poniedziałek , 26 lipca 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow

O elektromobilności przy śniadaniu w Nissan Zdunek KMJ w Gdyni

Dealer Nissan Zdunek KMJ w swoim gdyńskim salonie zorganizował śniadanie biznesowe poświęcone elektromobilności. Podczas ponad godzinnej prelekcji zaproszeni przedsiębiorcy oraz klienci dowiedzieli się jak najefektywniej wykorzystywać samochody elektryczne we flocie swoich przedsiębiorstw, a także – sięgając do podstaw, jakie są zalety użytkowania tego typu pojazdów. 

Z premierowego punktu widzenia, była to także dość rzadka w Trójmieście okazja, do przyjrzenia się dostawczym modelom e-NV200.

Ten w pełni elektryczny model występuje w dwóch wersjach – dostawczej VAN, ale także jako 7-osobowy samochód rodzinny.

e-NV200 został wyposażony w tę samą baterię o pojemności 40 kWh, która zasila nowego Nissana LEAF. W pełni naładowany akumulator zapewnia mu do 301 kilometrów zasięgu w warunkach miejskich. Ładowanie od zera na szybkich ładowarkach do poziomu 80% zajmuje 40-60 minut, natomiast ze zwykłego domowego gniazdka potrwa to około 21 h.

e-NV200 ma kompaktowe wymiary, jest bardzo zwrotny, a jego cena rozpoczyna się od 167 500 zł. Samochód jest rzadkością w trójmiejskich salonach Nissana, ale jego użytkownikiem jest między innymi Poczta Polska.

Zobacz więcej: Elektryczne Nissany we flocie Poczty Polskiej

Zalety i korzyści samochodów elektrycznych

Podczas wykładu, uczestnicy dowiedzieli się także jak rynek samochodów elektrycznych oceniają Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz Paweł Powalski Dyrektor Komunikacji Nissan Sales Central & Eastern Europe.

Pierwszym z argumentów była wysoka wartość rezydualna samochodów elektrycznych. Na szczycie zaprezentowanej listy znalazł się model LEAF 40kWh Acenta, który po 3 latach eksploatacji i 20 000 kilometrów przejechanych rocznie ma wartość 56.1% ceny katalogowej. Nieco słabiej wypadają BMW i3 oraz Hyundai Ioniqu, które odpowiednio zachowują 54.9% oraz 52.6% wartości, według danych przedstawionych podczas wydarzenia w salonie Nissan’a.

Kolejnym argumentem były ceny obsługi serwisowej. W przypadku samochodów spalinowych, po 3 latach i 90 000 km, byłoby to 2490 zł, podczas gdy serwis auta elektrycznego kosztować będzie użytkownika 1270 zł, co daje 49% oszczędność (1220 zł). Wynika to głównie z prostoty obsługi tego typu pojazdów – nie ma w nim oleju silnikowego, filtrów oraz wielu innych elementów eksploatacyjnych w układzie napędowym, które występują w autach spalinowych.

Nie można też zapomnieć o tych najprostszych korzyściach – czyli możliwość bezpłatnego parkowania w strefach miejskich w całym kraju, legalne korzystanie z bus-pasów przez samochody o napędzie elektryczny, ale także zwolnienie z akcyzy w przypadku sprowadzania tego typu aut z zagranicy.

Aby ułatwić rozpoznawalność tego typu pojazdów, od niedawna w Polsce funkcjonują także zielone tablice rejestracyjne, które przypisywane są samochodom o takim napędzie.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowy pokaz nowego, elektrycznego Mercedesa EQS z Mercedes-Benz Witman

Mercedes mocno stawia na swoją submarkę EQ i sukcesywnie rozszerza jej ofertę. Na szczycie gamy …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *