środa , Kwiecień 1 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Pierwsze w Polsce, nowe Audi S8 w Audi Centrum Gdańsk

Pierwsze w Polsce, nowe Audi S8 w Audi Centrum Gdańsk

Do salonu Audi Centrum Gdańsk przyjechał w minionym tygodniu transport z pierwszym egzemplarzem nowego wcielenia Audi S8. Ta luksusowa limuzyna to połączenie najwyższego komfortu ze sportowym charakterem. Moc generuje tu 4-litrowa jednostka V8 o mocy 570 koni mechanicznych. Samochód kosztuje minimum 596 000 zł. 

Jednostka napędowa Audi S8 to silnik V8 z techniką mild hybrid, generujący moc 572 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Osiąga to, dzięki dwóm turbosprężarkom. Wszystko to pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Powleczone żelazem cylindry w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie i zapewniają wyjątkową płynną pracę, a automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają mocny dźwięk silnika.

System „miękkiej hybryd”, który składa się z 48-woltowego alternatora-rozrusznika oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. Do tego, dostępny opcjonalnie system cylinder on demand, wyłącza poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, co dodatkowo zwiększa wydajność auta.

Ponadto, aby podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.

Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania.

 

Do tego dochodzi dynamiczny układ czterech kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy – wszystko to w wyposażeniu seryjnym. Opcjonalnie, chcąc uczynić z S8 jeszcze bardziej sportowy samochód, można go wyposażyć w ceramiczne hamulce – 420 mm na przedniej osi i 370 mm na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i są bardziej odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa.

Sportowa limuzyna niewiele różni się od swoich „standardowych” braci. Ma 5,18 m długości i seryjnie stoi na 21-calowych felgach. Sportowego wyglądu nadają pojazdowi przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny.

Prezentowany egzemplarz jest pierwszym, jaki trafił do naszego kraju. Samochód jest własnością dealera i wkrótce przeznaczony zostanie na sprzedaż.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Działania Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w walce z rozprzestrzenianiem się koronawirusa

Zamknięcie parkingów wzdłuż pasa nadmorskiego, zamknięty na weekend Park Oliwski, częściej myte wiaty przystankowe, specjalne ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *