Sprzedaż Klasy X dotychczas nie zachwycała dealerów. Teraz ma się to zmienić, bowiem pierwszy w historii marki Mercedes pick-up, otrzymał należyty silnik V6 o mocy 258 koni mechanicznych, stały napęd na 4 koła 4MATIC i automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC PLUS. Pierwsze egzemplarze pojawiły się już u dealera Mercedes-Benz Grupa Wróbel w Straszynie. Optymizmem napawają też pierwsze testy i rozmowy z potencjalnymi klientami.
Mercedes Klasy X dotychczas oferowany był z wysokoprężnym, 4-cylindrowym silnikiem 2.3 o mocy 190 KM i dołączanym napędem na przednią oś. Ten wariant sprawdzał się w roli „woła roboczego”, ale nie do końca przystawał do wizerunku samochodu Premium, jakim chce być Mercedes. Nowa wersja silnikowa, oznaczona jako X350d, wypełnia tę lukę.
3-litrowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem common-rail oferuje maksymalny moment obrotowy 550 Nm od 1400 do 3200 obr/min. Cechy tego motoru, to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych NANOSLIDE®, stosowana również w Formule 1.
Silnik standardowo współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS, z możliwością przełączania biegów przy użyciu manetek na kierownicy.
Całości dopełnia stały napęd na cztery koła 4MATIC z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi. Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Napęd rozprowadzany jest między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent.
Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.
DYNAMIC SELECT dla indywidualnego wyboru właściwości jezdnych
W ramach systemu DYNAMIC SELECT, który jest montowany standardowo, X 350 d 4MATIC wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop:
• Comfort: Ten tryb włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika.
• Eco: 7G-TRONIC PLUS zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika.
• Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy. Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje cały zakres prędkości silnika, aby zmieniać biegi i dokonuje zmiany przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.
• Manual: Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Umożliwia to znacznie krótszy czas przełączania niż w trybach Comfort i Eco.
• Offroad: Ten tryb jest odpowiedni do jazdy w trudnym terenie. Oferuje wyższe punkty przełączania biegów i bardziej płaską, a więc bardziej precyzyjnie regulowaną krzywą charakterystyki przyspieszenia.
Ceny modelu X 350 d 4MATIC zaczynają się od 173 600 zł netto (213 528 zł z VAT) za wersję PROGRESSIVE. Luksusowa wersja POWER kosztuje od 183 800 zł netto (226 074 zł z VAT).