BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Odświeżony Lexus LS z wizytą w Lexus Trójmiasto

LS to model, który zapoczątkował istnienie marki Lexus. Kryje się pod nim cała idea i wszystkie wartości, które od ponad 30 lat budują japońską wizję na luksusową limuzynę. Najnowsze wcielenie tego samochodu odwiedziło Trójmiasto z tygodniową wizytą. Lexus LS500h zagościł w salonie Lexus Trójmiasto i pozostanie tu do poniedziałku 8 marca.  

Debiutując w 1989 roku Lexus LS400 I generacji, miał w segmencie F konkurencję o ugruntowanej pozycji spod znaku Mercedesa, BMW i Jaguara. Dlatego też, japoński producent musiał wymyśleć sposób na wyróżnienie LS’a z tłumu limuzyn.

Wprowadzony w 2018 roku LS piątej generacji, był pierwszym, który wykorzystywał platformę Lexusa GA-L. Samochód, jako topowy produkt prestiżowej marki, cechuje się nadzwyczajnym komfortem i doskonałą jakością wykończenia. Lexus LS oferuje także wyjątkowy, własny język stylistyczny, zgoła inny niż to, co prezentują „popularne” modele segmentu F.

Już po krótkim zapoznaniu z samochodem, wiemy na co stawia producent – mówi Mateusz Sikorski, Doradca Klienta Lexus Trójmiasto. Nasza marka nie uczestniczy w wyścigu na więcej paneli dotykowych, większe przekątne ekranu lub ilość kolorów ambientowego oświetlenia. Tu króluje komfort i spokój. Szerokie wykorzystanie skóry o niesamowitej miękkości, idealne spasowanie, zwracanie uwagi na detale nawet takie jak napięcie nici w tapicerce. Do tego płynna i cicha jazda zapewniana przez napęd hybrydowy – w tym aspekcie Lexus jest pionierem w branży. Klienci ceniący te aspekty, doceniają model LS za to, że jest wiernym kompanem podróży na lata. To zasługa legendarnej trwałości aut japońskiego producenta. Staranność i precyzja japońskich rzemieślników Takumi jest odczuwalna natychmiast. Gdy raz się wsiądzie do Lexusa, ciężko z niego wysiąść. To uczucie opatulenia komfortem wszyscy znamy – bowiem w porannym budzeniu się najtrudniejsze jest to, żeby wyjść z łóżka – podsumowuje Mateusz Sikorski.

Co się zmieniło w odświeżonym Lexusie LS? 

Pracując nad nowym modelem LS, dążyliśmy do rozwinięcia jeszcze wyższego poziomu ciszy i komfortu. Te dwie cechy stanowią wyróżnik modelu LS od samego początku, tj. od czasu zaprezentowania jego pierwszej generacji, wraz z którą marka Lexus zadebiutowała na rynku – powiedział Koji Sato, prezydent Lexus International.

Producent dużo uwagi poświęcił płynności rozwijanych osiągów napędu Multi Stage Hybrid. Dotyczy to zarówno jazdy miejskiej, jak i długodystansowej. Osiągnięto to dzięki zwiększeniu i rozszerzeniu zakresu działania silnika elektrycznego.

W wyniku tych zmian: przyspieszenie jest płynniejsze i bardziej liniowe, przy jednoczesnym zachowaniu stabilności pojazdu oraz tłumieniu przeciążeń. Zapewnia to bardziej komfortową jazdę w mieście, ale pojawiają się również korzyści podczas podróży krętymi drogami lub zjazdów drogami o znacznym nachyleniu. Niewielki nacisk na pedał przyspieszenia wystarczy do płynnego osiągnięcia znacznego przyrostu mocy.

Ponieważ litowo-jonowy akumulator trakcyjny odgrywa większą rolę, silnik benzynowy może pracować z niższymi prędkościami obrotowymi, co sprawia, że jego działanie jest jeszcze cichsze, na przykład po ponownym uruchomieniu silnika po okresie jazdy w trybie elektrycznym (EV). Jednostka spalinowa to motor o pojemności 3.5 litra w układzie V6. Całkowita moc zespołu napędowego to 359 KM, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,5 s. Napęd przekazywany jest na wszystkie 4 koła.

Lexus zwrócił również uwagę na pracę opon, zmiennego zawieszenia adaptacyjnego, stabilizatorów, a nawet konstrukcję foteli. Nowością jest także to, że każda wersja wyposażenia dostępna jest z zawieszeniem pneumatycznym.

Jeśli chodzi o opony, zmniejszono pionową sztywność, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę. Zawieszenie AVS korzysta ze zmodyfikowanych amortyzatorów, które zwiększają zakres pracy układu, poprawiając komfort na nierównych nawierzchniach. Oprócz bardziej komfortowej jazdy, zapewnia to szybszą reakcję układu kierowniczego oraz większą stabilność pojazdu. Zmiana sztywności stabilizatorów zapewnia lepszy rozkład masy podczas jazdy i bardziej komfortowe zachowanie nadwozia podczas pokonywania zakrętów, a także stabilność i precyzję prowadzenia.

Fotele mają nowe pianki poliuretanowe i dodatkową, bardziej miękką warstwę na wierzchu poduszki oraz głębsze przeszycia między poduszką i oparciem a zagłówkami. Efektem jest większy komfort, mniej wibracji i lepsze podtrzymywanie ciała.

W LS’ie debiutuje także nowy system Advanced Park. Nie tylko umożliwia on automatyczne parkowanie, ale także uczy się i rozpoznaje stałe miejsca, które odwiedza kierowca. Dzięki czemu samochód z automatu będzie w stanie rozpoznać i zaparkować na „swoim” miejscu.

W ślad za modelem RX, LS oferuje również adaptacyjny system sterowania światłami głównymi BladeScan™ AHS, w którym szybko obracające się lustro odbija światło z diod LED, zapewniając gładkie i dokładne oświetlenie o większym zasięgu niż obecnie stosowane, standardowe systemy LED. Światła w technologii BladeScan dostępne są w standardzie w każdej wersji wyposażenia.

Ponadto nowe cyfrowe lusterko wsteczne, które wyświetla w czasie rzeczywistym obraz z tylnej kamery parkowania, zmodyfikowaną kamerę panoramiczną z funkcją wykrywania pieszych oraz bardziej funkcjonalny system multimedialny Lexusa z ulepszonym interfejsem HMI, zapewniającym prostą i intuicyjną obsługę. System jest sterowany za pomocą nowego dotykowego ekranu o przekątnej 12,3 cala, umieszczonego w górnej części deski rozdzielczej, który znajduje się bliżej kierowcy i jest nachylony w jego stronę.

Zmiany wizualne są bardzo subtelne. Modyfikacjom poddano kształt przedniego zderzaka, a charakterystyczna osłona chłodnicy o kształcie klepsydry ma nowe, ciemne, metaliczne wykończenie na swoich wewnętrznych powierzchniach. Światła główne zamieniono na wąskie, potrójne zespoły projektorów. Dodatkowe, w wersji F Sport, wloty powietrza w dolnej części zderzaka zostały przesunięte na zewnątrz i mają teraz bardziej kwadratowy kształt.

Zamówione egzemplarze odświeżonego Lexusa LS trafią do nabywców w okresie wakacyjnym tego roku. Ceny rozpoczynają się od 510 000 zł za wersję Elegance. Wariant F SPORT to koszt minimum 570 000 zł, Prestige od 610 000 zł, a najbogatsza Omotenashi to wydatek przynajmniej 680 000 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Polepszanie doskonałości? Pakiet Manthey Kit dla GT3 montowany w Porsche Centrum Sopot

Porsche 911 w wydaniu GT3 to samochód z pogranicza aut super-sportowych i wyczynowych. Jeszcze z …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *