MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Peugeot 2008 – uniwersalny, efektowny i dzielny

Peugeot 2008 to kolejna nowość z segmentu croosover’ów, która trafiła w ostatnim czasie do Trójmiasta. Ten stosunkowo nieduży, miejski pojazd okazuje się wyjątkowo uniwersalny, a jak na swój segment – także całkiem dzielny terenowo. Mały, uterenowiony lew czaruje oryginalną stylistyką i zachwyca sposobem w jaki się prowadzi. Ma to jednak swoją cenę – w bogatej konfiguracji, ponad 120 000 zł. Testujemy egzemplarz w najbogatszym wydaniu GT, z benzynowym silnikiem 1.2 PureTech o mocy 155 koni mechanicznych. 

2008 to przedstawiciel nowej, udanej i bardzo pozytywnie przyjętej na rynku linii stylistycznej, którą Peugeot zaprezentował już w modelach 508 i 208.

Nowy crossover wygląda nowocześnie i proporcjonalnie.Uwagę przyciągają tradycyjne już dla Peugeot’a reflektory LED w stylu kłów lwa. Warto też zauważyć przetłoczenia na karoserii w kształcie trójkątów przez całą długość bocznej linii – jak ociosany kawałek drewna. Osobiście, brakuje mi trochę więcej szerokości nadwozia, ale to kwestia indywidualnego gustu. Nadwozie liczy 4,3 metra długości, a to aż 15 cm więcej niż u poprzednika.

Także wnętrze 2008 jest wyjątkowo nowoczesne i awangardowe. Co mi się spodobało – to poczucie otulenia kierowcy kokpitem. Podobne odczucie miałem w modelu 208, tam jednak było to zbyt ciasne. Tutaj jest w sam raz. Daje to poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Nie jest to zresztą zaskoczeniem, bo francuskie samochody słyną z tego, że ich komfort jazdy jest o klasę wyższy niż konkurentów.

W czasie jazdy 2008 prezentuje się z najlepszej możliwej strony! Zarówno na asfalcie – pewnością i precyzją prowadzenia, jak i poza utwardzonymi szlakami, 2008 daje komfort psychiczny. Zawieszenie jest sprężyste, jego praca dobrze wytłumiona i wygłuszona, a do tego samochód bardzo dobrze trzyma się drogi.

To jednak nie koniec, bo całkiem przypadkowo przekonałem się, że podwyższony prześwit daje mu także niezłą swobodę przy poruszaniu się poza asfaltem. Napęd tylko na przednią oś nie pozwoli oczywiście na brodzenie w błocie i strome podjazdy, ale duże nierówności czy wysoka trawa nie stanowiły dla niego żadnego problemu.

Kabina oferuje przestrzeń adekwatną do klasy pojazdu. Dobrze wyprofilowane fotele zapewniają pewne podparcie, a tylna kanapa z powodzeniem zmieści dwójkę pasażerów. Bagażnik ma pojemność 434 litrów i ma podwójną podłogę, dzięki czemu można albo zwiększyć jego wysokość, albo ułatwić sobie załadunek, bez “progu”.

W testowanym egzemplarzu pracował benzynowy, 3-tłokowy silnik 1.2 PureTech o mocy 155 koni mechanicznych. Przyznać trzeba, że to bardzo efektywne źródło napędu – 2008 z tym silnikiem jeździ bardzo dynamicznie i świetnie dogaduje się z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Pierwszą setkę Peugeot osiąga już po 8.2 sekundach, a maksymalnie można nim pojechać ponad 200 km/h.

W czasie naszego, jednodniowego testu, 2008 potrzebowało średnio niespełna 7 litrów benzyny na 100 kilometrów. W mieście ten wynik wzrośnie do około 8 litrów.

Podstawowa cena 2008 wynosi 79 900 zł. Prezentowana na zdjęciach, najbogatsza wersja GT to już wydatek ponad 126 tys. zł + dodatkowe wyposażenie.

Tabela danych technicznych

NAPĘD
Silnik: typ/pojemność/cylindry/zawory – benz./1199/R3/12
Moc maksymalna (KM/obr./min) – 155/5500
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) – 240/1750
Skrzynia biegów/napęd – aut. 8/przedni

OSIĄGI
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) – 8.2
Prędkość maksymalna (km/h) – 208

WYMIARY I MASA
Dł./szer./wys. (mm) – 4300/1770/1530
Masa własna/ładowność (kg) – 1205/543

Cena – od 79 900 zł (testowany – 126 200 zł)

Naszym zdaniem

Peugeot 2008 to kolejna, obok Renault Captur, Forda Pumy, nowość z segmentu crossover, która w tym roku debiutuje w Trójmieście.

Lew wyróżnia się na tle konkurencji awangardową nowoczesnością – nie każdemu musi ona przypaść do gustu, ale przy konkurencji samochód sprawia wrażenie niemal “kosmicznego”.

Atutem 2008 jest zdecydowanie sposób prowadzenia. Peugeot staje się “BMW” wśród niedużych samochodów. Na pewno przekona tym do siebie młodych klientów, którzy potrzebują nie tylko środka transportu, ale także frajdy z jazdy.

Peugeot 2008 nie błyszczy niestety cenowo. Konkurencja na tym tle wypada trochę lepiej, chociaż też nieco mniej oferuje.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ford Tourneo Courier Active 1.0 ECOBOOST – do biznesu i dla rodziny?

Ford Tourneo Courier reprezentuje rzadki segment rynkowy. Kiedyś, samochody wywodzące się z aut dostawczych, ale …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *