Zobacz więcej: Przedpremierowy pokazs Lexusa LC w Lexus Trójmiasto