BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Październikowe nowości w trójmiejskich salonach

W październiku w trójmiejskich salonach samochodowych pojawiło się kilka nowych modeli. Podczas przedpremierowego pokazu zobaczyć można było Lexus IS. W salonach Peugeot’a zaparkował nowy crossover 3008. Hyundai zaprosił klientów na jazdy próbne zupełnie nową hybrydą IONIQ, a w salonach Opla zagościła nowa generacja modelu Mokka. 

Peugeot 3008

Nowy SUV Peugeot 3008 to uosobienie wartości Peugeot – elegancki, dynamiczny, zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze detale i zapewniający niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy. 

Tym zdaniem rozpoczyna się charakterystyka nowego modelu na oficjalnej stronie Peugeot Polska. Faktycznie nowy SUV jest elegancki i dynamiczny. Można jednak odnieść wrażenie, że powiela on pewne wzorce, które w motoryzacji już były – ale co ważne – sprawdziły się. Można bowiem znaleźć pewne podobieństwa między innymi do Range Rovera Evoque – czyżby więc Peugeot miał aspiracje do lokowania 3008 w segmencie SUV’ów Premium?

Nowy model ma niespełna 4,5 metra długości i prawie 185 cm szerokości. Jak na tę klasę samochodu ma wręcz imponujący prześwit – 219 mm – to znacznie więcej niż klasowi rywale, którzy rzadko kiedy przekraczają 200 mm.

3008 dostępny jest z silnikami benzynowymi – 1.2 130 KM i 1.6 165 KM, oraz dieslami – 1.6 HDi 120 KM i 2.0 HDi w dwóch wariantach mocy – 150 i 180 KM. Dostępne są dwie skrzynie biegów – manualna 6-biegowa (słabsze odmiany) oraz automatyczna EAT6 (seryjna dla najmocniejszych odmian).

Ceny Peugeot’a 3008 rozpoczynają się od 89 900 zł za wersję 1.2 z manualną skrzynią biegów i podstawowym pakietem wyposażeniowym Access. Najdroższa jest odmiana GT z 2.0 HDi 180 KM i automatem za 155 900 zł.

Zobacz również: Debiut Porsche 718 Cayman w Porsche Centrum Sopot

Lexus IS

Fot. Lexus Trójmiasto (FB)
Fot. Lexus Trójmiasto (FB)

Prezentowany nowy Lexus IS miał swoją światową premierę na salonie samochodowym w Pekinie, a w II połowie października został zaprezentowany w Trójmieście.

Najbardziej rzucają się w oczy zmiany, jakim został poddany front auta, któremu bardziej wyrazisty charakter nadaje przeprojektowana szeroka atrapa chłodnicy w firmowym kształcie klepsydry z ciemno oksydowanymi lamelami lub siatką w wersji F-Sport. Powiększone wloty powietrza chłodzącego hamulce i bardziej uwypuklona pokrywa silnika oraz nowe światła LED nie umkną uwadze fanów marki.

Z tyłu też zaszły zmiany. Światła cofania wpisano w tylne lampy zespolone, które wraz z przeciwmgielnymi zyskały bardziej fantazyjny kształt. Wprowadzono nowe, chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy.

Fot. Lexus Trójmiasto (FB)
Fot. Lexus Trójmiasto (FB)

Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).

Lexus IS jest kluczowym modelem marki na rynku europejskim. Był pierwszym samochodem Lexusa zaprojektowanym z myślą o europejskim kliencie i trafił idealnie w gusta grupy docelowej. Co piąty sprzedany na świecie IS trafia do Europejczyka. Od premiery rynkowej w roku 1999 do lipca 2016 osiągnięto sprzedaż globalną miliona egzemplarzy. Polska na tle Europy nie ma się czego wstydzić – model IS wybrało prawie 4000 Polaków, co stanowi 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w naszym kraju.

W związku z premierą nowego Lexusa IS na polskim rynku importer przygotował specjalną ofertę przedsprzedażową. I tak wersja IS 200t Elegance z pakietem Sense kosztuje od 154 900 złotych – co względem regularnych cen katalogowych pozwala zaoszczędzić 19 900 złotych.

Zobacz również: Nowy Fiat 124 Spider w Auto Plus

Hyundai IONIQ

W salonach marki Hyundai dostępny jest już model IONIQ – zaawansowany samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. To pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Fot. Hyundai Auto-Mobil (FB)
Fot. Hyundai Auto-Mobil (FB)

Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc obu silników to aż 141 KM (104 kW).

Na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co najważniejsze charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność).

IONIQ Hybrid objęty jest 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.

IONIQ w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Hyundai przygotował także specjalne oferty finansowania w postaci kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament.

Zobacz również: Nowe Audi Q2 w Audi Centrum Gdynia

Opel Mokka X

Fot. Opel KONOCAR (FB)
Fot. Opel KONOCAR (FB)

Mokka X – subkompaktowy SUV – to jeden z trzech najpopularniejszych modeli w gamie Opla w Polsce. Oferowany jest z silnikami benzynowymi: 1.6 115 KM, 1.4 140 i 152 KM, jednostką dostosowaną do zasilania LPG 1.4 140 KM oraz wysokoprężnymi silnikami 1.6 110 i 136 KM.

SUV może być wyposażony w inteligentny adaptacyjny napęd na wszystkie koła. System ten, z elektronicznym sprzęgłem wielotarczowym, może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd na przednie koła.

Zobacz również: Targi Motoryzacyjne w Gdańsku – edycja 2016

W Trójmieście model ten debiutował przedpremierowo za sprawą pokazu firmy Serwis Haller pod koniec września tego roku, podczas Targów Motoryzacyjnych w AmberEXPO.

Ceny katalogowe nowej Mokki X zaczynają się od 72 450 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Giganci stają się jeszcze więksi! Trójmiejscy dealerzy na liście TOP50

Miesięcznik Dealer po raz kolejny podsumował miniony rok publikując coroczne zestawienie największych grup dealerskich w …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *