MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
Fot. Maciej Bejm/GDDKiA

Ostatnia część Obwodnicy Metropolitalnej ma już ZRID

W budowie jest już odcinek między węzłami Chwaszczyno i Żukowo, a także węzeł Gdańsk Południe. Teraz prace będą mogły ruszyć na pozostałej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, pomiędzy węzłami Żukowo i Gdańsk Południe, a także na obwodnicy Żukowa.

Wojewoda Pomorski wydał dla tego odcinka decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Dzięki temu, po przekazaniu wykonawcy placu budowy, możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych. Trasa ta połączy się z funkcjonującym już odcinkiem S6 Bożepole Wielkie – Chwaszczyno, czyli Trasą Kaszubską.

32 kilometry Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Nową dwujezdniową drogą ekspresową, a także obwodnicą Żukowa w ciągu drogi krajowej nr 20 pojedziemy w 2025 r. Wartość inwestycji to ponad 2 mld zł. Budowa nowej arterii komunikacyjnej została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: Chwaszczyno – Żukowo oraz Żukowo – Gdańsk Południe.

W ramach drugiego odcinka wybudowane zostaną trzy węzły drogowe, miejsce obsługi podróżnych, 24 wiadukty i pięć estakad. Powstanie również 12 przejść dla zwierząt.

Bezpieczna i nowoczesna

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Obwodnicę Południową Gdańska i Trasę Kaszubską tworząc zewnętrzną obwodnicę w stosunku do istniejącej już Obwodnicy Trójmiasta. Ta ostatnia, z uwagi na dynamiczny rozwój przestrzenny i gospodarczy aglomeracji trójmiejskiej, a co za tym idzie nieustający wzrost wskaźników zmotoryzowania i mobilności jej mieszkańców, osiąga poziomy natężenia ruchu zbliżające się do maksymalnego poziomu przepustowości.

Nowa trasa umożliwi szybki, regionalny i międzyregionalny tranzyt pojazdów samochodowych na kierunku wschód – zachód z ominięciem Trójmiasta, skracając czas i poprawiając komfort podróżowania. Odciąży Obwodnicę Trójmiasta i zmniejszy jej oddziaływanie na środowisko, zwłaszcza na Trójmiejski Park Krajobrazowy. Pośrednio przyspieszy dojazdy w relacji centrum Kaszub – Trójmiasto.

Wypłata odszkodowań za nieruchomości

Wydanie decyzji ZRID z rygorem natychmiastowej wykonalności określa granice terenu przewidzianego do przejęcia pod budowę drogi i umożliwia rozpoczęcie procedury odszkodowawczej za przejmowane na rzecz Skarbu Państwa nieruchomości. Postępowanie administracyjne mające na celu ustalenie wysokości odszkodowania będzie prowadził Wojewoda Pomorski. Powołani przez niego niezależni biegli – rzeczoznawcy majątkowi – oszacują wartość nieruchomości, co będzie podstawą do wydania decyzji odszkodowawczej. Decyzja odszkodowawcza będzie podstawą dla GDDKiA do zapłaty odszkodowań za przejęte nieruchomości. Więcej o procedurze odszkodowawczej można przeczytać tutaj.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Dwa odcinki S6 w pomorskim w betonie

W ramach budowy drogi ekspresowej S6 ze Słupska do Bożepola Wielkiego dwa odcinki na terenie …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *