piątek , 22 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Wejherowo.pl

Nowy tunel drogowy w Wejherowie oddany do użytku

Fot. Wejherowo.pl

Władze Wejherowa oficjalnie oddały do użytku tunel pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Kwiatowej. To ostatni element metropolitalnego węzła integracyjnego Wejherowo (Kwiatowa), w ramach którego wykonano wcześniej przebudowę skrzyżowań, ulic, chodników, nowe parkingi, drogi rowerowe i całą infrastrukturę podziemną za łączną kwotę 40 mln zł. Na realizację tej strategicznej inwestycji władze Wejherowa pozyskały 18,2 mln zł dotacji unijnej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, 2,3 mln zł pochodziło z Funduszu Przeciwdziałania COVID –19, a za 500 tys. zł PEWiK przebudował sieci wodociągowe.

W oficjalnym zakończeniu realizacji jednej z najważniejszych i największych miejskich inwestycji, która m.in. połączy północą i południową cześć Wejherowa, uczestniczyli Wojewoda Pomorski, Marszałek Województwa Pomorskiego, Wicestarosta Wejherowski oraz wejherowscy radni, którzy jako pierwsi mogli obejrzeć efekty prac podczas spaceru pod tunelem

Fot. Wejherowo.pl
Trudna inwestycja pod ruchem pociągów

Z uwagi na skalę inwestycji i konieczność zamykania ulic węzeł integracyjny Wejherowo (Kwiatowa) był realizowany etapami od 2017 roku. Najtrudniejszym elementem był tunel (fachowo nazwany wiaduktem) pod wieloma torami kolejnymi, a do tego prowadzony na zakręcie, ukośnie do linii torowiska. Inwestycja wiązała się z wybudowaniem nowego układu drogowego pod torami kolejowymi, na których przez cały czas trwania inwestycji musiał być utrzymany ruch pociągów.

Beata Rutkiewicz, zastępca prezydenta Wejherowa:

 Pomimo pierwotnych ustaleń, po dokonaniu dodatkowych analiz, PKP zwróciła uwagę na szereg zagrożeń, jakie mogą wystąpić podczas realizacji prac metodą pierwotnie przyjętą w dokumentacji tj. metodą przecisku. Wspólnie zdecydowaliśmy o zmianie technologii wykonania tunelu z przecisku na wykop otwarty, jako rozwiązania bardziej bezpiecznego. Spowodowało to wydłużenie terminu realizacji o rok z uwagi na konieczność opracowania i uzgodnienia z PKP zmiennego projektu, a przede wszystkim opracowania regulaminu prac torowych i regulaminu prowadzenia ruchu pociągów, co było szczególnie skomplikowane w sezonie wakacyjnym. Dużo wolniejsza była realizacja, gdyż tory były wyłączane z ruchu etapami i tylko w określonych godzinach, aby umożliwić w tym czasie roboty budowlane w wykopach na torowisku.

Węzeł integracyjny Wejherowo – łącznie powstało:
Fot. Wejherowo.pl

● 242 miejsca parkingowe/postojowe dla samochodów

● 80 miejsc dla rowerów

● 2 km nowych dróg

● 2,8 km chodników

● 1,2 km ścieżek rowerowych

● 5 zatok autobusowych

 
Co zostało zrobione?

● wybudowany został wiadukt pod torami kolejowymi, popularnie zwany tunelem, z włączeniem do ronda im. Solidarności w drodze krajowej nr 6

● przebudowano ulice: Kwiatową oraz częściowo ul. Spacerową, Dworcową, 10 Lutego i Kopernika

● wybudowano ulicę dojazdową do nieruchomości położonych wzdłuż ul. Kwiatowej od skrzyżowania z ul. Spacerową w kierunku Bolszewa

● wybudowano skrzyżowanie typu rondo: Kwiatowa – Dworcowa – 10 Lutego

● przebudowano cztery skrzyżowania: I Brygady Pancernej Wojska Polskiego – Kwiatowa, Kwiatowa – Spacerowa, Spacerowa – Zachodnia, 10 Lutego – Kopernika

● wybudowana została ścieżka o nawierzchni bitumicznej i szerokości 2 m wzdłuż ul. Kwiatowej

● wybudowano miejsca postojowe wzdłuż ul. Kwiatowej, przy rondzie z ul. Dworcową,

● wybudowano parking wzdłuż ul. Kwiatowej, przy ulicy dojazdowej do tunelu

● przebudowano sieci podziemne: wodociągową, sanitarną, gazową, teletechniczną, kanalizację deszczową

● wybudowano oświetlenie, przebudowano sygnalizację świetlną na Rondzie Solidarności, urządzenia elektroenergetyczne i teletechniczne kolejowe

● powstał duży ogólnodostępny parkingu dla samochodów i rowerów oraz przystanków MZK i PKS pomiędzy torami kolejowymi, a drogą krajową nr 6,  połączony istniejącym przejściem podziemnym z dworcem (wykonano dodatkowo m.in. windy).

Źródło: Wejherowo.pl

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Toyota Yaris Cross już w trójmiejskich salonach

Do salonów Toyoty wjechały nowe modele Yaris Cross i będzie to już ekspozycja stała. Po …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *