Tegoroczny cykl amatorskich wyścigów RCP x Autodrom Pomorze Time Attack, zakończył się spektakularną, nocną jazdą w sobotę, 18 listopada. Kierowcy biorący udział w dotychczasowych, 7 edycjach, spotkali się po raz 8 na torze w Pszczółkach, gdzie oficjalnie zakończyli tegoroczny sezon tej imprezy. W ostatniej serii wyścigów udział wzięło 29 kierowców, najlepszy wynik okrążenia – 42.41 sekundy, uzyskał kierowca o pseudonimie Jackjack, jadący Mazdą RX8. On także był triumfatorem całej tegorocznej serii.
Zasady zawodów Time Attack są proste – liczy się najlepszy czas okrążenia pętli toru ODTJ Autodrom Pomorze. Kierowcy wyjeżdżali po trzy samochody w kilkusekundowych odstępach czasu. Ogółem, każdy z zawodników podczas całodniowej rywalizacji pokonywał około 25-30 okrążeń. Do klasyfikacji liczyły się najlepsze czasy.
Zawodnicy podzieleni byli na kilka klas, w zależności od parametrów samochodów:
1000+ (pojemność 1000 – 1599 ccm, bez 4×4)
1600+ (pojemność 1600 – 2199 ccm, bez 4×4)
2200+ (pojemność powyżej 2200 ccm, bez 4×4)
AWD (auta z napędem na wszystkie koła)
Open (klasyfikacja generalna wraz z autami bez homologacji drogowej),
RCP (wszystkie auta z seryjnymi układami wydechowymi).
Pierwszy sezon naszej Ligi Time Attack, możemy zaliczyć do bardzo udanych. Od samego początku staraliśmy się trzymać najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa i jakości całego wydarzenia, tak, aby każdy czerpał maksimum przyjemności z jazdy w naszej lidze. Mamy już parę nowych pomysłów na sezon 2018, który zaczynamy już w marcu. Więcej informacji ukaże się już niedługo na naszym fanpage’u na Facebook’u – informuje Piotr Sławiński, organizator wydarzenia.
Od samego początku istnienia cyklu, partnerem wydarzenia była firma BMG Goworowski. Dealer marki Mercedes-Benz na każdej rundzie prezentował swoje samochody z palety AMG. Ufundował on również główną nagrodę dla zwycięzcy całego sezonu.
Jako patron honorowy finału ufundowaliśmy atrakcyjne nagrody w postaci m.in. voucher’a na weekend z Mercedesem dla głównego zwycięzcy całej ligi RCP x. Za II miejsce – był to kosz piknikowy, III miejsce nagrodziliśmy butelką szampana – mówi Filip Stankowski, Asystent Działu Marketingu i PR Mercedes-Benz BMG Goworowski.
