Pierwsza generacja Nissana Juke zadebiutowała w 2010 roku i od razu wzbudziła mnóstwo kontrowersji. Jedni zakochali się w jego oryginalnej i ekstrawaganckiej stylistyce – inni przeciwnie. Po 9 latach produkcji można jednak mówić o sukcesie – Juke znalazł milion nabywców w Europie i jest prekursorem segmentu crossoverów – czyli miejskich pojazdów o podniesionym nadwoziu. Najnowsza, druga generacja Juke’a właśnie po raz pierwszy przyjechała do Trójmiasta. Przedpremierowe pokazy odbędą się najpierw w salonie Nissan Zdunek w Gdańsku (18-20 listopada), a następnie w Gdyni (21-23 listopada).
Nowe wcielenie Juke’a kontynuuje tradycje poprzednika, ale w zupełnie nowym wydaniu. Tak jak i on, tak i najnowsza wersja zwraca uwagę swoim wyglądem. Stał się on znacznie bardziej dojrzały, dostojny i wyrazisty. Uwagę przyciąga zwiększonymi wymiarami – ma długość 4,21 m (to o 7,5 cm więcej niż w pierwszej generacji), 1,8 m szerokości (+3,5 cm) i 1,58 m wysokości (+ 1cm). Do tego atletyczna sylwetka, atrakcyjne 19‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu oraz stylistyka dachu nawiązująca do samochodów typu coupé. Zachowano kilka charakterystycznych elementów – jak dwa okrągłe reflektory z przodu oraz tylną klamkę, ukrytą w słupku C.
Bagażnik powiększono o 20%, do 422 litrów. Przeprojektowane wnętrze jest elegantsze i bardziej komfortowe. Pozycja kierowcy jest wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca, a elementy sterowania i schowki są bardziej przyjazne dla użytkownika. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu, a standardowe jednobryłowe sportowe fotele mogą być pokryte opcjonalną tapicerką z tworzywa Alcantara lub skórą.
Do napędu nowego Juke’a wykorzystywany jest tylko jeden silnik. Jest to 1‑litrowa, 3‑cylindrowa, turbodoładowana jednostka benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM. Napęd przekazywany jest tylko na przednią oś poprzez 6‑biegową przekładnie manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).
Ponadto, jest tu nowy system multimedialny NissanConnect, który obsługuje standardy Apple CarPlay® i Android Auto, co umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom oraz może aktywować pokładową sieć Wi‑Fi*, za pomocą której tablety i laptopy pasażerów mogą łączyć się z Internetem.
Nowy Nissan Juke do stałej oferty dealerów trafi w II połowie grudnia. Aktualnie, czas oczekiwania na produkowanego w Wielkiej Brytanii nowego Nissana to od około 4 do nawet 6 miesięcy.
Cennik Juke’a rozpoczyna się od 67 900 zł za podstawową wersję VISIA. Bogatsze warianty kosztują odpowiednio: ACENTA – 73 400 zł, N-CONNECTA – 80 900 zł, N-DESIGN – 86 700 zł, TEKNA – 92 900 zł. Skrzynia automatyczna wymaga dopłaty 5500 zł.