Mercedes “wziął” na warsztat popularne SUV’y i po odświeżonym całkiem niedawno GLC, również GLE doczekało się liftingu i debiutu w Trójmieście. W gdyńskim salonie BMG Goworowski spotkaliśmy kompleksowo zaktualizowane modele GLE również w wydaniu AMG. Modernizacja SUV-ów klasy wyższej obejmuje design nadwozia i wnętrza, pakiet techniczny oraz wzbogacone wyposażenie. Zelektryfikowane napędy oferują większą wydajność, a system informacyjno-rozrywkowy MBUX stał się bardziej inteligentny. Ceny nowych wydań obu modeli rozpoczynają się od 356 900 zł za GLE 300 d 4MATIC oraz od 420 900 zł za GLE 300 d 4MATIC Coupé (269 + 20 KM).
Z zewnątrz nowe wydania GLE i GLE Coupé można rozpoznać po zmodyfikowanym przednim zderzaku oraz odświeżonej osłonie chłodnicy. Nowe jest też wzornictwo świateł do jazdy dziennej oraz lamp tylnych. Zmiany uzupełniają nowości w palecie lakierów: niemetalizowany odcień alpejskiej szarości MANUFAKTUR oraz niebieski sodalite metalik, a także zaktualizowana paleta obręczy kół o aerodynamicznych wzorach, o średnicy od 19 do 22 cali.
We wnętrzu uwagę zwracają między innymi najnowszej generacji kierownica z polami dotykowymi na poziomych ramionach oraz chromowane wykończenia wylotów powietrza – tak jak w przypadku Mercedesa-Maybacha GLS. Klienci mają do wyboru nowe kombinacje kolorystyczne oraz niedostępne wcześniej elementy ozdobne, jak lakier fortepianowy MANUFAKTUR z ozdobnymi liniami.
Nowe GLE i GLE Coupé otrzymały drugą generację systemu multimedialnego MBUX. Użytkownik ma do dyspozycji m.in. sterowanie urządzeniami smart home, a asystent głosowy „Hej Mercedes” może obsługiwać wybrane funkcje bez wypowiadania hasła aktywującego lub objaśnić działanie wyposażenia samochodu. Zaktualizowane modele oferują również funkcję zdalnych aktualizacji OTA.
Ponadto zastosowano pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy, który oferuje dodatkowo udoskonalone funkcje, a wyposażenie ułatwiające holowanie obejmuje Asystenta manewrowania z przyczepą, zaktualizowane menu holowania oraz specjalne planowanie tras w nawigacji.
GLE i GLE Coupé przeszły systematyczną elektryfikację zespołów napędowych. Ich gama obejmuje miękkie hybrydy z 48-woltową instalacją i rozruszniko-alternatorem oraz hybrydy typu plug-in. Te ostatnie otrzymały napędy najnowszej, czwartej generacji ze 136-konnym silnikiem elektrycznym, z nieco zwiększonym zasięgiem w trybie elektrycznym – do 109 km według WLTP. Większość zmodernizowanych wariantów legitymuje się wyższą mocą. Największy przyrost – o 41 KM – nastąpił w przypadku GLE 400 e 4MATIC.
Ceny nowych wydań obu modeli w Polsce rozpoczynają się od 356 900 zł za GLE 300 d 4MATIC oraz od 420 900 zł za GLE 300 d 4MATIC Coupé (oba warianty o mocy 269 + 20 KM). Odmiana 53 AMG to wydatek od 488 300 zł (Coupe 504 300 zł), a wersji 63 S od 730 000 zł (Coupe od 788 100 zł).
W mocniejszych wersjach oraz we wszystkich wariantach GLE Coupé do standardowej specyfikacji należą także m.in. zewnętrzny pakiet sportowy AMG, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, dostęp bezkluczykowy, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester czy pakiet parkowania z kamerą 360°.
Linia GLE wzięła swój początek od Klasy M z którą Mercedes-Benz w 1997 r. ustanowił segment SUV-ów premium. Jej światowy sukces kontynuowała seria modelowa GLE, wprowadzona w 2015 r.
GLE i GLE Coupé są produkowane w fabryce Mercedes-Benz w Tuscaloosie (USA), której budowę rozpoczęto w 1995 r. Były to pierwsze duże zakłady Mercedesa poza granicami Niemiec. Obecnie około 2/3 rocznej produkcji trafia na eksport, dzięki czemu tamtejsza firma Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI) jest jednym z największych eksporterów motoryzacyjnych w USA. Od 1997 r. z linii montażowej fabryki w Tuscaloosie zjechało około 4 mln pojazdów; tylko w 2021 r. było to około 260 000 SUV-ów.
W gdyńskim salonie BMG Goworowski zobaczyć można zarówno wersję standardową, jak i usportowionym wydaniu AMG.