W sobotę 6 lutego, w gdańskim salonie BMW Zdunek zaprezentowano odświeżony model R 18 Classic z serii Heritage. Ten dzień był ogólnoświatową premierą tego motocykla – po raz pierwszy odsłonięto go w wielu salonach marki. Nowe BMW R 18 Classic to klasyczny motocykl turystyczny nawiązujący do początków turystycznych cruiserów.
BMW R 18 Classic mocno wpisuje się w tradycję historycznych motocykli BMW. Zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym nawiązuje on do słynnych modeli, takich jak R 5. Motocykl cechuje silnik typu bokser, dużą szybę, siedzenie pasażera, torby siodłowe, dodatkowe reflektory diodowe i przednie koło w rozmiarze 16 cali.
Sercem nowego BMW R 18 Classic jest opracowany całkowicie od nowa dwucylindrowy silnik o przeciwległych cylindrach – tzw. „Big Boxer”. Jest to największy stosowany w seryjnej produkcji motocykli dwucylindrowy „bokser” o pojemności 1802 cm3. Jego moc wynosi 215 KM przy 4750 obr/min.
Kręgosłupem motocykla jest dwupętlowa rama z rur stalowych. Jej konstrukcja nawiązuje do ram tego typu, które mają w BMW Motorrad długie tradycje.
Ponadto ma otwarty napęd Kardana, wahacz tylnego koła z zamkniętym napędem o wyglądzie sztywnej ramy, widelec teleskopowy z osłonami widelca, kolumnę Cantilever z amortyzacją zależną od skoku.
Cena motocykla startuje od kwoty 110 500 zł.