piątek , 22 października 2021
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
_750x200_ dni otwarte
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Nowy Volkswagen Golf VIII generacji – klasyk wkracza do cyfrowego świata

Volkswagen Golf był od zawsze wzorem prostego, funkcjonalnego i udanego samochodu o wszechstronnym charakterze. Jego prostota wynikała nie tyle z budowy, co obsługi. Sprawiało to, że był to pojazd, który mogłeś polecić swojemu ojcu na emeryturze, aby miał czym dojeżdżać na rzeką w celu wędkowania. Najnowszy model VIII generacji zmienia swoje oblicze i bardzo mocno wkracza w cyfrowy świat. To dobrze! Golf idzie z duchem czasu i staje się nie tylko bardziej multimedialny, ale także przyjaźniejszy środowisku. Czy jednak ta nowoczesność zadowoli typowego nabywcę tego modelu? 

Historia Volkswagena Golfa to już 45 lat i ponad 35 milionów wyprodukowanych egzemplarzy. Od strony wizualnej najnowszy Golf nie przeszedł rewolucji w stosunku do swojego poprzednika.

Kompaktowe wymiary nie zmieniły się znacząco, a proporcje modelu zostały niemal takie same. Długość auta wynosi 4.284 mm, szerokość 1.789 mm, a wysokość 1.456 mm. Rozstaw osi to 2.636 mm, a bagażnika ma 380 litrów pojemności. Dużą wagę przyłożono do aerodynamiki nadwozia. Powierzchnia czołowa nowego Golfa została zmniejszona do 2,21 m2, a współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,275.

We wnętrzu nowego modelu dominują cyfrowe pola i ekrany ułatwiając korzystanie z różnych funkcji. Tradycyjnych przycisków jest niewiele. Tam gdzie się dało, ich funkcje zostały zastąpione poprzez panele dotykowe i rozbudowane menu.

Nowy Golf jest pierwszym modelem w swojej klasie cenowej wyposażonym seryjnie w całkowicie cyfrowy kokpit (opcjonalnie również w tzw. Innovision Cockpit). Cyfrowe systemy współpracują nie tylko ze sobą nawzajem, lecz za pośrednictwem Online Connectivity Unit (OCU) są także połączone ze światem zewnętrznym. Seryjna jednostka OCU wyposażona w zintegrowaną kartę eSIM łączy się z systemami We Connect i We Connect Plus umożliwiając korzystanie w aucie ze streamingu, radia internetowego i z licznych usług internetowych. Również w dziedzinie systemów asystujących Golf wysoko podnosi poprzeczkę. System Travel Assist zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie kompaktowym sprawia, że na autostradzie, do prędkości 210 km/h, Golf może poruszać się na wpół automatycznie – kierowca nie musi poruszać kierownicą, dodawać gazu, ani hamować.

Ponadto, jako pierwszy model Volkswagena nowy Golf nawiązuje połączenie ze swoim otoczeniem za pośrednictwem seryjnego systemu Car2X. Funkcja ta umożliwia korzystanie z informacji przekazywanych przez inne samochody znajdujące się w odległości do 800 m, a także sygnały wysyłane przez urządzenia infrastruktury drogowej. Informacje te ostrzegają kierowcę przed utrudnieniami w ruchu i są przekazywane do kolejnych aut wyposażonych w funkcję Car2X.

Do nowego Golfa są oferowane silniki benzynowe (TSI), Diesla (TDI) i układy napędowe typu mild hybrid (eTSI), a wkrótce ofertę uzupełnią hybrydy typu plug-in. Wszystkie silniki benzynowe i Diesla wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa oraz w turbosprężarki. Spektrum mocy jednostek napędowych – gdy wszystkie znajdą się w sprzedaży – wyniesie od 90 KM do ponad 300 KM. Nowością są dwa trzycylindrowe silniki benzynowe o mocy 90 KM i 110 KM oraz dwa czterocylindrowe diesle osiągające moc 115 KM i 150 KM.

W ofercie znajdują się cztery pakiety wyposażeniowe. Podstawowy wariant to po prostu Golf (od 69 490 zł z silnikiem 1.0 TSI 90 KM), bogatszy jest Life (od 81 590 zł z silnikiem 1.0 TSI 110 KM), Style (od 94 690 zł 1.5 TSI 130 KM), aż do topowej odmiany R-Line dostępnej od 95 290 w wersji z silnikiem 1.5 TSI 130 KM.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Toyota Yaris Cross już w trójmiejskich salonach

Do salonów Toyoty wjechały nowe modele Yaris Cross i będzie to już ekspozycja stała. Po …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *