Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Pierwsza Kia EV6 GT w Kia JD Kulej. Zmiana na szyczcie!

Po 6 latach produkcji gamę modeli marki Kia opuszcza spalinowy Stinger GT. Miejsce najbardziej sportowego samochodu w historii koreańskiego producenta już wypełniło elektryczne EV6 GT. Topowy model jest znacznie mocniejszy i zdecydowanie szybszy od poprzednika z klasy Gran Turismo. Pierwszy egzemplarz najmocniejszej i najszybszej Kii w historii zaparkował na chwilę w gdańskim salonie Kia JD Kulej. Na chwilę, bo jest już sprzedany i lada dzień trafi do swojego nabywcy. 

Po 6 latach produkcji gamę modeli marki Kia opuszcza spalinowy Stinger GT, a jego miejsce – najbardziej sportowego samochodu w historii koreańskiego producenta – wypełniło elektryczne EV6 GT.

Dwa elektryczne silniki generują łącznie maksymalną moc wynoszącą aż 585 KM, czyli o aż 219 KM więcej niż moc spalinowego silnika V6 Stingera GT. Maksymalny moment obrotowy wynosi gigantyczne 740 Nm (o 230 Nm więcej niż w Stingerze GT) i jest dostępny od chwili uruchomienia samochodu. Ponieważ każdy z elektrycznych silników napędza koła tylko tej osi, przy której jest zamontowany, EV6 GT nie ma ani wału napędowego, ani tunelu środkowego, jak w Stingerze GT. Pozytywnie przekłada się to zarówno na większą ilość miejsca na nogi, szczególnie pasażerów tylnej kanapy, jak również na komfort podróżowania.

Konstruktorzy modelu EV6 GT, od początku projektowanego jako samochód elektryczny, mieli niemal nieograniczone możliwości aranżacji jego wnętrza. Kompaktowych rozmiarów silniki elektryczne umieszczone przy każdej z osi, akumulator znajdujący się pod podłogą i brak pewnych podzespołów, bez których samochód z silnikiem spalinowym nie może funkcjonować, pozwoliły wygospodarować znacznie więcej miejsca w kabinie. We wnętrzu elektrycznego crossovera jest znacznie więcej miejsca niż w kabinie Gran Turismo z silnikiem spalinowym. Dotyczy to także bagażnika – w Stingerze GT ma on 406 litrów, w EV6 GT 480 litrów.

Napęd na obydwie osie zapewnia EV6 GT doskonałą trakcję i sprawia, że sprint ze startu zatrzymanego do pierwszych 100 km/h trwa jedynie 3,5 s. Po wybraniu trybu jazdy „Drift” elektryczny crossover, napędzany wówczas wyłącznie przez mocny silnik umieszczony przy tylnej osi, zmienia się w bezemisyjny „driftowóz”.

EV6 GT jest nieporównywalnie tańsze w serwisowaniu. W silniku elektrycznym nie wymienia się oleju, a w samochodzie elektrycznym nie ma takich elementów, jak pasek rozrządu, filtr paliwa, turbosprężarka czy układ wydechowy. Tarcze hamulcowe i klocki zużywają się trzykrotnie wolniej niż w autach spalinowych, bo samochody elektryczne przez większość czasu hamują bardzo efektywnie jedynie z wykorzystaniem odzysku energii. Przeglądy EV6 GT sprowadzają się głównie do wymiany filtra kabinowego.

Cena odmiany GT rozpoczyna się od 399 900 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Przedpremierowo w Gdańsku – nowa elektryczna Skoda Elroq

Škoda Elroq, najnowszy w pełni elektryczny SUV czeskiego producenta, na jeden dzień przyjechał do Gdańska. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *