W Gdyni, przy ulicy Łużyckiej 9 dobiega końca budowa nowego salonu marki Mazda, należącego do firmy BMG Goworowski. Będzie to pierwszy w Polsce, zbudowany od podstaw salon według nowego standardu japońskiego producenta. Prace budowlane przy nowym obiekcie rozpoczęto w lutym tego roku. Data planowanego otwarcia to najprawdopodobniej początek 2016 roku.
Mazda coraz bardziej i coraz śmielej aspiruje do grona Premium, przynajmniej wśród producentów z kraju kwitnącej wiśni. Nowy standard i nowe barwy wprowadzone w salonie w Gdyni będą sukcesywnie pojawiały się także w innych przedstawicielstwach tej marki w Polsce. Dominować będzie elegancka czerń, która w oczach klientów ma sprawiać bardziej luksusowe skojarzenia. Do tej pory nowy wizerunek prezentował tylko jeden z salonów w Warszawie, został on jednak do nowego standardu przebudowany. Salon w Gdyni zbudowano od nowa, wykorzystując jedynie częściowo fundamenty dawnego obiektu.
Zobacz również: Najnowsza Mazda MX-5 w BMG Goworowski
Budynek został zaprojektowany według nowych standardów ekologicznych. Zastosowano tu jasne przestrzenie, wydajny system wentylacji oraz specjalne szyby, które latem zapewnią znacznie mniejsze nagrzewanie się wnętrza salonu, a zimą zatrzymają ciepło – informuje Adam Braumberger, Specjalista ds. Marketingu BMG Goworowski.
Nowy budynek salonu wkomponowany został w istniejący kompleks przy Łużyckiej. Powstał w miejscu, gdzie kiedyś mieścił się salon Chrysler/Jeep, a następnie Mazda.
Zobacz również: Plany budowy nowego salonu BMW i Rolls&Royce w Gdańsku
Powierzchnia uległa znacznemu powiększeniu, z około 150 do niemal 1000 m2. W budynku przewidziane jest miejsce dla 9 samochodów. Każde z nich będzie zaprojektowane i dostosowane pod dany model. Ponadto w salonie znajdzie się strefa wydawcza nowych samochodów, czego wcześniej nie było oraz aktywny punkt przyjęć serwisowych. Udało się także wygospodarować dodatkowe stanowiska serwisowe.
W salonie pracować będzie przynajmniej 4 doradców handlowych. Każde ze stanowisk obsługi klienta jest zaprojektowane od nowa i odpowiada nowym standardom Mazdy. Wytyczne dotyczące wystroju wnętrza pochodzą bezpośrednio od producenta – informuje nas Marcin Kaszubowski, Kierownik Sprzedaży Mazda BMG Goworowski.
Zobacz również: W Gdańsku powstanie salon Infiniti

Rozwój sieci sprzedaży, standardów oraz samej marki japońskiego producenta jest imponujący. Mazda jeszcze dekadę temu na polskim rynku praktycznie nie istniała, a dzisiaj jest jednym z liderów sprzedaży. Dotychczas istniejący salon tej marki w Gdyni sprzedawał rocznie ponad 300 samochodów. Nowy obiekt zapewne podniesie atrakcyjność tej marki w oczach klientów i przyczyni się do jeszcze większej sprzedaży.
