niedziela , 17 października 2021
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Baner-MB-Witman-750x200-stycze-2021
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
Baner_Porsche_Centrum_Sopot_wrzesień2021_Taycan
previous arrow
next arrow
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
Volv Car Plichta Gdynia - baner czerwiec
previous arrow
next arrow

Pierwsze Porsche 911 GT3 z pakietem Touring w Porsche Centrum Sopot

Porsche GT3 Touring w Porsche Centrum Sopot-03237Do sopockiego Centrum marki Porsche w ubiegłym tygodniu trafiła dostawa nowych samochodów. Dopatrzyliśmy się wśród nich prawdziwego rarytasu. To najnowsze wydanie modelu GT3 z pakietem Touring! Purystyczna 911-tka z 6-stopniowym manualem i bez charakterystycznego tylnego skrzydła przenosi technologię ze świata motorsportu na publiczne drogi w wyjątkowo (jak na ten model) skromnej oprawie.

Nazwa „Touring” odnosi się do wariantu wyposażeniowego Porsche 911 Carrera RS z roku modelowego 1973. Nowe 911 GT3 z pakietem Touring reinterpretuje i modyfikuje tę koncepcję. To propozycja dla fanów wysokiej jakości samochodów sportowych, którzy szczególnie cenią powściągliwy design oraz klasyczną przyjemność z jazdy.

Poza tylną partią karoserii nadwozie GT3 z pakietem Touring pozostaje bez zmian – z przodu masywne wloty powietrza w specjalnie zaprojektowanym przednim pasie oraz typowymi dla 911 GT3 wylotami powietrza zlokalizowanymi przed pokrywą bagażnika. Przednie i tylne lampy są identyczne, ale pozbawione przyciemnienia. Nadkola zostały poszerzone względem 911 Carrera o 44 mm, a długość nadwozia optycznie podkreśla zmniejszony o 25 mm prześwit.

Porsche GT3 Touring w Porsche Centrum Sopot-03230

W GT3 Touring zastosowano aktywną tylną oś skrętną, która zależnie od prędkości, skręca tylne koła w przeciwnym lub tym samym kierunku co przednie.

Co charakterystyczne dla modelu Touring – w tylnym pasie zastosowano mniejsze skrzydło niż w standardowym GT3. W jego miejscu jest wysuwany spojler z seryjnego 911, który wyposażono w aerodynamicznie ukształtowaną krawędź odrywania strumienia powietrza (tzw. listwę Gurneya), lakierowaną na kolor nadwozia. Ponadto, na specjalnie zaprojektowanej pokrywie tylnego grilla znalazło się logo „GT3 touring”, a część elementów lakierowana jest w w kolorze srebrnym. Są to listwy wokół bocznych okien, końcówki sportowego układu wydechowego, osłony spryskiwaczy reflektorów, a także logo Porsche z tyłu.

Do napędu służy wolnossący, 6 cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, który zapożyczony został wprost z samochodów wyścigowych, takich jak 911 RSR oraz 911 GT3 Cup. Jest to najmocniejszy wolnossący motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny i największą pojemnością, jaką kiedykolwiek miał 6-cylindrowy bokser Porsche dla aut seryjnych. Silnik ten ma wyjątkowo wysokoobrotowy charakter, bowiem wał korbowy rozkręca się do prędkości aż 9000 obr./min.  Jednostka napędowa osiąga moc 500 KM oraz 460 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a przy optymalnej zmianie biegów, 911 GT3 z pakietem Touring, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.

Porsche GT3 Touring w Porsche Centrum Sopot-03244Napęd przekazywany jest oczywiście tylko na tylną oś, za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej przekładni z automatyczną funkcją międzygazu. Aktywowana jest ona przyciskiem Sport na konsoli środkowej i oferuje ekscytujące wrażenia akustyczne podczas redukcji, a także pozwala na dynamiczną zmianę przełożeń dzięki szybszej synchronizacji.

911 GT3 z pakietem Touring kosztuje 788 960 zł.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Asfalt LOTOSU redukujący smog ma trafić na drogę w pow. ostródzkim

LOTOS Asfalt i Samorząd Powiatu Ostródzkiego chcą zbudować doświadczalny odcinek drogi z asfaltem redukującym smog. …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *