czwartek , 13 czerwca 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Oszczędność i ekologia – nowe Renault i Dacia w ofercie z fabryczną instalacją LPG

Renault wprowadza do oferty w Polsce nowy wariant napędowy swoich najpopularniejszych modeli. Jest to podstawowy silnik 1.0 TCe 100, który wzbogacono o fabrycznie montowaną instalację gazową LPG. Taki napęd dostępny jest w modelach Clio i wkrótce w nowym Captur, a także w Daci: Duster, Sandero,  Sandero Stepway, Loganie i Loganie MCV. 

Silnikiem, które Renault dostosowało do potrzeb instalacji gazowej, jest nowa trzycylindrowa, turbodoładowana jednostka oznaczona jako TCe 100 z wielopunktowym wtryskiem. Jest to motor o pojemności 1.0 litra, mocy 100 koni mechanicznych, osiągający maksymalny moment obrotowy 170 Nm od 2000 obr./min.

Dla podwyższenia niezawodności całego układu paliwowego, do instalacji gazowej wprowadzono także systemowy dotrysk benzyny, co powoduje, że układ wtryskowy benzyny w minimalnym stopniu, ale pracuje cały czas w czasie jazdy. Ma to za zadanie obniżać temperaturę spalania przy dużym obciążeniu silnika. Tak się dzieje np. podczas szybkiej jazdy autostradowej lub “ostrej” jazdy w mieście, a wynika to z wyższej temperatury spalania LPG niż benzyny.

Źródło zasilania w postaci ciekłego gazu LPG to nie tylko oszczędność na paliwie, ale także wymiar środowiskowy. Silnik z instalacją gazową emituje o około 10% CO² mniej niż podobne silniki benzynowe. Średnie zużycie paliwa silnika LPG jest co prawda nieco wyższe, ale mimo to koszt paliwa w przeliczeniu na kilometr jest niższy nawet o 30% w przypadku silników benzynowych i o 8% w przypadku silników wysokoprężnych.

Samochody te z zewnątrz niczym nie różnią się od modeli z tradycyjnym zasilaniem. W środku, po lewej stronie kolumny kierownicy zainstalowany jest dodatkowy wskaźnik, informujący o aktualnym źródle napędu (benzyna lub gaz) oraz wskaźnik napełnienia butli.

Wlew gazu umieszczony jest obok wlewu benzyny – a całość ukryta pod klapką. Samochody mogą oczywiście jeździć zarówno na benzynie, jak i na LPG. W miejscu koła zapasowego, pod podłoga bagażnika, umieszczony jest zbiornik na gaz. Zasięg samochodu na obu paliwach wynosi łącznie ponad 1000 km.

Działanie systemu jest z punktu widzenia kierowcy bardzo proste. Przełączenie zasilania z benzyny na LPG lub odwrotnie może mieć miejsce na dwa sposoby: ręcznie – w dowolnym momencie za pomocą przełącznika umieszczonego w kabinie (wybrany tryb zostanie również zachowany przy następnym włączeniu silnika) lub automatycznie – co następuje np. po opróżnieniu zbiornika LPG.

Fabryczna instalacja LPG dla klienta oznacza prostą procedurę zamówienia, bez wydłużenia okresu oczekiwania na samochód i jedną gwarancję na samochód i układ LPG oraz możliwość napraw i serwisowania samochodu w jednej sieci. Samochody objęte są trzyletnią gwarancją lub do 100 000 km przebiegu w zależności od tego, który warunek zostanie spełniony jako pierwszy.

Ceny Renault Clio z instalacją LPG rozpoczynają się od 59 400 zł i ten napęd dostępny jest tylko w odmianie wyposażeniowej ZEN. Jest to kwota o 3000 zł wyższa od wersji benzynowej bez LPG i 10 000 zł taniej niż za diesla Blue dCi 115.

W przypadku Daci, dopłata do wersji LPG wynosi 1000 zł w stosunku do bazowej odmiany 1.0 TCe 100.

W odpowiedzi na wyzwanie, jakim jest transformacja energetyczna, Dacia proponuje ofertę prostych w obsłudze i ekonomicznych wersji LPG, które obniżają zużycie paliwa i emisję CO². Proponowane rozwiązanie doskonale wpisuje się w podejście marki Dacia, która stawia na niezawodność i przystępność cenową. Przyczyni się również do spełnienia zobowiązania podjętego przez Grupę Renault, która planuje zmniejszyć swój ślad węglowy o 25% w 2022 roku w porównaniu do 2010 roku” – powiedział w oficjalnym komunikacie marki, Mihai Bordeanu, dyrektor marketingu Dacii.

LPG – co to jest?

LPG to ciekła mieszanina propanu i butanu. W Europie jest objęta normą EN589. Spalanie LPG generuje mniejszą emisję tlenku węgla, węglowodorów i tlenku azotu niż silnik benzynowy. Co więcej silnik LPG ma dużą zaletę – emituje o około 10% CO² mniej niż podobne silniki benzynowe.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Kierująca BMW Serii 7 w Redzie rozbiła je o ścianę podziemnego garażu

W halach garażowych często dochodzi do drobnych kolizji – otarć czy stuknięć. Ale groźnie wyglądająca …

Jeden komentarz

  1. super sekwencję można założyć w InstalGazie w Lesznie. dobry i tani serwis, kolejki nie takie dużee, szybko wszystko zrobione. u mnie tak było i naprawdę polecam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *