W październiku w trójmiejskich salonach samochodowych pojawiło się kilka nowych modeli. Podczas przedpremierowego pokazu zobaczyć można było Lexus IS. W salonach Peugeot’a zaparkował nowy crossover 3008. Hyundai zaprosił klientów na jazdy próbne zupełnie nową hybrydą IONIQ, a w salonach Opla zagościła nowa generacja modelu Mokka.
Peugeot 3008
Nowy SUV Peugeot 3008 to uosobienie wartości Peugeot – elegancki, dynamiczny, zaprojektowany z dbałością o najdrobniejsze detale i zapewniający niespotykaną dotąd przyjemność z jazdy.
Tym zdaniem rozpoczyna się charakterystyka nowego modelu na oficjalnej stronie Peugeot Polska. Faktycznie nowy SUV jest elegancki i dynamiczny. Można jednak odnieść wrażenie, że powiela on pewne wzorce, które w motoryzacji już były – ale co ważne – sprawdziły się. Można bowiem znaleźć pewne podobieństwa między innymi do Range Rovera Evoque – czyżby więc Peugeot miał aspiracje do lokowania 3008 w segmencie SUV’ów Premium?
Nowy model ma niespełna 4,5 metra długości i prawie 185 cm szerokości. Jak na tę klasę samochodu ma wręcz imponujący prześwit – 219 mm – to znacznie więcej niż klasowi rywale, którzy rzadko kiedy przekraczają 200 mm.
3008 dostępny jest z silnikami benzynowymi – 1.2 130 KM i 1.6 165 KM, oraz dieslami – 1.6 HDi 120 KM i 2.0 HDi w dwóch wariantach mocy – 150 i 180 KM. Dostępne są dwie skrzynie biegów – manualna 6-biegowa (słabsze odmiany) oraz automatyczna EAT6 (seryjna dla najmocniejszych odmian).
Ceny Peugeot’a 3008 rozpoczynają się od 89 900 zł za wersję 1.2 z manualną skrzynią biegów i podstawowym pakietem wyposażeniowym Access. Najdroższa jest odmiana GT z 2.0 HDi 180 KM i automatem za 155 900 zł.
Zobacz również: Debiut Porsche 718 Cayman w Porsche Centrum Sopot
Lexus IS

Prezentowany nowy Lexus IS miał swoją światową premierę na salonie samochodowym w Pekinie, a w II połowie października został zaprezentowany w Trójmieście.
Najbardziej rzucają się w oczy zmiany, jakim został poddany front auta, któremu bardziej wyrazisty charakter nadaje przeprojektowana szeroka atrapa chłodnicy w firmowym kształcie klepsydry z ciemno oksydowanymi lamelami lub siatką w wersji F-Sport. Powiększone wloty powietrza chłodzącego hamulce i bardziej uwypuklona pokrywa silnika oraz nowe światła LED nie umkną uwadze fanów marki.
Z tyłu też zaszły zmiany. Światła cofania wpisano w tylne lampy zespolone, które wraz z przeciwmgielnymi zyskały bardziej fantazyjny kształt. Wprowadzono nowe, chromowane wyloty rur wydechowych o przekroju w kształcie łzy.

Ważną nowością jest pakiet Lexus Safety System+, który zawiera system zapobiegający najechaniu na pojazd poprzedzający, zderzeniu z pieszymi lub innymi przeszkodami (PCS) z funkcją automatycznego hamowania, system ostrzegania i korygowania toru jazdy po nieumyślnym opuszczeniu pasa ruchu (LDA), automatyczne światła drogowe (AHB) a także aktywny tempomat radarowy i opcjonalnie monitor martwego pola lusterek wstecznych z funkcją ostrzegania o poprzecznym ruchu podczas cofania (Rear Cross Traffic Alert).
Lexus IS jest kluczowym modelem marki na rynku europejskim. Był pierwszym samochodem Lexusa zaprojektowanym z myślą o europejskim kliencie i trafił idealnie w gusta grupy docelowej. Co piąty sprzedany na świecie IS trafia do Europejczyka. Od premiery rynkowej w roku 1999 do lipca 2016 osiągnięto sprzedaż globalną miliona egzemplarzy. Polska na tle Europy nie ma się czego wstydzić – model IS wybrało prawie 4000 Polaków, co stanowi 30% ogólnej sprzedaży Lexusa w naszym kraju.
W związku z premierą nowego Lexusa IS na polskim rynku importer przygotował specjalną ofertę przedsprzedażową. I tak wersja IS 200t Elegance z pakietem Sense kosztuje od 154 900 złotych – co względem regularnych cen katalogowych pozwala zaoszczędzić 19 900 złotych.
Zobacz również: Nowy Fiat 124 Spider w Auto Plus
Hyundai IONIQ
W salonach marki Hyundai dostępny jest już model IONIQ – zaawansowany samochód kompaktowy z alternatywnym napędem. To pierwszy na świecie model, który będzie oferowany z trzema różnymi napędami do wyboru: całkowicie elektrycznym, jako hybryda z możliwością ładowania z gniazdka (PHEV) oraz jako hybryda spalinowo-elektryczna.

Model IONIQ Hybrid napędza nowo opracowany, czterocylindrowy silnik 1.6 GDI Kappa o mocy 105 KM (77 kW) oraz silnik elektryczny o mocy 43,5 KM (32 kW) zasilany zaawansowanymi akumulatorami litowo-jonowo-polimerowymi. Łączna moc obu silników to aż 141 KM (104 kW).
Na szczególne podkreślenie zasługują akumulatory litowo-jonowo-polimerowe, których gwarancja obejmuje okres 8 lat lub dystans 200 000 km. Co najważniejsze charakteryzują się one brakiem efektu pamięci (co oznacza, że przez cały czas jest ich pełna, początkowa pojemność).
IONIQ Hybrid objęty jest 5 letnią gwarancją bez limitów kilometrów oraz 8-letnim programem Assistance, pod warunkiem wykonywanie przeglądów samochodu zgodnie z wymogami producenta.
IONIQ w podstawowej wersji Business kosztuje 99 900 zł. Hyundai przygotował także specjalne oferty finansowania w postaci kredytu, leasingu i programu Hyundai Abonament.
Zobacz również: Nowe Audi Q2 w Audi Centrum Gdynia
Opel Mokka X

Mokka X – subkompaktowy SUV – to jeden z trzech najpopularniejszych modeli w gamie Opla w Polsce. Oferowany jest z silnikami benzynowymi: 1.6 115 KM, 1.4 140 i 152 KM, jednostką dostosowaną do zasilania LPG 1.4 140 KM oraz wysokoprężnymi silnikami 1.6 110 i 136 KM.
SUV może być wyposażony w inteligentny adaptacyjny napęd na wszystkie koła. System ten, z elektronicznym sprzęgłem wielotarczowym, może płynnie rozdzielać moc między przednią i tylną oś w proporcjach od 100:0 do 50:50, przy czym w codziennej zwykłej jeździe wykorzystywany jest tylko oszczędny napęd na przednie koła.
Zobacz również: Targi Motoryzacyjne w Gdańsku – edycja 2016
W Trójmieście model ten debiutował przedpremierowo za sprawą pokazu firmy Serwis Haller pod koniec września tego roku, podczas Targów Motoryzacyjnych w AmberEXPO.
Ceny katalogowe nowej Mokki X zaczynają się od 72 450 zł.