Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
porsche_700x200-baner-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner 2 czerwiec
previous arrow
next arrow
Fot. Mercedes-Benz Witman

Odświeżona Klasa S wjechała do Trójmiasta. Mercedes-Benz Witman wydał pierwszy egzemplarz nowej S63 AMG

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Nowe silniki, absurdalnie wysoki komfort jazdy i kolejny krok do jazdy autonomicznej. Tak w skrócie można by opisać zmiany jakie zaszły w odświeżonej Klasie S Mercedesa. Nowe modele właśnie trafiają na polski rynek. Wczoraj w Gdańsku, w firmie Mercedes-Benz Witman, wydano klientowi pierwszy egzemplarz odświeżonej limuzyny najwyższej klasy w niemal topowej wersji – S63 AMG 4MATIC+. 

Nowe wydanie Klasy S serii W222 wyróżnia się subtelnymi detalami, które na pierwszy rzut oka dostrzegą tylko osoby dobrze zaznajomione z tym modelem.

Na zewnątrz zmiany kosmetyczne

Nowy jest przedni zderzak o sportowej stylizacji, z zaakcentowanymi wlotami powietrza. Wszystkie odmiany otrzymały również nową osłonę chłodnicy: wersje 6- i 8-cylindrowe mają trzy chromowane podwójne listwy i pionowe poprzeczki z lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym, a limuzyny z długim rozstawem osi oraz jednostką V12 otrzymują dodatkowe pionowe listwy z wykończeniem chromowanym.

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Z tyłu uwagę zwracają nowe diodowe lampy o krystalicznym wzornictwie. Nowością są także trzy pary poziomych modułów świetlnych oraz pokaz, jaki lampy dają przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu.

Wszystkie warianty otrzymały przeprojektowaną dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki układu wydechowego otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu.

Wnętrze 

We wnętrzu Klasy S pojawiły się dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”, umieszczone pod wspólną taflą szkła.

Nowa jest także kierownica z panelami dotykowymi Touch Control. Wiele uwagi konstruktorzy Klasy S poświęcili również podświetleniu wewnątrz kabiny. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie dzieli ją na różne strefy. Dostępne są 64 odcienie, 10 palet kolorystycznych oraz 3 różne strefy oświetlenia (przestrzeń na nogi, elementy ozdobne oraz panoramiczny kokpit). Palety kolorystyczne można tymczasowo zastępować efektami specjalnymi, np. pokazem świetlnym na powitanie wsiadającego do samochodu kierowcy. Dodatkowo, zmiana kolorystyki nastrojowego oświetlenia towarzyszy każdorazowej regulacji temperatury wentylacji.

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Wszystkie Klasy S standardowo oferują funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Równocześnie Mercedes-Benz wprowadza nową generację atrakcyjnie stylizowanych kluczyków z lśniącym, czarnym lub białym wykończeniem oraz zróżnicowanymi akcentami ozdobnymi.

Odnowa biologiczna na pokładzie

Opcjonalny układ kontroli komfortu ENERGIZING, łączy działanie różnych systemów pojazdu z zakresu komfortu. Wykorzystuje on funkcje wentylacji (w tym rozpylacz zapachów) oraz foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), podgrzewanie podłokietników, a także nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie, i pozwala skonfigurować program odnowy biologicznej dopasowany do nastroju i potrzeb podróżujących. Do wyboru jest

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

sześć programów:

  • Odświeżenie
  • Rozgrzewanie
  • Witalność
  • Radość
  • Komfort
  • Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)

Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia.

Nowości pod maską

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Wydany w środę 26 lipca egzemplarz S63 AMG napędzany jest przez nowy silnik. W miejsce dotychczasowego 5,5-litrowego motoru V8 biturbo oferowana jest 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy silnik generuje moc aż 612 koni mechanicznych i osiąga moment obrotowy 900 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3.5 sekundy, co jest imponującym wynikiem, biorąc pod uwagę gabaryty i masę samochodu.

Nowa Klasa S będzie również najmocniejszym samochodem osobowy z silnikiem diesla w historii Mercedes-Benz. Pod maską modeli S 350 d 4MATIC oraz S 400 d 4MATIC debiutuje nowy silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy 286 KM i 600 Nm oraz 340 KM i 700 Nm.

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Dane techniczne modeli benzynowych:

S 450 (4MATIC)
S 500
S 560 (4MATIC)
S 600
MaybachS 650
AMGS 63 4MATIC+
AMGS 65
Liczba cylindrów/układ
6/R
6/R
8/V
12/V
12/V
8/V
12/V
Pojemność skokowa (ccm)
2999
2999
3982
5980
5980
3982
5980
Moc maks. (kW/KM)
270/367
320/435
345/469
390/530
463/630
450/612
463/630
Maks. moment obr. (Nm)
500
520
700
830
1000
900
1000
Średnie zużycie paliwa (l/100 km),,
6,6/6,6/-
(7,0/7,0/-)
6,6/6,6/-
7,9/7,9/8,8
(8,5/8,5/9,3)
-/11,6/-
-/-/12,7
-/8,9/-
-/11,9/-
Średnie emisje CO2 (g/km)1,2,3
150/150/-
(150/159/-)
150/150/-
181/181/198
(195/195/209)
-/270/-
-/-/289
-/203/-
-/279/-
Przyspieszenie0-100 km/h
(s)2,3
5,1/5,1/-
(4,9/4,9/-)
4,8/4,8/-
4,7/4,7/4,9
(4,6/4,6/4,9)
4,6
4,7
3,5
4,3

Dane techniczne modeli wysokoprężnych:

S 350 d (4MATIC)
S 400 d (4MATIC)
Liczba cylindrów/układ
6/R
6/R
Pojemność skokowa (ccm)
2925
2925
Moc maks. (kW/KM)
210/286
250/340
Maks. moment obr. (Nm)
600
700
Średnie zużycie paliwa (l/100 km),,
5,1/5,1
(5,5/5,5)
5,2/5,2
(5,6/5,6)
Emisje CO2 (g/km)4,5,6
134/134
(145/145)
135/135
(147/147)
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)5,6
6,0/6,0 (5,8/5,8)
5,4/5,4 (5,2/5,2)

Ceny nowej Klasy S rozpoczynają się od 405 500 zł za wersję S 350 d. Model S63 AMG to wydatek minimum 769 000 zł.

W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.

Fot. Mercedes-Benz Witman
Fot. Mercedes-Benz Witman

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Zamienił się miejscami z żoną…. bo był poszukiwany i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów

Wczoraj na ul. Turystycznej kierowca Renault przekroczył prędkość, a gdy patrol drogówki zatrzymał go do …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *