W Lexus Trójmiasto, podczas przedpremierowego pokazu, lokalni klienci mieli okazję poznać zupełnie nowy model w gamie tej ekskluzywnej japońskiej marki. LBX to przedstawiciel miejskiego segmentu Premium w wydaniu modnego crossover’a. To kolejny, przełomowy model w gamie Lexus’a, która wykracza poza standardowe ramy. Obok modelu LM, będącego luksusowym Van’em, to następna próba wejścia marki w nowy segment. Jednym konkurentem miejskiego Lexus’a wydaje się Audi A1, które jednak znaczących sukcesów na pomorskim rynku nie odnosi. Czy z japońskim crossover’em segmentu B będzie inaczej?
Lexus LBX to samochód, jakiego w gamie marki jeszcze nie było. Rozwinięcie jego nazwy – Lexus Breaktrough Crossover, czyli przełomowy crossover Lexusa – oznacza, że najwyższa jakość wykonania oraz prawdziwy luksus będą teraz dostępne w zupełnie nowym segmencie. Nowy model będzie dostępny wyłącznie z napędami hybrydowymi i odegra kluczową rolę dla marki na europejskim rynku. Wyjątkowy charakter LBX-a podkreśla jego trzyliterowa nazwa. Wcześniej w ten sposób oznaczono tylko jeden model – supersamochód LFA.
Miejski crossover ma zupełnie nową hybrydę z trzycylindrowym silnikiem 1.5 o mocy 136 KM oraz napęd na przód lub inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Zarówno napęd jak i koncepcja bazują na Toyocie Yaris Cross, ale zostało one odpowiedni wzmocnione i “uszlachetnione”, aby spełnić oczekiwania klientów Lexus’a.
Samochód ma niespełna 4.2 metra długości i 182,5 cm szerokości. Bagażnik ma standardowo objętość od 247 do 332 litrów.
LBX oferuje duże możliwości personalizacji auta począwszy od szerokiej palety wariantów kolorystycznych – dziewięć wyjątkowych lakierów oraz osiem dwukolorowych malowań nadwozia z czarnym, kontrastującym dachem. Podczas pokazu przedpremierowego w Lexus Trójmiasto klienci mogli przyjrzeć się z bliska LBX-owi, a także specjalnej strefie z różnymi elementami konfiguracyjnymi.
W modelu LBX, Lexus zmienił także podejście do tworzenia gamy wersji wyposażenia. Samochód ma dopasować się do stylu życia swojego użytkownika, dlatego poszczególne wersje różnią się pomiędzy sobą nie liczbą dostępnych opcji, a przede wszystkim wykończeniem wnętrza o zróżnicowanym charakterze (dynamicznym, sportowym bądź eleganckim i wyciszonym) poprzez zastosowane materiały, kolory i detale. By dać klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji auta, uruchomiony zostanie program Lexus Bespoke Build, który pozwoli na dostosowanie elementów wnętrza według własnej wizji.
Specjalna oferta przedsprzedażowa
Nowy Lexus LBX jest w Polsce dostępny w wersji bazowej oraz w pięciu „atmosferach”. Cennik modelu LBX rozpoczyna się od 149 900 zł, a w trakcie trwania pokazów przedpremierowych Lexus przygotował specjalną ofertę, w której korzyści przy zamówieniu auta sięgają nawet 27 tys. zł. Klienci mogą też skorzystać ze specjalnych rabatów na zakup akcesoriów lub kół zimowych.
Aż 19 tys. zł można zyskać zamawiając LBX Elegant z pakietem Tech. Auto kosztuje 160 900 zł w ofercie specjalnej lub 1330 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO One. W standardzie w tej wersji auto ma m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, kamerę cofania ze spryskiwaczem, 12,3-calowy wirtualny kokpit, system multimedialny Lexus Link Connect z 9,8-calowy wyświetlaczem oraz nawigacją w chmurze, indukcyjną ładowarkę do smartfonów oraz pełen pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + 3.
163 900 zł kosztuje Lexus LBX Emotion z pakietem Tech (20 tys. zł rabatu) lub 1370 zł netto miesięcznie w Leasingu KINTO One. Auto ma dodatkowo dwukolorowe malowanie nadwozia, inny wzór 18-calowych felg, perforowaną tapicerkę ze skóry syntetycznej oraz przyciemniane szyby z tyłu.
Lexus LBX trafi do stałej oferty salonowej na przełomie roku 2023 i 2024. Wcześniej, bo już we wrześniu można spodziewać się debiutu Lexus’a LM w Lexus Trójmiasto.