czwartek , 3 października 2024
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

[Pierwsza dostawa] Debiut nowego Porsche 911 GT3 RS w Porsche Centrum Sopot!

Trójmiejscy miłośnicy najbardziej wyczynowej obecnie wersji Porsche 911, czyli modelu GT3 RS doczekali się pierwszego egzemplarza! Do salonu Porsche Centrum Sopot dostarczono samochód, który lada dzień zostanie wydany klientowi. To model bezkompromisowo zaprojektowany pod kątem osiągów, które już udowodnił, pokonując 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:49,328 minut – to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3.

GT3 RS to model limitowany. Sopocki odział sprzedał ich zaledwie kilka, a dostawy właśnie się rozpoczęły. Samochody te nie są zwykle eksponowane w autoryzowanych salonach, ponieważ zazwyczaj jeszcze przed rynkowym debiutem są… wyprzedane.

Pokazany na zdjęciach egzemplarz jest jeszcze niekompletny. Dopiero po wykonaniu zdjęć trafił na serwis, gdzie zostaną zamontowane między innymi elementy nadwozia, jak przedni splitter, który na czas transportu jest demontowany w celu bezpiecznego załadunku samochodu.

Bezkompromisowy sportowiec z homologacją drogową!

GT3 RS to dopuszczony do ruchu drogowego samochód sportowy o mocy 525 KM, który w pełni wykorzystuje koncepcje i rozwiązania techniczne wprost ze sportu motorowego – 911 GT3 R. Poza wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o wyścigowym DNA oraz inteligentną, lekką konstrukcją bezpośrednio łączą go przede wszystkim układy chłodzenia i aerodynamiki.

Podstawą dla znacznego przyrostu osiągów jest koncepcja centralnie umieszczonej chłodnicy – to pomysł, który po raz pierwszy wykorzystano w 911 RSR, czyli klasowym zwycięzcy Le Mans, a następnie w 911 GT3 R. Zamiast układu trzech chłodnic stosowanych w poprzednich samochodach nowe 911 GT3 RS bazuje na dużej, ustawionej pod kątem centralnej chłodnicy w przedniej części samochodu. Umieszczono ją tam, gdzie w innych modelach 911 znajduje się bagażnik. W rezultacie wolną przestrzeń po bokach można było wykorzystać na potrzeby elementów aktywnej aerodynamiki. Płynnie regulowane elementy z przodu i na dwuczęściowym tylnym skrzydle, w połączeniu z szeregiem innych rozwiązań aerodynamicznych, przy prędkości 200 km/h zapewniają 409 kg całkowitej siły docisku. Oznacza to, że nowe 911 GT3 RS generuje dwukrotnie większy docisk niż jego poprzednik generacji 991.2 i trzykrotnie większy niż obecne 911 GT3. Przy 285 km/h całkowita siła docisku wynosi 860 kg.

W nowym 911 GT3 RS – po raz pierwszy w seryjnym Porsche – zamontowano system redukcji oporu (DRS). Umożliwia on spłaszczenie skrzydeł za naciśnięciem przycisku, w określonym zakresie roboczym, pozwalając uzyskać niski opór i wyższą prędkość na prostych odcinkach. Podczas awaryjnego hamowania z wysokiej prędkości aktywowana jest funkcja hamulca aerodynamicznego: elementy skrzydeł z przodu i z tyłu zostają wówczas ustawione w maksymalnej pozycji, tworząc aerodynamiczny efekt opóźnienia, który znacząco wspomaga hamulce kół.

 

Wygląd 911 GT3 RS definiuje wysoka liczba funkcjonalnych elementów aerodynamicznych. Najbardziej charakterystyczną cechą nowego samochodu sportowego GT jest tylne skrzydło z mocowaniami w kształcie łabędziej szyi, znacząco powiększone we wszystkich kierunkach. Po raz pierwszy w seryjnym Porsche górna krawędź tylnego skrzydła jest wyższa od płaszczyzny dachu. Ponadto z przodu 911 GT3 RS nie ma już spojlera – zastosowano tu splitter (z ang. rozdzielacz), który „rozdziela” powietrze przepływające nad i pod autem. Wentylację przednich nadkoli zapewniają żaluzjowe otwory w przednich błotnikach.

Wysokoobrotowy, czterolitrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser

Wolnossący silnik o pojemności 4,0 l został dodatkowo zoptymalizowany względem 911 GT3. Przyrost mocy do 386 kW (525 KM) uzyskano tu przede wszystkim dzięki nowym wałkom rozrządu ze zmodyfikowanymi profilami krzywek.

Siedmiobiegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) ma krótsze przełożenie całkowite niż ta w 911 GT3. Wloty powietrza w podwoziu dbają o to, by skrzynia wytrzymywała nawet ekstremalne obciążenia podczas częstego użytkowania na torze. 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,2 s i osiąga prędkość maksymalną 296 km/h (na siódmym biegu). Na przedniej osi zastosowano aluminiowe, jednoczęściowe, stałe, sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe oraz tarcze o średnicy 408 mm. W porównaniu z 911 GT3 średnicę tłoczków zwiększono z 30 do 32 mm. Dodatkowo grubość tarcz wzrosła z 34 do 36 mm. Tylna oś jest nadal zaopatrzona w tarcze o średnicy 380 mm i czterotłoczkowe, stałe zaciski. Opcjonalnie dostępne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) korzystają z tarcz o średnicy 410 mm na przedniej osi i 390 mm na osi tylnej. Nowe 911 GT3 RS jest standardowo wyposażone w kute obręcze kół ze stopu metali lekkich, mocowane centralną śrubą.

Lekka konstrukcja

Inteligentna lekka konstrukcja to podstawowa zasada przyświecająca twórcom wszystkich modeli Porsche z rodziny RS od czasów legendarnego 911 Carrera RS 2.7. Szereg zabiegów z zakresu ograniczania masy własnej, takich jak szerokie zastosowanie elementów z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP), sprawia, że pomimo wielu większych komponentów 911 GT3 RS waży zaledwie 1450 kg (DIN). Na przykład drzwi, przednie błotniki, dach i przednią pokrywę wykonano właśnie z CFRP. Ten lekki materiał znalazł zastosowanie również we wnętrzu, choćby w przypadku standardowych, w pełni kubełkowych foteli.

Porsche 911 GT3 RS kosztowało od 1,2 mln zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Gdańsk.pl: Strzyża w Strefie Płatnego Parkowania i tańszy parking kubaturowy w Śródmieściu. Dlaczego?

Kolejna dzielnica Gdańska dołącza do SPP – zabiegali o to radni i wielu mieszkańców Strzyży. …

Jeden komentarz

  1. Nie ma co ukrywać że auto robi wrażenie, wybiorę się do salonu porsche centrum sopot żeby z bliska zobaczyć to cudo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *