Początek roku przyniósł ciekawą premierę w salonie Land Rover Zdunek. To najnowsze wydanie kultowego Defendera w wersji 130. Jest to wydłużony wariant znanych dotychczas 90 i 110. W Wydaniu 130 jest samochodem 8-osobowym, co być może znajdzie zastosowanie np. w transporcie typu Safari w egzotycznych zakątkach świata. Pod warunkiem oczywiście, że operator takich wycieczek będzie odpowiednio majętny. Prezentowany egzemplarz w gdańskim salonie kosztuje blisko 700 000 zł.
Defender to wysoko oceniany model, kontynuujący styl i ponadprzeciętne możliwości terenowe swojego poprzednika o tej samej nazwie. Zdobył on dotychczas ponad 50 światowych nagród, w tym samochód Top Gear roku 2020, SUV MotorTrend roku 2021 i najlepszy SUV Autocar roku 2020, a także 5-gwiazdkową ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP Safety Rating.
„Długi”
Nowe wcielenie „130” jest dłuższe w tylnej części o 340 mm. Dzięki temu udało się tam zmieścić 3 rząd siedzeń w postaci całej, 3 osobowej kanapy. Aby zachować charakterystyczny wygląd, inżynierowie Land Rovera opracowali subtelne podwyższenie tyłu nawiązujące kształtem do łodzi, które jednocześnie zapewnia właściwości terenowe, jakich klienci oczekują od Defendera. To dla przykładu kąt zejścia wynoszący 28,5 stopnia. Obudowy tylnych świateł LED zostały zaprojektowane na nowo, aby zachować trzy wyraźne linie, które definiują boczny profil Defendera i subtelnie wznoszą się ku tyłowi. Ciekawostką jest, że Defender 130 posiada własną paletę kolorów z nową, ekskluzywną opcją Sedona Red.
Kabina dla globtropera z rodziną i przyjaciółmi
W zamyśle konstruktorów Defender 130 jest chyba najbardziej wyprawowym modelem. Chociaż wielkość ogranicza jego możliwości terenowe w stosunku do modelu 90, to jednak możliwości transportowe są nieporównywalne.
„130-tka” to nie tylko możliwość zabrania 3 dodatkowych pasażerów, ale również jakiegoś bagażu – bowiem za trzema rzędami wciąż pozostaje trochę miejsca na ekwipunek wyprawowy. Opcjonalnie pozostają jeszcze boczne kufry i oczywiście bagażnik dachowy.
Duże okna zapewniają doskonałą widoczność we wszystkich trzech rzędach siedzeń, a standardowo montowany panoramiczny dach przesuwany, uzupełniony o drugi taki dach nad trzecim rzędem, sprawia, że wnętrze jest jasne i przestronne dla wszystkich. Dodatkowy komfort zapewnia wentylacja dla każdego z rzędów, a dodatkowe kanały wentylacyjne zapewniają większą wydajność ogrzewania i klimatyzacji dzięki opcjonalnej czterostrefowej klimatyzacji dostępnej wyłącznie w Defenderze 130.
Nowy materiał wykończeniowy – fornir drewniany Natural Light Oak – jest inspirowany dryfującym drewnem i nadaje naturalny, nowoczesny wygląd oraz wrażenie.
Do wyboru benzyniaki i diesle
Defender 130 jest dostępny z silnikami sześciocylindrowymi, benzynowymi 3.0 P300 i P400 w technologii mild-hybrid oraz wysokoprężnymi sześciocylindrowymi 3.0 D250 i D300.
300-konny P300 zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 7,5 sekundy. P400 osiąga od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy. Wysokoprężne jednostki D250 pozwalają przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. A mocniejszy D300 w 7.5 sekundy.
Każdy Defender 130 jest standardowo wyposażony w system inteligentnego napędu na wszystkie koła (iAWD) oraz ośmiobiegową, automatyczną skrzynię biegów ZF.
Prezentowany egzemplarz, eksponowany w salonie Land Rover Zdunek w Gdańsku to wersja benzynowa P400 w kolorze Gondwana Stone. Wyceniony jest na 677 580 zł. Najtańszy wariant Defendera 130 to 3.0D R6 Diesel 250 KM AWD z automatyczną skrzynią za 440 600 zł.
Jeden komentarz
Pingback: Off-road dla 8 osób! Nowy Land Rover Defender 130 w Land Rover Zdunek - Moto3m.pl - Land Rover News