Przy odrobinie szczęście jeszcze przez kilka dni przed salonem marki Mercedes-Benz w Gdyni, należącym do firmy BMG Goworowski spotkać można model Klasy G w wersji G500 4×4². Jest to pierwszy, z dwóch zamówionych egzemplarzy przez trójmiejskich klientów u tego dealera.
Wszystko wskazuje też na to, że prezentowany egzemplarz to najprawdopodobniej jeden z pierwszych wyprodukowanych i dostarczonych ekstremalnych modeli Klasy G.
G500 4×4² bazuje na zaprezentowanym wcześniej G63 AMG 6×6. Ma jednak nad nim przewagę w postaci mniejszego nadwozia i dzięki temu nie wymaga do legalnego prowadzenia prawa jazdy kategorii C. Aby móc nim jeździć po drogach publicznych wystarczy “zwykły” dokument kategorii B.
Pod maską znajduje się silnik o pojemności 4 litrów z ośmioma cylindrami w układzie V. Generuje on moc 422 koni mechanicznych i jest to ten sam silnik, który stosowany jest w sportowym Mercedesie AMG GT. Napęd przekazywany jest stale na wszystkie 4 koła za pośrednictwem 7-biegowej automatycznej skrzyni 7G-Tronic.
G500 4×4² stworzono jednak przede wszystkim z myślą o wyraźnym zwiększeniu możliwości terenowych względem standardowej Klasy G. Wyraźnemu zwiększeniu uległ prześwit, który w tej ekstremalnej odmianie wynosi aż 45 cm i umożliwia między innymi pokonywanie wodnych przeszkód o głębokości do 1 metra.
Zobacz również: G Experience 2015 w Pałacu Ciekocinko
Klasa G w odmianie “do kwadratu” to kompletna nowość o której wciąż na próżno szukać informacji nawet na oficjalnej stronie internetowej firmy Mercedes-Benz. Samochody te trafią do specyficznej grupy klientów, którzy gotowi byli zapłacić za nie ponad milion złotych.
Na chwilę obecną nie znana jest nam ani dokładna liczba sprzedanych w Polsce egzemplarzy, ani ogólna ilość planowanej produkcji. W tej chwili w Polsce znajdują się 3 lub 4 egzemplarze G500 4×4².
“Poprzednik” – G63AMG 6×6 – został wyprodukowany w liczbie nieco ponad 100 sztuk i jego najpopularniejszym rynkiem zbytu w Europie okazała się Polska, gdzie właścicieli znalazło 8 egzemplarzy. Być może właśnie to było powodem, dla którego Mercedes zdecydował się na pierwszy publiczny pokaz tego modelu właśnie w Polsce. Miało to miejsce zaledwie kilkanaście dni po tym, kiedy ogłoszono wdrożenie go do seryjnej produkcji. Odbyło się to w lipcu tego roku podczas imprezy G Experience w Ciekocinku, w której uczestniczyła również nasza redakcja.
Zobacz również: Prezentacja G500 4×4² na plaży w Polsce
Ogółem sprzedaliśmy dwa egzemplarze tej odmiany Klasy G. Obaj klienci zdecydowali się na ten zakup po prezentacji w Ciekocinku. Samochody będą jeździć w rejonie Trójmiasta.
Marek Szybilski, Szef Sprzedaży Mercedes-Benz BMG Goworowski