BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. GDDKiA

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej ma opóźnienie

Waldemar Chejmanowski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w wywiadzie udzielonym na antenie Radia Gdańsk przyznał, że budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej nie idzie zgodnie z planem i spodziewać się można pewnych opóźnień. Pierwszy z etapów budowy, odcinek Chwaszczyno – Żukowo, miał być gotowy w kwietniu, ale prace budowalne się przedłużą.

Są one związane między innymi z geologią, wysypiskami śmieci, które napotkaliśmy w terenie. Na pewno oddamy pierwszy odcinek z częścią obwodnicy Żukowa do wakacji, natomiast druga część – od Żukowa do węzła Gdańsk Południe – powinna być gotowa z końcem roku – tłumaczył w Radiu Gdańsk Waldemar Chejmanowski.

Umowę na realizację pierwszego etapu OMT podpisano 16.04.2021. Przedmiotem zamówienia było zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej pn.: „Budowa Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Zadanie 1: węzeł Chwaszczyno (bez węzła) – węzeł Żukowo (bez węzła)” o długości trasy zasadniczej około 16,263 km.

Drugi etap „do końca roku”

Bardziej skomplikowany i problematyczny dla kierowców jest drugi odcinek Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej: Żukowo – Gdańsk Południe. Będzie on liczyć ok. 16 km długości. W ramach inwestycji wykonana zostanie obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km oraz węzły Żukowo i Lublewo. Rozbudowany zostanie także węzeł Gdańsk Południe na styku istniejących S6 Obwodnicy Trójmiasta oraz S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i to on jest najbardziej skomplikowanym element tej budowy.

Na ten moment mówi się o oddaniu do użytku drugiego odcinka (i tym samym całej trasy OMT) do końca 2025 roku. Kierowcy mają jednak zapewne w pamięci losy Trasy Kaszubskiej i przebudowę węzła Wielki Kack w Gdyni. Opóźnienie w budowie wyniosło tam ponad rok i zakończyło się nałożeniem przez GDDKiA kary na wykonawcę, firmę Polaqua w wysokości ponad 56 milionów złotych. Oby w tym przypadku ostateczne terminy faktycznie zostały dochowane.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Sportowe dostawczaki? Fordy Transit Custom MS-RT i Ranger MS-RT w Ford Plichta Gdańsk

Rok temu Ford zaskoczył swoich klientów i fanów, kiedy wprowadził nową linię ekskluzywnych pojazdów dostawczych …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *