
Nowe silniki, absurdalnie wysoki komfort jazdy i kolejny krok do jazdy autonomicznej. Tak w skrócie można by opisać zmiany jakie zaszły w odświeżonej Klasie S Mercedesa. Nowe modele właśnie trafiają na polski rynek. Wczoraj w Gdańsku, w firmie Mercedes-Benz Witman, wydano klientowi pierwszy egzemplarz odświeżonej limuzyny najwyższej klasy w niemal topowej wersji – S63 AMG 4MATIC+.
Nowe wydanie Klasy S serii W222 wyróżnia się subtelnymi detalami, które na pierwszy rzut oka dostrzegą tylko osoby dobrze zaznajomione z tym modelem.
Na zewnątrz zmiany kosmetyczne
Nowy jest przedni zderzak o sportowej stylizacji, z zaakcentowanymi wlotami powietrza. Wszystkie odmiany otrzymały również nową osłonę chłodnicy: wersje 6- i 8-cylindrowe mają trzy chromowane podwójne listwy i pionowe poprzeczki z lśniącym wykończeniem w kolorze czarnym, a limuzyny z długim rozstawem osi oraz jednostką V12 otrzymują dodatkowe pionowe listwy z wykończeniem chromowanym.

Z tyłu uwagę zwracają nowe diodowe lampy o krystalicznym wzornictwie. Nowością są także trzy pary poziomych modułów świetlnych oraz pokaz, jaki lampy dają przy otwieraniu i zamykaniu pojazdu.
Wszystkie warianty otrzymały przeprojektowaną dolną partię tylnego zderzaka ze zintegrowaną, widoczną oprawą rur wydechowych. Końcówki układu wydechowego otacza chromowany element ozdobny, rozciągający się na całą szerokość samochodu.
Wnętrze
We wnętrzu Klasy S pojawiły się dwa nowe ekrany o wysokiej rozdzielczości, każdy o przekątnej 12,3”, umieszczone pod wspólną taflą szkła.
Nowa jest także kierownica z panelami dotykowymi Touch Control. Wiele uwagi konstruktorzy Klasy S poświęcili również podświetleniu wewnątrz kabiny. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie dzieli ją na różne strefy. Dostępne są 64 odcienie, 10 palet kolorystycznych oraz 3 różne strefy oświetlenia (przestrzeń na nogi, elementy ozdobne oraz panoramiczny kokpit). Palety kolorystyczne można tymczasowo zastępować efektami specjalnymi, np. pokazem świetlnym na powitanie wsiadającego do samochodu kierowcy. Dodatkowo, zmiana kolorystyki nastrojowego oświetlenia towarzyszy każdorazowej regulacji temperatury wentylacji.


Wszystkie Klasy S standardowo oferują funkcję bezkluczykowego uruchamiania KEYLESS-GO. Równocześnie Mercedes-Benz wprowadza nową generację atrakcyjnie stylizowanych kluczyków z lśniącym, czarnym lub białym wykończeniem oraz zróżnicowanymi akcentami ozdobnymi.
Odnowa biologiczna na pokładzie
Opcjonalny układ kontroli komfortu ENERGIZING, łączy działanie różnych systemów pojazdu z zakresu komfortu. Wykorzystuje on funkcje wentylacji (w tym rozpylacz zapachów) oraz foteli (podgrzewanie, wentylację, masaż), podgrzewanie podłokietników, a także nastrojowe oświetlenie oraz nagłośnienie, i pozwala skonfigurować program odnowy biologicznej dopasowany do nastroju i potrzeb podróżujących. Do wyboru jest

sześć programów:
- Odświeżenie
- Rozgrzewanie
- Witalność
- Radość
- Komfort
- Trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń)
Każdy z programów trwa 10 min i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny, wstępnie zawierający pięć utworów dla każdego ustawienia.
Nowości pod maską

Wydany w środę 26 lipca egzemplarz S63 AMG napędzany jest przez nowy silnik. W miejsce dotychczasowego 5,5-litrowego motoru V8 biturbo oferowana jest 4-litrowa jednostka AMG V8 biturbo. Mimo mniejszej pojemności nowy silnik generuje moc aż 612 koni mechanicznych i osiąga moment obrotowy 900 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 3.5 sekundy, co jest imponującym wynikiem, biorąc pod uwagę gabaryty i masę samochodu.
Nowa Klasa S będzie również najmocniejszym samochodem osobowy z silnikiem diesla w historii Mercedes-Benz. Pod maską modeli S 350 d 4MATIC oraz S 400 d 4MATIC debiutuje nowy silnik Diesla – 6-cylindrowa jednostka rzędowa, dostępna w dwóch wersjach mocy 286 KM i 600 Nm oraz 340 KM i 700 Nm.

Dane techniczne modeli benzynowych:
S 450 (4MATIC) |
S 500 |
S 560 (4MATIC) |
S 600 |
MaybachS 650 |
AMGS 63 4MATIC+ |
AMGS 65 |
|
Liczba cylindrów/układ |
6/R |
6/R |
8/V |
12/V |
12/V |
8/V |
12/V |
Pojemność skokowa (ccm) |
2999 |
2999 |
3982 |
5980 |
5980 |
3982 |
5980 |
Moc maks. (kW/KM) |
270/367 |
320/435 |
345/469 |
390/530 |
463/630 |
450/612 |
463/630 |
Maks. moment obr. (Nm) |
500 |
520 |
700 |
830 |
1000 |
900 |
1000 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km),, |
6,6/6,6/-(7,0/7,0/-) |
6,6/6,6/- |
7,9/7,9/8,8(8,5/8,5/9,3) |
-/11,6/- |
-/-/12,7 |
-/8,9/- |
-/11,9/- |
Średnie emisje CO2 (g/km)1,2,3 |
150/150/-(150/159/-) |
150/150/- |
181/181/198(195/195/209) |
-/270/- |
-/-/289 |
-/203/- |
-/279/- |
Przyspieszenie0-100 km/h(s)2,3 |
5,1/5,1/-(4,9/4,9/-) |
4,8/4,8/- |
4,7/4,7/4,9(4,6/4,6/4,9) |
4,6 |
4,7 |
3,5 |
4,3 |
Dane techniczne modeli wysokoprężnych:
S 350 d (4MATIC) |
S 400 d (4MATIC) |
|
Liczba cylindrów/układ |
6/R |
6/R |
Pojemność skokowa (ccm) |
2925 |
2925 |
Moc maks. (kW/KM) |
210/286 |
250/340 |
Maks. moment obr. (Nm) |
600 |
700 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km),, |
5,1/5,1(5,5/5,5) |
5,2/5,2(5,6/5,6) |
Emisje CO2 (g/km)4,5,6 |
134/134(145/145) |
135/135(147/147) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)5,6 |
6,0/6,0 (5,8/5,8) |
5,4/5,4 (5,2/5,2) |
Ceny nowej Klasy S rozpoczynają się od 405 500 zł za wersję S 350 d. Model S63 AMG to wydatek minimum 769 000 zł.
W 2016 r. topowy model Mercedes-Benz był po raz kolejny najchętniej wybieraną luksusową limuzyną na świecie, a od 2013 r. znalazł już ponad 300 tysięcy nabywców. Dziś Klasa S jest dostępna w sześciu wariantach nadwoziowych.
