Każdego Range Rover’a można kwalifikować jako samochód na swój sposób wyjątkowy. To prekursor luksusowych aut terenowych, ulubieniec Królowej Elżbiety II i symbol statusu materialnego, klasy oraz dystynkcji. Okazuje się jednak, że nawet tak elitarny pojazd można uszlachetnić, wypuszczając wyjątkową, limitowaną odmianę. W salonie British Auto Zdunek w Gdańsku zaparkował pierwszy egzemplarz Range Rover’a Sport SV w wydaniu Edition Two.
Prezentowany samochód jest nie tylko najmocniejszym, ale także najszybszym Range Rover’em w historii. Dzięki specjalnie dostrojonemu 4,4-litrowemu silnikowi V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 635 KM zapewnia druzgocące osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.8 sekundy i prędkość maksymalna 290 km/h – w dużym, ponad 2,5 tonowym SUV’ie!
Przeprojektowany system sterowania jednostką napędową, zapewnia natychmiastowe reakcje na wciśnięcie gazu. Silnik dostarcza maksymalną moc efektywniej niż kiedykolwiek wcześniej. Robi to, przy akompaniamencie aktywnego układu wydechowego o niebywałym brzmieniu. Zapewnia przy tym optymalne zarządzanie ciepłem, które jest integralną częścią doskonałych osiągów. Poczwórny układ wydechowy jest otoczony osłoną ze stali nierdzewnej i wykończony włóknem węglowym.
Pełna moc za naciśnięciem przycisku SV
Zawieszenie pneumatyczne 6D
Lekkie materiały
Range Rover Sport SV Edition Two to także pierwszy produkowany seryjnie samochód wyposażony w ultralekkie 23-calowe koła z włókna węglowego, zmniejszające masę o 41 procent w porównaniu z tradycyjnymi obręczami kół.
Ponadto, tylne opony są najszersze, jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze, dla zapewnienia optymalnej przyczepności, podczas gdy szerokość przednich opon jest zoptymalizowana pod kątem precyzyjnego prowadzenia.
Aby skutecznie go zatrzymać…
Twórcy Edition Two dużą uwagę przyłożyli nie tylko do mocy, ale także do tego, jak ją poskromić. Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano przednie zaciski “Octyma”. Są największe jakie kiedykolwiek zamontowano w Range Roverze, maksymalizują skuteczność hamowania przy jednoczesnym zminimalizowaniu zużycia. Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe (CCB) zapewniają najwyższą skuteczność hamowania, zwiększoną odporność na wysokie temperatury, dłuższą żywotność i całkowitą redukcję masy o 34 kg.
Waga jest kluczowa w każdym sportowym samochodzie, ale twórcy tego modelu podeszli do tego zagadnienia niemal fanatycznie. Zbędnych (kilo)gramów pozbyli się również, przez zastosowanie bezszwowej, lekkiej tapicerki siedzeń Ultrafabrics™ z tkaniną 3D-Knit. Jest ona do 30 procent lżejsza od standardowej, a zgodnie z duchem dekarbonizacji generuje tylko jedną czwartą CO² w porównaniu do tradycyjnej skóry.
Prezentowany egzemplarz eksponowany jest w gdańskim salonie British Auto Zdunek przy Alei Grunwaldzkiej 241. Jego cena to ponad 1,3 miliona złotych. Samochód jest dostępny do zakupu od zaraz. Gdy się sprzeda, będzie najdroższym, tegorocznym egzemplarzem jaki opuści salon w Gdańsku.
Jeden komentarz
Pingback: Piekielnie szybki i wart fortun? - Range Rover Sport SV Edition Two w British Auto Zdunek - Land Rover News