Opel Astra był kiedyś bardzo popularnym modelem w Polsce. W naszym kraju był nawet produkowany. Najnowszy model, który właśnie „wjechał” do Trójmiasta to już VI generacja tego samochodu. Poprzednik zyskał w Trójmieście dużą popularność, głównie za sprawą wynajmu na minuty. Czy nowe wcielenie bestsellera ma szanse na podobny sukces?
Historia sukcesu Astry rozpoczęła się 30 lat temu wraz z następcą legendarnego modelu Kadett. Kompaktowy samochód o ładnym jak na tamte lata nadwoziu i z przestronną kabiną szybko zyskał popularność. Nie bez znaczenia była także jego atrakcyjna cena, która klasyfikowała w gronie samochodów wolumenowych, ale jednak bardziej cenionych niż Fiaty, Daewoo czy Skoda.
Nowy model powstał już pod skrzydłami koncernu Stellantis. Wprawne oko szybko dostrzeże podobieństwa do innego samochodu obecnego na naszym rynku – Peugeot’a 308. Oba modele to blisko spokrewnieni bracia, zbudowani na tej samej platformie i wykorzystujący wspólną technologię.
Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. Dominującym i zarazem odróżniającym elementem jest stylistyka przedniego panel Vizor, który staje się współczesnym symbolem i wyróżnikiem Opla. Nową epokę odnaleźć można także we wnętrzu Astry nowej generacji. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii i zastępuje je nowy, wirtualny interfejs.
Standardowe wyposażenie każdej wersji obejmuje nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, takie jak system ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający z funkcją hamowania awaryjnego, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie przed niekontrolowanym opuszczeniem pasa ruchu, rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości czy wykrywanie senności kierowcy. Typowy dla marki jest również komfort siedzeń. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.; AGR) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach.
Na polskim rynku wersja pięciodrzwiowa oferowana jest w cenie podstawowej od 82 900 zł. Napędza ją trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, generujący moc 110 KM. Łączony jest on z sześciobiegową przekładnią manualną. Ponadto, po raz pierwszy Astra jest dostępna również w wersji zelektryfikowanej. Ceny Astry Hybrid zaczynają się od poziomu 152 900 zł. Układ hybrydowy zapewnia łączną moc 180 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W trybie elektrycznym nowa Astra Hybrid może przejechać do 60 km.
Wkrótce do oferty dołączy kombi Opel Astra Sports Tourer. Pierwsze egzemplarze nowego Opla Astra można już oglądać w trójmiejskich salonach marki, miedzy innymi w Opel Konocar w Gdańsku, gdzie wykonaliśmy zdjęcia do tego artykułu.