
Odświeżony Ford Fiesta doczekał się wielu zmian z zewnątrz oraz kilku modernizacji w środku. Gama silników Ecoboost Hybrid zapewnia niskie spalanie i satysfakcjonujące osiągi. Samochód kolejny raz przełamuje granice w segmencie B.
Pierwsze co zwraca uwagę to całkowicie przeprojektowany zderzak przedni, który posiada jeszcze większy grill niż dotychczas. Logotyp marki został przeniesiony ze zderzaka właśnie na wlot powietrza. Ponadto, każda z wersji posiada swój unikalny wygląd:
- Connected i Titanium – poziome „żebra” z czarną obwódką
- ST-Line i ST – wykończony cały w czerni ze strukturą plastra miodu
- Active – pionowe „żebra” i chromowane akcenty (obecnie niedostępna w PL)
Jednostki EcoBoost mogą występować w wersjach zelektryfikowanych – EcoBoost Hybrid. Dostępne moce tych silników to 125 i 155 koni mechanicznych. Napęd to mHEV, czyli tak zwana miękka hybryda z 48-woltową instalacją elektryczną i baterią o pojemności 0,5 kWh. Układ ten wspomaga rozruch pojazdu oraz jazdę przy niskich prędkościach. “Czystospalinowy” 1.0 EcoBoost został tylko i wyłącznie w wersji 100-konnej. Zelektryfikowane silniki mogą współpracować z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią PowerShift.
Odświeżony Ford Fiesta nadal idealnie wpisuje się w synonim samochodu miejskiego. Kompaktowe wymiary, doskonała widoczność, mały promień skrętu i nowoczesne technologie powodują, że jazda po mieście jest niezwykle komfortowa i przyjemna niezależnie od korków czy wąskich i nierównych ulic – Krzysztof Stawczyk, Doradca Klienta FordStore.
Nowości w odświeżonym Fordzie Fiesta to:
- 12,3-calowy wyświetlacz w miejscu zegarów
- opcjonalne światła Matrix LED
- wersja ST generuje większy moment obrotowy niż dotychczas – 320 Nm
- nowe fotele Ford Performance z możliwością regulacji w 14 kierunkach
- lakier Mean Green dla wersji ST z modelu Puma ST.
Fot. FordStore EuroCar (Krzysztof Szczęsnowicz-Boniecki)
Dostępny w salonie FordStore EuroCar w Gdyni egzemplarz testowy to wersja ST-Line napędzana silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM w układzie mHEV. Samochód posiada manualną, 6-stopniową skrzynię biegów.
Nowa Fiesta dostępna jest w rekomendowanej dealerom cenie detalicznej od 66 000 zł.