niedziela , 12 lipca 2020
Strona główna / Wiadomości / Salony i serwisy / Aktualności / Pierwsze w Polsce, nowe Audi S8 w Audi Centrum Gdańsk

Pierwsze w Polsce, nowe Audi S8 w Audi Centrum Gdańsk

Do salonu Audi Centrum Gdańsk przyjechał w minionym tygodniu transport z pierwszym egzemplarzem nowego wcielenia Audi S8. Ta luksusowa limuzyna to połączenie najwyższego komfortu ze sportowym charakterem. Moc generuje tu 4-litrowa jednostka V8 o mocy 570 koni mechanicznych. Samochód kosztuje minimum 596 000 zł. 

Jednostka napędowa Audi S8 to silnik V8 z techniką mild hybrid, generujący moc 572 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Osiąga to, dzięki dwóm turbosprężarkom. Wszystko to pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Powleczone żelazem cylindry w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie i zapewniają wyjątkową płynną pracę, a automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają mocny dźwięk silnika.

System „miękkiej hybryd”, który składa się z 48-woltowego alternatora-rozrusznika oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. Do tego, dostępny opcjonalnie system cylinder on demand, wyłącza poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, co dodatkowo zwiększa wydajność auta.

Ponadto, aby podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.

Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania.

 

Do tego dochodzi dynamiczny układ czterech kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy – wszystko to w wyposażeniu seryjnym. Opcjonalnie, chcąc uczynić z S8 jeszcze bardziej sportowy samochód, można go wyposażyć w ceramiczne hamulce – 420 mm na przedniej osi i 370 mm na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i są bardziej odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa.

Sportowa limuzyna niewiele różni się od swoich „standardowych” braci. Ma 5,18 m długości i seryjnie stoi na 21-calowych felgach. Sportowego wyglądu nadają pojazdowi przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny.

Prezentowany egzemplarz jest pierwszym, jaki trafił do naszego kraju. Samochód jest własnością dealera i wkrótce przeznaczony zostanie na sprzedaż.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Quadem próbował uciec gdańskim policjantom – został zatrzymany

Dzisiaj w nocy policjanci ruchu drogowego zatrzymali kierowcą quada, który próbował uniknąć kontroli i uciekając ...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *