W salonach Volkswagena w Trójmieście można już zobaczyć i przetestować trzecią generację modelu Tiguan. To ceniony i popularny SUV kompaktowych rozmiarów. Samochód często pełni rolę auta rodzinnego – zarówno do miasta, jak i na trasy. Nowy Tiguan jest standardowo wyposażony w skrzynię biegów DSG, a jego ceny zaczynają się od 153 390 zł.
Podobnie jak w przypadku Passata, także w Tiguanie konstruktorzy skorzystali z najnowszej platformy MQB evo. Dzięki temu do trzeciej generacji popularnego SUV-a marki z Wolfsburga trafią takie rozwiązania jak adaptacyjne zawieszenie DCC Pro czy napęd hybrydowy typu plug-in, który pozwoli pokonać ok. 100 km wyłącznie na silniku elektrycznym.
Początkowo Tiguan będzie dostępny z trzema silnikami do wyboru – 1.5 eTSI o mocy 130 i 150 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. Wszystkie silniki będą połączone z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Gamę R-Line uzupełniają jeszcze mocniejsze jednostki 1.5 eHybrid 177 KM oraz 2.0 TDI o mocy 193 KM – oba standardowo wyposażone są w napęd na cztery koła 4MOTION.
Do wyboru będą cztery odmiany wyposażenia: bazowa Tiguan, Life i dwie równorzędne, znajdujące się na szczycie gamy – Elegance i R-Line. Przy okazji premiery Volkswagen zaoferuje swoim klientom specjalną wersję Special Edition, która charakteryzuje się bogatym wyposażeniem. W standardzie jej nabywca otrzyma pakiet wyposażenia dodatkowego warty ponad 22 000 zł, a różnica w cenie w porównaniu do odmiany Life wynosi jedynie 800 zł. Tiguan Premiere Edition ma w standardzie aluminiowe felgi, lakier metalizowany, pakiet stylistyczny, w którego skład wchodzą srebrne relingi dachowe, przyciemniane szyby tylna i boczne (te ostatnie są także dźwiękoszczelne), reflektory LED Plus z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, tylne lampy LED z efektem 3D, a także oświetlenie ambientowe w 10 kolorach.
Wnętrze Tiguana powstało według zupełnie nowej koncepcji. Kierowca ma do dyspozycji nowy wyświetlacz Digital Cockpit, a ekran systemu infotainment może mieć przekątną nawet 15 cali. Wyróżnia go całkowicie nowa struktura menu i grafika, w wyposażeniu mogą się także znaleźć nowy wyświetlacz head-up oraz wielofunkcyjny przełącznik wrażeń z jazdy ze zintegrowanym wyświetlaczem OLED. Ten obrotowy element sterujący z własnym mini ekranem może być używany do sterowania profilem jazdy, głośnością radia, a także kolorami oświetlenia ambientowego. Z kolei licznymi funkcjami pojazdu i systemu infotainment można łatwo sterować przy pomocy komend głosowych dzięki opcjonalnemu nowemu asystentowi głosowemu IDA.
Podobnie jak w modelach rodziny ID. i nowym Passacie, dźwignia zmiany przełożeń będzie zastąpiona intuicyjnym przełącznikiem po prawej stronie kolumny kierownicy. By jechać do przodu (tryb D) przełącznik trzeba obrócić do przodu, by cofać (tryb R) należy przekręcić go do tyłu. Hamulec postojowy jest aktywowany przez naciśnięcie przycisku z boku przełącznika. Wszystkie modele Tiguana mają dodatkowo łopatki za kierownicą.
Nowe modele są już dostępne zarówno na ekspozycji salonowej jak i do jazd testowych.