Mercedes Klasy E trafił niedawno do Trójmiasta w odświeżonej, poliftingowej formie. Najpierw zaprezentowano limuzynę i kombi, a później ofertę uzupełniała także odmiana Cabriolet i Coupe. Teraz w gdańskim salonie debiutuje ten drugi wariant w swojej topowej odmianie. W salonie AMG Brand Center Gdańsk zaparkował Mercedes-AMG E53 Coupe w matowym kolorze z palety designo o nazwie błękit brylantu.
Zewnętrzne zmiany są raczej subtelne i trudniej zauważalne niż ma to miejsce w przypadku limuzyny i kombi. Nowe są reflektory z przodu oraz grill, ponadto przemodelowano tylne lampy.
Znacznie więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie zapanował wyraźnie sportowy charakter. Zastosowano tu nową kierownicę AMG Performance z trzema zaokrąglonymi, podwójnymi ramionami, harmonijnie zintegrowanymi przyciskami oraz dwoma okrągłymi klawiszami AMG oraz najnowszej generacji system operacyjny MBUX.
Funkcje wyświetlane są na dwóch wyświetlaczach – lewy odpowiada za panel wskaźników, a prawy za ekran systemu operacyjnego. Łączą się pod wspólną szklaną taflą, tworząc panoramiczny kokpit. W przypadku zegarów użytkownik ma do wyboru jedną z trzech wersji graficznych interfejsu: Modern Classic, Sport oraz Supersport. Poprzez menu AMG kierowca może wywoływać różne specjalne widoki, takie jak aktualne parametry silnika, wskaźnik zmiany biegu, rozgrzewanie, miernik przeciążeń czy RACETIMER.
Opcjonalnie nowe warianty E 53 oferowane są z aplikacją AMG TRACK PACE, czyli z wirtualnym inżynierem wyścigowym. Podczas jazdy torowej aplikacja stale monitoruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie), wyświetla czasy okrążeń oraz różnicę w stosunku do czasu odniesienia. Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX pozwala na wyświetlenie idealnej linii zapisanego toru jazdy na centralnym ekranie lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Taki wirtualny instruktor pozwala systematycznie poprawiać czasy okrążeń.
Za napęd odpowiada zelektryfikowany silnik o pojemności 3,0 litrów, z podwójnym turbodoładowaniem za pomocą turbosprężarki oraz dodatkowego elektrycznego kompresora. Generuje on moc 435 KM i maksymalny moment obrotowy 520 Nm. Jego rozrusznik-alternator EQ Boost na krótko zapewnia dodatkowe 16 kW mocy plus 250 Nm momentu obrotowego, a także zasila pokładową instalację elektryczną 48 V. Napęd przekazywany jest przez skrzynię AMG SPEEDSHIFT TCT 9G na wszystkie koła poprzez system AMG Performance 4MATIC+.
Osiągi samochodu to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4.4 sekundy i prędkość maksymalna 250 km/h lub 270 km/h z opcjonalnym pakietem kierowcy.
Prezentowany egzemplarz eksponowany jest w salonie Mercedes-Benz Witman w Gdańsku przy Alei Grunwaldzka 493. Katalogowa cena tego samochodu wynosi 489 927 zł.