Firma Maybach powstała w 1909 roku, 10 lat później stworzyła swój pierwszy samochód. Założona została przez niemieckiego konstruktora Wilhelma Maybacha i jego syna Karla. Po jego śmierci w 1960 roku prawa do marki przejął koncern Daimler-Benz, który wskrzesił ją w 1997 roku prezentując prototyp ultralukusowej limuzyny.
W 2002 roku zaprezentowano pierwszy seryjny model tej marki nowej generacji, a w 2005 dołączył unikatowy Exelero. Modele 57 i 62 produkowane były do 2011 roku. W 2012 roku, z powodu słabych wyników finansowych, marka Maybach została zlikwidowana.
Koncern Daimler AG w listopadzie 2014 roku poinformował o jej ponownym wskrzeszeniu. Nie jest ona już jednak odrębnym producentem, a jedynie wyróżnikiem najbardziej luksusowej mercedesowskiej limuzyny.
Zobacz również: Pierwszy Maybach na Pomorzu
Klasa S sygnowana logiem Maybach’a jest jej najbardziej ekskluzywną odmianą. Nadwozie zostało przedłużone do 545 cm. Oferowane są dwie wersje – S500 i S600. Podstawowy wariant posiada silnik V8 4.7 litra o mocy 455 koni mechanicznych i 9-biegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Opcjonalnie może być doposażony w napęd na 4 koła 4MATIC. Mocniejsza odmiana wyposażona jest w silnik 6 litrowy V12 o mocy 530 KM i skrzynię 7G-TRONIC, która przekazuje moc tylko na koła tylne.
Osiągi wszystkich wersji są w pełni wystarczające do szybkiej jazdy przy zachowaniu maksimum komfortu. Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund.
Z zewnątrz Mercedes Maybach odróżnia się od S-Klasy zmienionym przednim grillem oraz przede wszystkim znacznie wydłużonym rozstawem osi i tylnymi drzwiami.
Maybach to samochód stworzony z myślą o pasażerach tylnego rzędu. Takim samochodem wypada podróżować, korzystając z usług szofera. Dwa indywidualne fotele pozwalają delektować się niebywałym luksusem i korzystać z komfortu jaki oferuje wnętrze Maybacha. Istnieje możliwość ich rozłożenia, co w połączeniu z rozkładanymi podparciami łydek oraz podnóżkami pozwala przyjąć pozycję niemal leżącą.
Wnętrze zdobią materiały najwyższej jakości i subtelne napisy Maybach, przypominające w jakim samochodzie się podróżuje. Kokpit obszyty jest skórzaną tapicerką z przeszyciami w kształcie rombów i subiektywnie, wnętrze sprawia wrażenie jeszcze lepiej wykończonego niż ma to miejsce w Klasie S.
Pomiędzy fotelami nie brakuje rozbudowanego podłokietnika z dostępem do lodówki, uchwytów na kieliszki oraz ekranów multimedialnych. I tylko wyloty powietrza dla tylnego rzędu mogą przerazić osoby z arachnofobią, budząc niepokojące skojarzenia z “twarzą pająka”.
Cena Mercedesa-Maybach S500 rozpoczyna się od 552 500 zł. Odmiana S500 4MATIC wymaga dopłaty 16 500 zł. S600 kosztuje od 840 000 zł.
Prezentowany egzemplarz w kolorze białym jest pierwszym, który zostanie wydany klientowi przez salon Mercedes-Benz Witman. Trafi do klienta z Gdańska.
Niedawno w sieci internetowej pojawiła się nieoficjalna informacja o wprowadzeniu w przyszłości do oferty modelu Maybach SUV, który, jeśli w ogóle powstanie, prawdopodobnie bazowałby na nowym modelu GLS, który zadebiutuje w przyszłym roku (następca aktualnego GL). Stanowiłby on konkurencję dla najbardziej luksusowych SUV’ów, takich jak Bentley Bentayga, Maserati Levante czy planowane Lamborghini Urus.