Jaguar odświeżył swojego dużego SUV’a F-Pace. Oferowany od 2016 roku modelu, był pierwszym tego typu samochodem tej marki. A przez te lata stał się też liderem sprzedaży firmy. Z racji ogólnie udanej koncepcji i ciekawej stylistyki, F-Pace nie wymagał gruntownej zmiany. Lifting skupiony został przede wszystkim na wnętrzu i zmianach w ofercie napędu.
Z zewnątrz, na pierwszy rzut oka, trudno dostrzec co się zmieniło. Modyfikacjom poddano kształt maski, ponadto zastosowano nowe, węższe reflektory ze światłami dziennymi w kształcie litery J, które nawiązują do elektrycznego I-Pace. Opcjonalny pakiet “Black Exterior” pozwala przyciemnić atrapę chłodnicy. Z tyłu odświeżonego F-Pace rozpoznać można po nowych kloszach lamp oraz innych końcówkach układu wydechowego.
Znacznie bardziej zauważalny zmiany zaszły w środku. Projektanci postanowili nie tylko odświeżyć SUV’a, ale także mocno go unowocześnić.
Centralnym elementem jest wciąż ekran multimediów, jednak uległ on znacznemu powiększeniu – z 10,1 do 11,4 cala. Jest to bezramkowy tablet przyczepiony do deski rozdzielczej. Niżej zamontowano dwa duże pokrętła – służą one do sterowania klimatyzacją. Nowy jest także 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów.
W odświeżonym modelu zniknęło też charakterystyczne, chowane pokrętło do zmiany biegów. Zastąpiła go bardziej tradycyjna, niska dźwignia.
Zobacz również: Nasz redakcyjny test Jaguara F-Pace (przed liftingiem)
Bolączką F-Pace była jakość wykonania i trochę archaiczny już wygląd kokpitu. Klienci i recenzenci często wytykali te mankamenty, więc w nowym modelu konstruktorzy bardzo przyłożyli się do tego, aby zerwać z tym wizerunkiem. Do wykończenia kabiny użyto oklein drewnianych z otwartymi porami, pikowanej skóry oraz aluminium.
W wyposażeniu znajdują się lub mogą znaleźć takie elementy jak bezkluczykowy dostęp, system jonizacji powietrza oraz fotele z funkcją masażu.
Oferta silnikowa obejmuje zmodyfikowane, 4-cylindrowe jednostki o pojemności 2 litrów. Benzynowa wersja ma 250 KM, a wysokoprężna występuje w dwóch wariantach mocy: 163 i 204 KM. Ponadto dostępne są silniki 3.0 – diesel o mocy 300 KM, oraz benzyna 204 KM. Wszystkie powyższe, poza benzynowym 2.0, otrzymały układ mild hybrid z instalacją 48V.
Najważniejszą nowością jest hybryda typu plug-in z silnikiem 2.0, która generuje 404 KM i 640 Nm. Baterie mają 17,1 kWh pojemności i zapewniają do nawet 53 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Przyspieszenie tej wersji od 0 do 100 km/h wynosi 5,3 s a prędkość maksymalna to 240 km/h.
Ceny odświeżonego Jaguara F-Pace rozpoczynają się od 239 600 zł. Wersja Plug-In to wydatek minimum 317 400 zł.