Opel Corsa to jeden z najpopularniejszych miejskich modeli smaochodów, którego historia ma już ponad 40-lat. O jego sukcesie zdecydowały: wygląd, funkcjonalność i prostota konstrukcji. W najnowszym wydaniu Corsa stała się adekwatnie do swoich czasów, samochodem hybrydowym. Po raz pierwszy w historii!
Trójmiejscy nabywcy Opla Corsa już od kilku miesięcy znają najnowsze, szóste wcielenie tego modelu. Oferowane było zarówno w wersji spalinowej, jak i całkowicie elektrycznej. Teraz, oba te warianty łączą swoje zalety i na rynku debiutuje odmiana hybrydowa. Taki model trafia do oferty po raz pierwszy w historii, jako hybryda z 48-woltową technologią. Cena Corsy Hybrid zaczyna się od 98 400 zł.
System składa się z akumulatora litowo-jonowego, który jest ładowany automatycznie w określonych warunkach jazdy oraz nowych trzycylindrowych silników benzynowych o pojemności 1,2 litra. Występują one w dwóch wariantach mocy: 100 KM lub 136 KM. Motory zestawione są z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM.
Dla kogo hybryda?
Technologia hybrydowa łączy napęd spalinowy z elektrycznym. Samochód porusza się w trybie bezemisyjnym wtedy, gdy nie potrzebuje dużo mocy – np. podczas parkingowych manewrów. Napęd spalinowy włącza się, gdy zapotrzebowanie na siłę napędową rośnie. Chociaż wydawać się może, że silnik benzynowy pracuje tylko z bardzo krótki przerwami, to jednak w praktyce oszczędność paliwa dzięki “elektrykowi” sięga 18% i widocznie zmniejsza emisję CO².
Kompaktowe rozmiary konstrukcji układu hybrydowego pozwalają zaoferować ilość miejsca we wnętrzu jak w konwencjonalnych modelach. Model z takim napędem jest dobrym rozwiązaniem, dla osób które regularnie podróżują po mieście, ale używają też swojego samochodu w podróżach na większych odległościach.
W porównaniu z niezelektryfikowaną Corsą 1.2 o podobnych parametrach, wyposażoną w ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów Corsa Hybrid o mocy 100 KM z technologią 48V może zaoszczędzić prawie litr paliwa na każde 100 km. Podczas testu, średnie zużycie wyniosło nieco ponad 5 litrów benzyny na 100 kilometrów, podczas jazd mieszanych miasto/trasa.
Silnik elektryczny wspomaga pracę silnika benzynowego podczas przyspieszania, np. podczas ruszania z miejsca. Przekłada się także na moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Podczas jazdy z niską prędkością, silnik elektryczny umożliwia także jazdę w pełni elektryczną nawet do jednego kilometra lub do 50 procent czasu jazdy w mieście (dzięki rekuperacji) – na przykład podczas manewrowania. W fazach zwalniania silnik benzynowy wyłącza się, a silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowanie akumulatora 48V, wchodzącego w skład układu hybrydowego. W zależności od preferencji, kierowcy Corsy Hybrid mogą wybierać pomiędzy trzema trybami jazdy: Eco, Normal i Sport.
Hybrydowa Corsa wciąż taka, jak spalinowy odpowiednik
Pod względem stylistycznym i funkcjonalnym, nowy Opel Corsa zachowuje cechy dotychczasowych modeli. Mamy więc wyrazistą, odważną stylistyką, z charakterystycznym pasem przednim Opel Vizor. Do tego nieoślepiające reflektory matrycowe Intelli-Lux LED® składające się z 14 elementów LED, system ostrzegania o obecności pojazdu w martwym polu oraz nową, panoramiczną kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości.
Katalogowa cena prezentowanego samochodu wynosi 111 800 zł brutto. Opel Corsa Hybrid dostępna jest w salonie Opel Motor Centrum w Gdańsku przy ulicy Miałki Szlak 4/8.