BMW Serii 5 generacji G30 było jednym z najważniejszych debiutów na rynku w 2017 roku. VII generacje lubianej „Piątki” była i nadal pozostaje atrakcyjną propozycją w segmencie samochodów klasy średniej wyższej. Rynek jednak galopuje, konkurencja tez nie stoi w miejscu – więc po 3 latach obecności, BMW zdecydowało się odświeżyć Serię 5. Nowe modele są już eksponowane w salonach marki w całym kraju. W Gdyni, w salonie BMW Zdunek, spotkaliśmy nowe „piątki” w wydaniu Touring, czyli kombi oraz mocarnym M5 Competition.
Historii sukcesu BMW serii 5 została zapoczątkowana w 1972 r.. Dotychczasowy model G30 sprzedano w liczbie ponad 600 tys. egzemplarzy na całym świecie, co można uznać za duży sukces – to około 200 000 sztuk rocznie.
Mimo to, producent uznał, że to już czas na odświeżenie oferty. Seria 5 po liftingu z tego roku ma na zaprojektowane powierzchnie z przodu i z tyłu. Atrapa chłodnicy zyskała kilka centymetrów – jest większej szerokości i wysokości. Do tego nowe, bardziej płaskie reflektory diodowe, diodowe reflektory adaptacyjne z technologią matrycową jako nowa opcja lub światła laserowe BMW dostępne teraz opcjonalnie we wszystkich wariantach modelowych. Zmiany zaszły także z tyłu – trójwymiarowo ukształtowane lampy to nie jedyna nowość, teraz wszystkie warianty modelowe posiadają trapezowe końcówki rur wydechowych.
Ponadto, w ofercie pojawiły się nowe kolory i dodatkowe lakiery BMW Individual. Producent proponuje również nowe obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze od 18 do 20 cali. Opcjonalnie dostępne są też 20-calowe felgi BMW Individual Air Performance ze stopów lekkich o innowacyjnej konstrukcji optymalizującej masę i opór powietrza.
Wnętrze
W kabinie od razu rzuca się w oczy powiększony monitor pokładowy. Standardowo ma 10,25 cala, ale opcjonalnie można go powiększyć do 12,3 cala. Zamiany objęły także klimatyzację automatyczną, która zyskała rozszerzony zakres funkcji. Dodatkowo, skórzana kierownica sportowa ma teraz nowe rozmieszczenie przycisków wielofunkcyjnych, a przyciski na konsoli środkowej są teraz w błyszczącym kolorze czarnym.
Nowe elementy wykończenia to między innymi tapicerki z perforowanego Sensateku, fotele komfortowe i nowe fotele wielofunkcyjne M o zoptymalizowanym komforcie oraz nowe listwy ozdobne.
Technologie
Technologiczne zmiany to rozszerzenie oferty hybryd plug-in do pięciu modeli, w tym po raz pierwszy dostępna również w wariancie kombi. Dodatkowo pojawiła się nowa funkcja BMW eDrive Zone, umożliwiająca automatyczną zmianę trybu jazdy na elektryczny przy wjeżdżaniu do stref niskiej emisji spalin. Jest to wyposażenie standardowe we wszystkich modelach hybrydowych plug-in.
Ponadto, wprowadzano technologię mild hybrid 48 V we wszystkich silnikach cztero- i sześciocylindrowych. A do standardowego wyposażenia wchodzi także integracja smartfonów z systemem Android Auto (oprócz Apple CarPlay).
Najnowsze wcielenie Serii 5 można ponadto doposażyć w asystenta parkowania z dodatkową funkcją asystenta cofania czy też rejestrator jazdy.
Pierwsze egzemplarze nowej Serii 5 są już dostępne w salonach BMW. W gdyńskim oddziale dealera BMW Zdunek czeka na klientów niespodzianka w postaci najnowszego M5 Competition. Ta topowa odmiana „piątki” przeszła te same zabiegi odświeżajace co standardowa Seria 5, ale ponadto zastosowano tu nowe amortyzatory z BMW M8 Gran Coupé oraz nowe zestrojenie układu jezdnego.
W środku nowa jest koncepcja obsługi z dwoma przyciskami na konsoli środkowej zaczerpnięta z BMW M8. Przycisk M Mode pozwala na szybkie przełączanie pomiędzy ustawieniami ROAD i SPORT, natomiast przycisk Setup prowadzi bezpośrednio do menu na monitorze centralnym, gdzie można indywidualnie konfigurować opcje napędu i zawieszenia. BMW M5 Competition ma również tryb TRACK, który zapewnia purystyczne wrażenia z jazdy na torze wyścigowym.
Nowe BMW Serii 5 oferowane jest w cenie od 197 900 zł w wydaniu limuzyny i od 209 900 w wersji Touring (kombi). Cennik M5 otwiera kwota 435 600 zł.