piątek , 17 stycznia 2025
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Nowy zelektryfikowany SUV: Honda ZR-V debiutuje w Honda Gdańsk

Poszerza się gama samochodów marki Honda dostępnych w trójmieście. W jedynym, autoryzowanym salonie sprzedaży w regionie – Honda Gdańska przy Jabłoniowej 54A, debiutuje model ZR-V. To najnowszy, zelektryfikowany SUV Hondy z segmentu C, który wypełnia lukę pomiędzy modelami HR-V i CR-V. Cennik otwiera kwota 189 900 zł. 

ZR-V to nowe oznaczenie modelowe w tej marce i nowa koncepcja samochodu. Przy wysokości 1 620 mm bez obciążenia, szerokości 1 840 mm i długości 4 568 mm z rozstawem osi 2 657 mm, ZR-V idealnie dopasowuje się do obecnej linii SUV-ów Hondy. Model jest o 50 mm szerszy niż HR-V i o 59 mm niższy niż CR-V, dzięki czemu jest kompaktowy, ale jednocześnie przestronny.

Samochód napędzany jest prze hybrydowy układ Hondy e:HEV. Korzysta on z udoskonalonej wersji układu dwóch silników elektrycznych. Układ generuje łączną moc 184 KM i 315 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od zera do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy – należy to uznać za bardzo dobry rezultat jak na tę klasę pojazdów. Co również istotne – osiąga zużycie paliwa na poziomie zaledwie 5,7 l/100 km (według WLTP w cyklu mieszanym).

Układ napędowy pełnej hybrydy wykorzystuje akumulator litowo-jonowy do zasilania dwóch kompaktowych, mocnych silników elektrycznych, współpracujących z nowo opracowanym, 2,0-litrowym silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem, pracującym w cyklu Atkinsona, przełączając się między napędem elektrycznym, hybrydowym i spalinowym bez udziału kierowcy.

Podczas jazdy w przestrzeni miejskiej, pojazd przez większość czasu pracuje w trybie elektrycznym – EV Drive, nie emitując żadnych zanieczyszczeń, wykorzystując jednocześnie płynność i szybkość reakcji napędu elektrycznego. W chwili, gdy kierowca uzna, że potrzebuje mocniejszego przyspieszenia, samochód przełączy się w tryb hybrydowy, aby przekazywać napęd na przednie koła przy wykorzystaniu wydajnego silnika elektrycznego, podczas gdy silnik spalinowy będzie spełniał funkcję generatora wymaganej mocy elektrycznej. Podczas jazdy ze stałą, wysoką prędkością, np. na autostradzie, układ przełącza się w tryb silnika spalinowego (Engine Drive) i korzysta z mocy generowanej bezpośrednio przez silnik benzynowy – przy minimalnych stratach, a w razie potrzeby jest wspomagany przez silnik elektryczny.

Samochód dostępny jest do jazd testowych w salonie Honda Gdańsk.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Reprezentatywne auta do firmy

Wybór odpowiedniego samochodu do firmy to istotny krok w budowaniu profesjonalnego wizerunku przedsiębiorstwa. Dzięki elastycznym …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *