piątek , 4 października 2024
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
Volvobanergrudzie2022750x200
MB_EQ_Range_Gazeta_750x200_W
BnaerToyotaWalder-nowaToyotaHighlander750x200luty2021
344851 PC Sopot_uzywane_750x300
previous arrow
next arrow
moto3m_KIA_750x200
Volvobanergrudzie2022750x200
previous arrow
next arrow

Pierwsze w Polsce, nowe Audi S8 w Audi Centrum Gdańsk

Do salonu Audi Centrum Gdańsk przyjechał w minionym tygodniu transport z pierwszym egzemplarzem nowego wcielenia Audi S8. Ta luksusowa limuzyna to połączenie najwyższego komfortu ze sportowym charakterem. Moc generuje tu 4-litrowa jednostka V8 o mocy 570 koni mechanicznych. Samochód kosztuje minimum 596 000 zł. 

Jednostka napędowa Audi S8 to silnik V8 z techniką mild hybrid, generujący moc 572 KM oraz 800 Nm momentu obrotowego. Osiąga to, dzięki dwóm turbosprężarkom. Wszystko to pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Powleczone żelazem cylindry w aluminiowej skrzyni korbowej zmniejszają tarcie i zapewniają wyjątkową płynną pracę, a automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym wzmacniają mocny dźwięk silnika.

System “miękkiej hybryd”, który składa się z 48-woltowego alternatora-rozrusznika oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki wszystkim tym systemom, w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 litra paliwa na 100 km. Do tego, dostępny opcjonalnie system cylinder on demand, wyłącza poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami, co dodatkowo zwiększa wydajność auta.

Ponadto, aby podnieść komfort jazdy, system muzyczny w samochodzie posiada funkcję aktywnej redukcji hałasu, która eliminuje hałasy przedostające się do kabiny.

Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie. Ten system działający w połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym, może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania.

 

Do tego dochodzi dynamiczny układ czterech kół skrętnych i sportowy mechanizm różnicowy – wszystko to w wyposażeniu seryjnym. Opcjonalnie, chcąc uczynić z S8 jeszcze bardziej sportowy samochód, można go wyposażyć w ceramiczne hamulce – 420 mm na przedniej osi i 370 mm na osi tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i są bardziej odporne na zużycie. Ceramiczny układ hamulcowy, w tym zaciski hamulcowe, jest też o 9,6 kg lżejszy niż standardowy układ hamulcowy z tarczami wykonanymi z żeliwa.

Sportowa limuzyna niewiele różni się od swoich “standardowych” braci. Ma 5,18 m długości i seryjnie stoi na 21-calowych felgach. Sportowego wyglądu nadają pojazdowi przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny.

Prezentowany egzemplarz jest pierwszym, jaki trafił do naszego kraju. Samochód jest własnością dealera i wkrótce przeznaczony zostanie na sprzedaż.

Skomentuj

komentarzy

Zobacz również

Ważna zmiana dla kierowców na węźle Gdańsk Południe. Nawigacja może wprowadzać w błąd!

Od wtorku, 1 października na Obwodnicy Trójmiasta, węźle Gdańsk Południe, obowiązuje nowa organizacja ruchu. Obsługiwane są …

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *